TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Internauci o liniowym przetargu w Kielcach [WYWIAD]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.08.2017 13:07:28 37 komentarzy
Internauci o liniowym przetargu w Kielcach [WYWIAD]

Rozmawiamy z Filipem Jackowskim i Jerzym Stradomski, którzy tworzą redakcję Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej. Pytamy oczywiście o wciąż nierozstrzygnięty przetarg na dziesięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej w Kielcach.

InfoBus.pl: Ocena ofert w przetargu na obsługę kieleckiej komunikacji trwa już drugi miesiąc. Nie za długo waszym zdaniem?

Kielecka Platforma Komunikacyjna: Tak. Można stanowczo stwierdzić, że sam proces oceny ofert trwa zbyt długo i wcale nie zbliżamy się do wyłonienia najlepszej oferty, bo co rusz pojawiają się nieuzasadnione wątpliwości ze strony zamawiającego. Prawie wszystkie działania ZTM zmierzają do zdyskredytowania firmy Michalczewski, a nie, jak mówią urzędnicy, do potwierdzenia, że oferta jest poprawna i wiarygodna. Zaczęło się od tego, że źle wyliczono stawki ofertowe, po to, by oferta przekraczała budżet zamawiającego i możliwe było jej odrzucenie. Dziś oferent zmaga się z żądaniami, których nie było w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nie widać woli miasta do wyboru lepszej oferty, co zresztą oficjalnie potwierdzają kieleckie władze.

Po odwołaniach firm Mobilis i Michalczewski od warunków zamówienia wydawało się, że MPK Kielce będzie miało dużą konkurencję w przetargu. Tymczasem ofertę swoją przedstawiła tylko firma z Radomia. Co mogło wpłynąć na to, że ZTM otrzymał tylko dwie oferty? W mniejszych przetargach walka bywa ostrzejsza. A tutaj przecież mamy tort wart ok. 600 mln zł…

Przede wszystkim osoby dobrze znające branżę mają świadomość patologii istniejącej w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Kielcach. Mamy tu do czynienia z chorymi relacjami między Zarządem Transportu Miejskiego a dotychczasowym przewoźnikiem, czyli MPK Kielce. Dziesiątki tysięcy anulowanych słusznie nałożonych kar, brak woli miasta do walki w sądzie o utrzymanie umownej stawki za wzkm, wpływ na zatrudnienie i kształt personalny kierownictwa ZTM – to tylko niektóre dowody na to, że MPK mogło i może liczyć na preferencyjne traktowanie. Wszyscy wiemy, że jest to efekt ustępstw i niemal uległości miasta po strajku w 2007 roku.

To wszystko wpłynęło na to, że warunki nowego przetargu były tworzone w sposób jednoznacznie faworyzujący MPK Kielce. Intencją ZTM Kielce nie było poprawienie jakości transportu dla kielczan, lecz stworzenie specyfikacji dostosowanej do potencjału i istniejącej infrastruktury dotychczasowego przewoźnika. Mimo to dwie firmy (Mobilis i Michalczewski), zainteresowały się przetargiem w pierwszej kolejności skutecznie zaskarżając jego warunki, dzięki czemu Krajowa Izba Odwoławcza nakazała zmianę SIWZ. Oczywiście nadal wiele wymogów jest zupełnie niezrozumiałych, a koszt zbędnych elementów poniesie miasto (na przykład o ok. 30% za duży teren na zajezdnię). Nie znamy przyczyn rezygnacji firmy Mobilis z udziału w przetargu, jednak cieszymy się z oferty firmy Michalczewski, która wrocławskim kontraktem pokazała, że można skutecznie zmienić jakość i komfort podróżowania. Na to liczymy w Kielcach.

