TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ile elektrobusów dla Krakowa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.02.2019 16:00:28
Ile elektrobusów dla Krakowa?

Kraków chce kolejnych elektrobusów. Szczególnie w tych częściach miasta, gdzie jest największy smog. Mowa m.in. o Alei Trzech Wieszczów. Ze sporządzonej analizy wynika przez najbliższe dziewięć lat w Krakowie muszą pojawić co najmniej 153 "elektryki".

Taki wymóg na miasto nałożyła ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Do tego potrzebnych jest 13 stacji do ładowania dla bateryjnych autobusów. Z analizy przeprowadzonej przez magistrat wynika, że inwestycja będzie nieopłacalna, wręcz niemożliwa do realizacji, bez pozyskania bezzwrotnego zewnętrznego dofinansowania. Musi być ono na poziomie minimum 63%. Szacunki wskazują, że musi być to wkota nie mniejsza niż 377,8 mln PLN.

Miasto w strategii wzięło pod uwagę sześć różnych wariantów robudowy floty elektrobusów. Wybrano ten, który zakłada zakup 153 "elektryków", które mogłyby korzystać z 13 stacji ładowania. Zakup jednego autobusu elektrycznego to wydatek ponad 2 mln PLN.

Założenie jest takie, że nałożone przez ustawę wskaźniki zostaną osiągnię w trzech etapach. 5% floty krakowskiego MPK mają stanowić autobusy elektryczne do końca 2020 r. Z kolei dwa lata później mają one stanowić już 10% taboru autobusowego przewoźnika. I wreszcie finał- w 2028 r. trzy na dziesięć autobusów MPK ma mieć napęd elektryczny. 30 proc. – od 2028 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....