TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Idzie wiosna! Kraków testuje słoneczne autobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.02.2018 15:00:29 1 komentarz
fot. MPK Kraków

Na dachach sześciu krakowskich Citaro zamontowany został system technologii fotowoltaicznej lubelskiej firmy In-Lab. Tym samym słoneczna flota MPK wzrosła do 8 sztuk.

Przypomnijmy, że testy systemu Sun-Bus w MPK w Krakowie rozpoczęło w 2015 roku, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. System technologii fotowoltaicznej został wtedy zamontowany w dwóch autobusach. W sumie w historycznej stolicy Polski kursuje obecnie osiem autobusów korzystających z energii słonecznej.

System technologii fotowoltaicznej służy do wspomagania zasilania instalacji pokładowej autobusu (24 V), która dostarcza energię m.in. do automatów biletowych, kasowników, tablic elektronicznych oraz oświetlenia. Jest zasilany elastycznymi modułami fotowoltaicznymi. Zastosowano w nich innowacyjną technologię produkcji bez użycia szkła, dzięki czemu mają one wymaganą elastyczność i nadają się do zamontowania na dachu autobusu. Panele są w pełni odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.

-"Aktualne teksty to kontynuacja współpracy z MPK Kraków - powiedział nam Marcin Guzowski z In-Lab Sp. z o.o. - Systemy zainstalowane na sześciu przegubowych autobusach o mocy 1,35 kWp cechują się bardziej kompaktową przetwornicą, jak też możliwością rozszerzenia o moduł komunikacji uzysków energii i zdarzeń serwisowych do chmury obliczeniowej bądź na lokalny serwer przewoźnika. Dzięki temu, bieżącą obsługa eksploatacyjna systemów może być w znaczniej mierze zautomatyzowana."

Sun-Bus w szczegółach

Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa użytkowania i ekologii. Zastosowane zaawansowane rozwiązania techniczne sprawiają, że system funkcjonuje bez żadnego hałasu i cechuje się wysoką odpornością na przeciążenia.

Warto podkreślić, że system pozwala pokryć znaczne zapotrzebowanie autobusu na energię elektryczną, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.

System działa w pełni automatycznie załączając się w chwili wystąpienia zapotrzebowania na energię w pojeździe i wyłączając w momencie pełnego naładowania akumulatorów.

Według Marka Gancarczyka, rzecznika krakowskiego przewoźnika, korzystanie z energii słonecznej w autobusach to kolejne działanie MPK w Krakowie, które wynika z troski o środowisko i czyste powietrze. Zgodnie z planami, jeszcze w tym roku po dostawach prawie 160 nowych pojazdów, w Krakowie wykorzystywane będą wyłącznie pojazdy ekologiczne, spełniające co najmniej europejską normę emisji spalin Euro 5 oraz bezemisyjne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
MPK Kraków
fotowoltaika
In-Lab
  • Jerzy Gicala – 28.02.2018

    Co z umowami na 56 Mercedesów, 12 Volvo , 10 Autosanów , UZP dalej sprawdza no bez przesady!

  • Przemek Magiera – 28.02.2018

    Ale że Kraków? Przecież tam się słońce przez smog nie przebije :v

  • Piotr Pyć – 28.02.2018

    Szkoda, że nie przetestuje w końcu niezawodnych zapowiedzi głosowych przystanków.

  • Mateusz Sobolewski – 28.02.2018

    Problem w tym, że takie panele, zwłaszcza na dachu autobusu KM, mają tyle sensu co woda bez cukru, bo wyklucza to samo w sobie. Silnik autobusu sam produkuje energie dostarczaną do akumatorów i zasilania instalacji autobusu, więc te panele ani nie zmniejszą zużycia paliwa, ani nie przyczynią się do poprawy stanu powietrza w Krakowie. Strata kasy i głupota.

  • BusMaker – 28.02.2018

    Panie Mateuszu, silnik nic nie dostarcza do akumulatorów, robi to alternator. I właśnie chodzi o to, żeby się nie włączał (obciążając silnik i zwiększając spalanie), tylko żeby zamiast niego energię dostarczał system fotowoltaiczny (o ile jest słońce). Nie warto wszystkiego negować, jeśli się nie rozumie zasady dzialania.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....