MPK przystąpiło do kontry już w chwilę po otwarciu ofert. Przewoźnik sprawia wrażenie jakby był zaskoczony, że w ogóle ktokolwiek odważył się stanąć w przetargowe szranki i był od niego tańszy. Czemu więc MPK Kielce przez 10 lat od prywatyzacji pracowniczej w ograniczonym zakresie szukało dodatkowych źródeł przychodu odpuszczając np. przetargi na obsługę linii autobusowych w innych miastach w kraju?

Dotychczas nikt nie musiał się o nic martwić. Nie było żadnych zagrożeń zewnętrznych, stawka za wzkm została zwiększona, na wiele przypadków łamania umowy ZTM przymykał oko lub robił to po interwencji prezydenta. MPK przez lata miało zapewniony swego rodzaju monopol, a to nie wymuszało wdrożenia długofalowej strategii na wypadek utraty kieleckiego rynku. Dziś pracownicy spółki są w szoku, że ktoś odważył się wejść na "ich" teren. Już od pierwszych minut zaczęły się personale ataki na konkurencję. 

Widać również, że ten szok uniemożliwia racjonalne myślenie zarządowi spółki, który z góry wykluczył współpracę z Michalczewskim. Wydaje się, że jeśli MPK chce przetrwać, to powinno być zainteresowane wynajmem infrastruktury i zarabianiem pieniędzy. Jednak pycha i ambicja osób zarządzających mogą doprowadzić do upadku kieleckiego przewoźnika. Możliwość porażki w przetargu dla wielu wciąż wydaje się być nie do pomyślenia. Nawet, gdyby Michalczewski nie wystartował w przetargu, to MPK i tak nie zmieściłoby się w budżecie, więc byłby poważny problem. Budżet miasta nie jest z gumy, ale podejrzewamy, że dla MPK bez problemu znalazłyby się dodatkowe pieniądze. Firma Michalczewski daje miastu blisko 60 milionów oszczędności w perspektywie dziesięcioletniej umowy i szansę na nową jakość przewozów oraz zdrowe relacje na linii zamawiający – wykonawca.

ZTM postawił pewne wymagania wobec zajezdni, którą musi dysponować przewoźnik. Stąd też urzędnicy poprosili firmę Michalczewski o pewne wyjaśnienia. Skąd więc np. pomysł na pismo do tego oferenta stwierdzające, że w 5 miesięcy nie będzie w stanie zbudować myjni dla autobusów (przedmiot ostatniego odwołania do KIO)? ZTM w SIWZ nie określił żadnych wymagań wobec tego obiektu.

Poziom specyfikacji jest słaby, ale to nie problem oferentów, tylko pracowników ZTM, którzy najwidoczniej nie potrafią przygotować odpowiedniego dokumentu. Warto dodać, że większość zapisów powielono z przetargu w 2007 roku… Nie wyciągnięto praktycznie żadnych wniosków z problemów w realizacji bieżącej umowy i wciąż nie zabezpieczono dostatecznie warunków nowego kontraktu. Dziś ZTM może stać się ofiarą własnej pracy. Gdy usłyszeliśmy o żądaniach ZTM, byliśmy w szoku. Pierwsza myśl była taka, że ZTM rzeczywiście chce po prostu mieć pewność, że autobusy będą czyste, ale po chwili doszliśmy do wniosku, że urzędem kierują inne intencje. Naszym zdaniem, to szukanie pretekstów do wykluczenia oferty firmy Michalczewski. 

Posiadanie myjni to wymóg SIWZ i wiemy, że można go spełnić stosując kilka rozwiązań! W SIWZ jest klauzula mówiąca o tym, że w przypadku nieosiągnięcia wymagań w wymaganym terminie, operator będzie płacić 1000 zł kary za każdy dzień. Logicznym jest więc to, że kwestia spełnienia warunków leży w interesie firmy Michalczewski i to na przewoźniku ciąży odpowiedzialność za prawidłową realizację. Do kwestii braku myjni, dochodzą koszty za wyjazd brudnych autobusów (w wysokości 200zł za każdy przypadek). Samo zapytanie, zgoda na rozprawę w KIO jest bezsensownym przedłużaniem procedury i grą na czas. Być może nikt z władz miasta nie ma odwagi na rozstrzygnięcie przetargu, bo ze względu na złe doświadczenia i nieobliczalne zachowanie pracowników MPK, można spodziewać się wszystkiego.

