TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ikarusy (prawie) znikają z ulic Mysłowic
Konrad Bek - Opublikowano: 21.01.2016 17:39:37 12 komentarzy
Ikarusy (prawie) znikają z ulic Mysłowic

Od 1 stycznia 2016 roku na ulicach Mysłowic (a właściwie na trasie Mysłowice ? Katowice obsługiwanej katowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej) pojawia się znacznie mniej Ikarusów ? marki która pamięta lata poprzedniej epoki.  "Madziary" do końca roku kursowały jedynie w dni robocze, obsługiwały jednak większość brygad autobusowych i pasażerowie często trafiali na te pojazdy.

Teraz autobusy niskopodłogowe całkowicie zastąpiły ,,Ikary" na trasie linii 76, natomiast na liniach 77 i 149 węgierska myśl techniczna jeździ jedynie w szczycie porannym i popołudniowym.  Łączna ilość kursów realizowanych tymi pojazdami wynosi na linii 149: ? 4 parykursów rano oraz 5 par kursów popołudniu, co daje w ogólnej liczbie kursów w dni robocze ? nadal jeszcze 30% realizowanych wysokopodłogowcami. W przypadku linii 77, pozostał tam tylko jeden pojazd wysokopodłogowy, kursujący tylko w szczycie porannym i popołudniowym. Wykonuje on 2 pary kursów rano i 2,5 pary kursów popołudniu. Zmniejszony został udział wysokopodłogowców na linii do zaledwie 8% wszystkich kursów. Wycofanie najstarszych autobusów możliwe było dzięki zakupowi pod koniec 2015 roku 20 sztuk fabrycznie nowych, wyposażonych m. in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system informacji głosowej czy gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, Solarisów Urbino 12 oraz 18.

Niestety, w dalszym ciągu nic nie zmieni się dla pasażerów podróżujących w stałych porach. Ponieważ Ikarusy obsługują na stałe wybrane zadania przewozowe i pojawiać się będą codziennie na przystankach, zgodnie z rozkładem jazdy, w tych samych godzinach.

Umowa z KZK GOP

Zgodnie z podpisaną umową przewozową pomiędzy KZK GOP oraz trzema największymi Przedsiębiorstwami Komunikacji Miejskiej, od 2017 roku na liniach obsługiwanych przez PKM Katowice, PKM Sosnowiec oraz PKM Gliwice nie mają prawa pojawić się pojazdy wysokopodłogowe. Co za tym idzie dwa z trzech przedsiębiorstw, które jeszcze nie pozbyły się wozów ze schodami przy wejściu, muszą dokonać zakupów nowego taboru tak by wywiązać się zrealizowanej umowy.

Włodarze PKM Katowice, obsługującego zadania przewozowe w Mysłowicach na liniach: 44, 66, 76, 77, 149 oraz 931, zapowiedzieli już zakup kolejnych 30 sztuk autobusów w 2016 roku. Co pozwoli na zastąpienie ostatnich Ikarusów oraz wysokopodłogowych Jelczy na liniach mysłowickich. Dodajmy, że wszystkie kupowane autobusy przez przewoźnika już od 2011 roku posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, co jest jednym z najbardziej poszukiwanych przez pasażerów udogodnień, zwłaszcza w upalne letnie dni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Katowice
KZK GOP
Ikarusy
  • RK – 21.01.2016

    precz z tą padliną - wystarczająco długo jeżdżę tym gównem na lini 7

  • Waliczek – 21.01.2016

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z regulaminem]

  • kubex – 22.01.2016

    @RK: jeśli Ikarusy które wytrzymały w Katowickich warunkach 30 lat to padliny to jak nazwiesz pierwsze Solarisy które w niemalże takim samym stanie są po latach dziesięciu? Madziary to dobre wozy i powinny jeździć (chociażby na tych kilku brygadach) co najmniej do 2020. Poza tym Ikarusy jeżdżą w Mysłowicach także poza szczytem - więc artykuł trochę przekłamany - przed kilkoma minutami jechałem bodajże #103 na 149.

  • DyspozytorPKM – 22.01.2016

    Nie jeżdżą, jeżeli się to zdarza to widocznie jest to kurs z rezerwy za coś niskopodłogowego...