3 sierpnia KIO oddaliła odwołanie Michalczewskiego. Jakie są w takim razie możliwe scenariusze dalszego obrotu spraw Waszym zdaniem?

KIO oddaliła odwołanie, ale zaznaczyła, że tylko i wyłącznie z powodu przedwczesnego zaskarżenia. Zdaniem KIO, zamawiający ma prawo uzyskiwać informacje o sposobie spełnienia wymagań SIWZ. Za "przedwczesny" zrozumiano fakt, że skierowanie takiego zapytania nie sprawiło, że firma Michalczewski poniosła jakiekolwiek straty. Gdyby zaś miasto odrzuciło ofertę firmy Michalczewski, z powodu braku możliwości budowy myjni w ciągu 5 miesięcy, to wyrok KIO byłby negatywny dla ZTM, a Michalczewski zostałby przywrócony do gry.

Niemniej, nie podejrzewamy, żeby miasto odrzuciło ofertę Michalczewskiego. Z dniem ogłoszenia wyroku KIO, ZTM poinformował, że mają plan awaryjny. Polega on na przekazaniu MPK Kielce "z wolnej ręki" świadczenia usług w zakresie transportu w styczniu i lutym 2018 roku. Naszym zdaniem, może to oznaczać, że miasto podpisze umowę z Michalczewskim, lecz będzie musiało dać mu wymagany czas (5 miesięcy – wyrok KIO) na pełne przygotowanie zajezdni zgodnie z wymogami SIWZ.

Dziękujemy za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
przetarg
linie
  • lool123 – 07.08.2017

    Polecam przeprowadzić rozmowę z osobami, którzy komunikacją w Kielcach interesują się od bardzo dawna i wiedzą jak to wszystko działa. Niestety, ale wspomniane osoby, jedynie co to kłamią, podają nierzetelne informacje oraz same plotki a w tym pomagają im dawni pracownicy MPK, którzy z pewnych względów zostali zwolnieni bądź sami to zrobili.

  • Jacek – 07.08.2017

    Tak czy inaczej po raz kolejny potwierdziły się plotki i przypuszczenia o próbie uwalnia Michalczewskich.

  • dd – 07.08.2017

    @lool123 To wytłumacz skarbusiu, przekaż swoje racje. Oświeć wszystkich... lol

  • Elassie – 07.08.2017

    Racja jest loola jest taka, ze jest trollem na usługach MPK.

  • Jacek – 07.08.2017

    Pani Prezes MPK wypowiadając się na łamach InfoBusa pogrążyła się okrutnie. Teraz głos zabrać powinien ktoś z ZTM Kielce i naświetlić problem z wyłonieniem zwycięzcy.

  • okk – 07.08.2017

    Jesli wygrany przez Michalczewskiego przetarg wygra MPK ze starymi syfiastymi MAZami to będzie mega wał i sprawa dla prokuratury

  • Obywatel PL – 07.08.2017

    Cała ta Platforma Komunikacyjna działa Platforma Obywatelska - szkodziła narodowi ii chce robić to dalej !

  • Ja – 07.08.2017

    Do loolDawni pracownicy mają podobną wiedzę o mpk co obecni. Jednak pracujący tam nie mogą mówić gdyż ryzykuja w koncu utrata pracy( nieprzedlyzenue umowy) lub innymi utrudnieniami jak gorszy autobus czy też zabranie premii, a powód zawsze sie znajdzie i głupio wytłumaczy to np. pan "sobczok". Po wypowiedzi stwierdzam że jesteś zawzietym pisowcem gdyż łatwo przychodzi ci używanie słów : kłamcy, podają nierzetelne informacje oraz same plotki (brakuje tu jeszcze "jesteśmy dobra zmiana). Czytając wpisy byłych pracowników szczerze stwierdzam ze nie ma w nich ułamka nieprawdy. Jest sama prawda. Wiec kto tu klamie? Czas pokaże. Komuna musi w Kielcach upaść!!!

  • BB – 07.08.2017

    @lool123Jak tam wasz Ikarus na bazie MPK? Pracownicy tej spółki dbają o niego?

  • Yhym – 07.08.2017

    Widać, że to ludzie którzy faworyzują Michalczewskiego. I nieprawdą jest, że Michalczewski tak dobrze sobie radzi we Wro. Obcinanie premii pracownikom z byle powodu, żeby dyspozytorzy mogli dostawać premie na święta. Jeden MAN chyba dalej stoi rozszabrowany na części na bazie Michała na gazowej. Po za tym Michalczewski też miał pełno anulowanych kar w ZTM Warszawa, bo gdyby mieli zapłacić to wszystko, to po firmie by dziś zostało tylko wspomnienie

  • Aaa – 07.08.2017

    Co ma autobus należący do Klubu, który stoi na terenie zajezdni do całej tej sytuacji jak to jest normalne wśród takich Klubów. Zobacz w Warszawie, Krakowie i gdzie tylko są takie organizacje.

  • No – 07.08.2017

    MPK to jest typowy komuszy przewoźnik, który żeruje na pozycji monopolisty i robi co chce. Mogą wszystko więc robią wszystko. I to się kiedyś musi skończyć. A Michalczewski? To jest typowy prywaciarz i też różne cuda mogą się dziać. Wiecie jaka jest różnica między MPK a prywaciarzem? Taka, że Michalczewski dostanie po dupie od miasta i ZTM-u jak zacznie sobie robić żarty, a MPK nigdy nie dostanie, bo pan Bogdan z panią Elżbietą i z panem Wojtkiem ręce sobie podadzą, poklepią się po plecach i dalej będzie po staremu. O to chodzi. Michalczewski nie ma myjni? Niech nie ma, ale niech płaci kary. Michalczewskiemu zabraknie kierowców albo autobusów? Niech nie jeździ, ale zapłaci kary. Michalczewskiemu się opłaca odstawić nowego MAN-a na części? Jego sprawa, ale kursy mają być wykonane. To miasto (ZTM) ma merdać tym ogonem, nie odwrotnie.

  • BB – 07.08.2017

    @AaaA nie czujecie się z tego powodu jakoś moralnie zobowiązani do ślepej obrony MPK? Bo tak to wygląda. Idealizujecie to przedsiębiorstwo bez analizowania przesłanek od byłych pracowników. Owszem, są tacy, którzy zostali słusznie wywaleni na zbity pysk i oni właśnie sieją ferment w ramach zemsty. Są też tacy, którzy się zwolnili z własnej woli ze względu na patologię, która tam panuje.

  • bijel – 07.08.2017

    Widać, ze miasto robi wszystko, zeby MPK nie przegrało, a MPK jeszcze oplaca jakis chlopaczkow Ikarusem, zeby siali ferment w sieci.

  • Aaa – 07.08.2017

    Chce jako człowiek niezależny zobaczyć te dowody którymi przekupują tych "chłopaszków", bo to samo można stwierdzić o kpk, że im nie tylko płacą ale oferują stanowiska pracy.

  • bbb – 07.08.2017

    @bijeljakieś dowody, że opłacają chlopaczkow ikarusa mozna prosic,? nie jestem zwiazany a mpk ani z zadnym innym stowarzyszeniem i chcialbym poznac te twoje racje

  • xyz – 07.08.2017

    KPK faworyzuje Michalczewskiego... Niestety srają na swoich,

  • qwerty – 07.08.2017

    Prawda jest taka, od czasu przetargu KPK bardzo sprawdza MPK i krytykuje co tylko się da. A jak Michalczewski wejdzie to nic nie powiedzą złego nawet - pewnie ciepłe posady czekają....