  • RK – 22.01.2016

    @kubex: skończ manipulować faktami - Solarisy mają prawie 14 lat (rocznik 2002) i wbrew Twoim "informacjom" wyglądają zadziwiająco dobrze (korzystam z nich na lini 7, którą zdarza się że obsługują i w porównaniu z kilkuletnimi MAZ'ami Kłosoka są bez porównania w lepszym stanie - spójrz m.in. na sufit MAZ'a i Solarisa).Miałem również niewątpliwą przyjemność podróżować Ikarami w okresie zimowym - w temperaturze około zera i poniżej, podróż jest możliwa tylko w członie A i to z dala od przegubu - w członie B można zamarznąć (kurtka puchowa, gruby szal, gruba czapka, rękawice, kalesony, buty zimowe dawały tyle że wychodząc z autobusu byłem tak skostniały że z trudem się poruszałem). Dodatkowo podczas opadów śniegu taki nawiany śnieg zalegał niejednokrotnie w członie B (wydawało się że autobus był szczelny, a jednak śnieg pokrywał podłogę obok drzwi nr 4, ścianę tylną z szybą i fotele). Po kilku takich "podróżach" unikałem tej padliny jak ognia i wolałem skorzystać z Solarisów lini 6 lub Mazów lini 23. Nie dziw się więc że z radością witam info o ich wycofaniu :)

  • sillesian – 23.01.2016

    hmm kwestia wieku autobusu a jego wygladu jest bardzo wrażliwa moim zdaniem ważna jest dbałość o swój tabor . Niestety PKM Katowice nie należy do grupy przedsiiębiorstw które dbają o swoje pojazdy . Stan wizualny jak i nieudolnie przeprowadzane naprawy widoczne gołym okiem w niektórych autobusach pozalają wusnuć wniosek że nie ważne ja wyglada wzne zeby wyjechało na trase

  • kubex – 24.01.2016

    @RK: ja nie manipuluję faktami, ja mówię jak jest - Solniczki jeżdżące na Mysłowice (głównie 17x w weekendy) są w stanie porównywalnym tylko do właśnie Ikarusów, które są o wiele starsze. I wiadomo że badziewie spod Poznania zawsze będzie lepsze od zemsty Łukaszenki, ale to dalej nie oznacza że Solarisy na rynek krajowy to dobre wozy. Dla mnie SU12II stoją pierwsze w kolejce do kasacji.

  • kubex – 24.01.2016

    @DyspozytorPKM: w takim razie co się tak psuje że na 149 poza szczytem ZAWSZE jest Ikarus?

  • DyspozytorPKM – 24.01.2016

    Co się psuje? Jak wozy zamarzają to jedzie to co jest pod ręką, byle przegub. Proste.

  • MZK_user – 25.01.2016

    W Bielsku pewnie ten złom będzie jeździł jeszcze co najmniej 5 lat...Nie zrozumcie mnie źle, Ikarusy są dobre żeby zostawić 2-3 sztuki jako tabor zabytkowy lub rezerwę, ale jazda tym czymś na co dzień jest strasznie nieprzyjemna.

  • kubex – 25.01.2016

    @MZK_user: tylko nie złom. To są najbardziej wytrzymałe pojazdy. Niska podłoga nie jest najważniejsza, autobus ma jeździć a nie stać i wyglądać.@DyspozytorPKM: w takim razie co będziecie wysyłać jak nie będzie Ikarusów?

  • Busiak – 29.01.2016

    Delikatni jesteście Panowie:-) kiedyś było -30C a ludzie cieszyli się jak Ikarus przyjechał. Dziś przy -2C kolega zamarza...O przyjemności podróżowania komunikacją wiele można dyskutować, a najlepszy autobus w tym nie pomoże jak współpasażer się nie umyje:-) Nie wiem czy wygląd sufitu może w jakikolwiek sposób świadczyć o stanie pojazdu, chyba że o poziomie jakości w fabryce. Chyba trzeba poszukać innego kryterium.Śnieg w pojeździe świadczy o nieszczelnych drzwiach, a te mogą się zdarzyć nawet w nowych pojazdach i to zasługa pasażerów opierających się o drzwii w czasie jazdy i po latach trudno o brak takich efektów. Jak sami piszecie to ikarusy zastępują pojazdy którymi się zachwycacie, a nie na odwrót. I za to należy się szacunek tym "staruszkom" a jak to emeryci nie muszą pracować na cały etat :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....