  • 0012 – 07.08.2017

    Nie no tak chłopaki sobie autobus trzymają to jest problem. Faktycznie. Nie tu to tam. Kpk i ich śmieszni wyznawcy co sieją ferment na swojej stronie i nie szanują co maja do powiedzenia ludzie to jest przegięcie. Jak ktoś nagrywa zdjęcia robi i obraża Mpk jest super. A ktoś kto ma inne poglądy jest blokowany i komentarze są w momencie usuwana. Bawcie się tak dalej. Kasiora z Radomia wpływa (podejrzenia wielu osób) to jest wychwalanie pod niebiosa firmy M. Tyle że chłopcy młodzi i niestety o życiu za wiele nie wiedzą. Nowe autobusy,klimatyzowane bla bla bla... Prócz was nikt w to nie wierzy. Taka prawda. Nikt wam tyle nie da,ile ja obiecam. Ps. Coś wam Jacuś N ucichł na stronce. Szkoda. Wszechwiedzący hejter Mpk nr 1 ;) Śmiejcie się dalej. Czas pokaże kto pośmieje się za jakiś czas.

  • ZipZipline – 07.08.2017

    @0012Tak, tak, kasiora z Radomia wpływa. Niektórym już tutaj odbija od tych teorii spiskowych.

  • jaa – 07.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Realne – 07.08.2017

    Stowarzyszenie przyjazne kielce opublikowało ostatni ciekawą informacje, że mpk nie płaci podatku cit w kielcach, zatem pieniążki nie uciekną z Kielc do Radomia bo miasto nic nie zyskało. Więcej tutaj : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1895738160678641&id=1592234151029045&__tn__=%2As%2As-R Wogóle Nowy przewoźnik (czy to mpk czy michalczewski) musi kupować autobusy tylko z klimatyzacją i ciepłym guzikiem co oznacza, iż nie może to być byle jaki autobus. Przetarg i tak powinien być rozbity na dwie części jak to jest w innych miastach. I jeszcze jedno. Nie ma idealnego przewoźnika gdyż jest typ niemożliwe. Gdyby mpk było pilnowane przez ZTM i zgodnie z umową to nie było by problemów jakie są teraz.

  • Lisek 87 – 07.08.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • TK – 07.08.2017

    Jak zestawiam te komentarze z wypowiedziami opłacanych radomskimi łapówkami "chorych psychicznie gówniarzy z KPK" to tak sobie myślę... daj Boże żeby młodzi ludzie z Kielc którzy od tylu lat walą głową w mur "niedasie" ZTM i MPK zostali zatrudnieni przez Michalczewską!!!

  • xyz – 08.08.2017

    Michalczewska płaci KPK za pisanie informacji!! Cóż, no...

  • Ja – 08.08.2017

    012 Jacek mówił prawdę więc dlaczego hejter, troll?

  • viki – 08.08.2017

    Mamy w Olsztynie dwóch prywatnych przewoźników w komunikacji miejskiej i od razu widać do kogo należy autobus, ponieważ albo jest zasyfiony , nie działa klimatyzacji lub generuje dziwne odgłosy podczas jazdy, co ewidentnie świadczy o niesprawności. Dla zamawiającego usługi przewozowe liczą się tylko tablice i monitory elektroniczne aby było kolorowo a reszta jest zbędna.Nie znam , żadnego prywatnego przewoźnika aby chciał dokładać do interesu, przykład ZTM w Warszawie , który już dawno temu stwoerdził , że jakości i rzetelności usług jakie daje MZA nie jest w stanie wypełnić żaden prywatny przewoźnik. Podobnie jest w innych miastach - Berlin itd

  • Dzonas – 08.08.2017

    @vikiMy tez sie z tym zmagamy, MPK jako prywatna firma nastawione jest na zysk a nie jakość usług, moze konkurencja sprawi, ze kielczanie dostaną nowa jakos usług, oby!

  • 0012 – 08.08.2017

    Oj Jacuś Jacuś... Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem nie ,że bierzesz tylko jeśli już to kpk. Niestety nie mogę podyskutować z Tobą na kpk gdyż miałem inne zdanie niż Ty i cała masa krytyków Mpk. Co za tym idzie zablokowano mnie ;) juz się martwiłem o Cb , że nie poczytam twych mądrości.

  • ikierowca bez lojalki – 08.08.2017

    Moja opinia o KPK jest podobna - na portalu "wisi" chyba kilkanaście artykułów w których wychwalany jest pod niebiosa Michalczewski, Autorzy dysponują wszelką dokumentacją tworzoną przez Michalczewskiego ( wiem że to jest wszystko jawne ale trzeba poszukać , chyba że ci sami podeślą) ponadto te fotki z uroczą Panią Prezes też ich się uzbierało nawet nie podpisują skąd je posiadają> A już szczyt SFOJEGO PROFESJONALIZMU autorzy osiągnęli opisując "nowinkę" technologiczną którą należy domniemać zamierza wprowadzić ich mocodawca , cóż to jest?? Otóż wymóg posiadania myjni autobusowej może być zastąpiony poprzez MOBILNĄ CIŚNIENIOWĄ MYJNIĘ PAROWĄ do obsługi ponad setki autobusów . To tyle Dla mnie to jest pełna dyskredytacja TFÓRCÓW tej stronki-stonki

  • Kierowca Wrocław – 08.08.2017

    Proszę nie insynuować, że dyspozytorzy we Wrocławiu dostają premię gdy tracą ją kierowcy. Nigdy też nie jest tak, że kierowca nie uzyskuje premii bez powodu. Gdy popełniony jest błąd przy premiiwaniu to wszystko jest wyrownywane przy kolejnej wypłacie.

  • Zalami – 08.08.2017

    @Kierowca WrocławNo widzisz, dokładnie tak jest, ale w MPK Kielce to widzimisie kierownictwa zamiast czytelnego i sprawiedliwego systemu, ja z chęcią przejdę do nowej firmy, bo juz nie moge znieść tego kolesiostwa i układu.

  • bleee – 08.08.2017

    Jacuś jak Jacuś. Ale jak widzę komentarze i zdjęcie profilowe niejakiego Erwina to aż mnie skręca

  • Jacek – 09.08.2017

    Jacuś to chyba jakiś inny z MPK i proszę mnie nie utożsamiać z nim

  • MPK – 09.08.2017

    Precz z komuną ! Precz z MPK i związkowcami- złodziejami !

  • MFM – 09.08.2017

    Problem Kielc polega na tym, że władze miasta są w rozkroku. 10 lat temu mimowolnie zdecydowało się na całkowitą prywatyzację komunikacji. Teraz MPK, a właściwie jego udziałowcy i pracownicy jednocześnie powinni być świadomi skutków tej decyzji. Tymczasem wychodzi na to, że pseudo-związkowa świta p. Bogdana podnosi larum. No ludzie... naprawdę nie wiedzieliście na co się szykowaliście 10 lat temu...? Zarabiać i rozwijać firmy nie chcieliście, za to swoje referencje na lewo i prawo rozdawaliście za marne grosze. Czemu nie macie pretensji do zarządu firmy? W końcu to w waszym interesie mieli działać.

  • MFM – 09.08.2017

    Pozwolę dokończyć sobie- A jednak (zarząd) nie działali w Waszym interesie skoro z dnia na dzień MPK CK może pozostać bez głównego źródła przychodów. Z autobusów unijnych i działalności dodatkowej firma nie wyżyje. Niestety- chcieliście być prywatną firmą ale mentalnie nie byliście na to przygotowani.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....