TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA: Premiera autobusu Sprinter City 75
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.07.2018 19:00:17
IAA: Premiera autobusu Sprinter City 75

Na targach IAA 2018 swoją premierę będzie miał także nowy Sprinter, który w miejskiej, dwuosiowej wersji City 75 imponuje swoją pojemnością.

Nowy Mercedes Benz Sprinter stanowi podstawę zupełnie nowej generacji minibusów z trójramienną gwiazdą. Tak jak poprzednio zostały one zgrupowane w 4 serie:

  • Sprinter City - rodzinę obejmie początkowo dwa modele Sprinter City 75 i Sprinter City 45 (premiera wiosną 2019 roku) o długości 7,4 metra, DMC 5,5 t i pojemności do 30 pasażerów, z czego 17 na miejscach siedzących

  • Sprinter Transfer - czyli cztery modele: Sprinter Transfer 23 o długości 5,9 metra, Sprinter Transfer 35 (7,0 m), Sprinter Transfer 45 (7,4 m) i Sprinter Transfer 55 o długości 7,7 metra. W rezultacie rodzina Transfer obejmuje pojazdy o wadze od 3,55 t do 5,5 t i oferuje miejsce od 12 do 22 pasażerów

  • Sprinter Mobility - w nowej generacji seria koncentruje się na dwóch modelach: Sprinter Mobility 23 o długości 5,9 metra i DMC 3,5 tony oraz Sprinter Mobility 45 o DMC 5,0 t i pojemności maksymalnie do 19 pasażerów lub 6 wózków inwalidzkich.

  • Sprinter Travel, która najpóźniej wejdzie do produkcji w nowej wersji.

Mercedes-Benz korzystając z możliwości nowej generacji Sprintera dokonała przebudowy swoich modeli i gruntownie zmieniła lub całkowicie przeprojektowała poszczególne modele. Największą nowością jest wyposażenie wszystkich MINI modeli w napęd na tylne koła lub opcjonalnie w napęd na wszystkie koła.

MINI timing

Rozruch nowej generacji jest rozłożony i dopasowany do dostępności nowego Sprintera. Zaczyna się w 2018 r. od modeli Sprinter Transfer 23 i 35, Sprinter Mobility 23, a także całkowicie nowego Sprinter City 75. Pozostałe modele dołączą do oferty w 2019 roku, podobnie jak wszystkie modele Sprinter Travel. Po zakończeniu wymiany generacyjnej - do jesieni 2019 roku - gama produktów obejmie ponad 20 modeli z kierownicą z lewej strony i z kierownicą po prawej stronie.

Sprinter City 75

Nowy Mercedes-Benz Sprinter City 75 ma dwie osie, DMC 6,8 t, szerokość 2,02 m, rozstaw osi wynoszący 5095 mm i długość 8,5 metra. Jego pojemność to maksymalnie 38 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Tym samym ten model tworzy pomost pomiędzy minibusami a Mercedes-Benz Citaro K.

W odróżnieniu od jego poprzednika, Sprinter City 75 ma pojedynczą tylną oś w miejsce poprzednich dwóch osi. I to jest właśnie tutaj najciekawsze - tylna oś z pneumatycznym zawieszeniem wytrzymująca duże obciążenia opracowana i wyprodukowana wyłącznie do minibusów Mercedes-Benz. Do tego dochodzą koła 17,5 cala z oponami o rozmiarze 215/75 R 17,5. Z przodu City 75 ma opony o rozmiarze 205/75 R 16 C.

Z kolei podobnie jak w poprzedniej generacji, przednia szyba panoramiczna podnosi się bardzo wysoko i integruje wyświetlacz kierunkowy. Dwie ściany boczne mają asymetryczny kształt. Przeszklenie nadwozia ma charakterystyczny kształt strzały, a linia progu delikatnie zakrzywia się do tyłu na tylnej osi. Podstawowy kształt Sprinter City 75 jest wzorowany na projekcie nowego Sprintera - jednak tylne lampy pochodzą od autobusów Mercedes-Benz i podkreślają autobusową przynależność.

Nadwozie miejskiego Sprintera wykonana jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GFRP). Klienci mogą również zamówić panoramiczne okna boczne z podwójnymi szybami. Jak podkreśla producent, oryginalna konstrukcja największego minibusa jest chroniona prawem autorskim.

Coś dla pasażerów

Pasażerowie wchodzą do jasnego i przestronnego przedziału pasażerskiego w Sprinter City 75 za pomocą dwuskrzydłowych, napędzanych elektrycznie drzwi wahadłowych za przednią osią. Podobnie jak jednoskrzydłowe tylne drzwi są one zasilane przez 12-woltową sieć Sprintera, co eliminuje potrzebę stosowania złożonego przetwornika 24-woltowego. Ponieważ wysokość progu wynosi zaledwie 270 mm, minibus nie potrzebuje skomplikowanej funkcji przyklęku. Standardowa składana rampa ułatwia dostęp pasażerom o ograniczonej możliwości wjazd na pokład niskopodłogowa platforma po środku oferuje miejsce dla pięciu składanych siedzeń po stronie kierowcy i dwóch po stronie drzwi plus alternatywnie miejsce postojowe dla wózka inwalidzkiego i / lub wózka dziecięcego. Fotele City Star Sprinter są dostępne w różnych wersjach - od plastikowych siedzeń po całkowicie piankowe siedzenia. Mają szerokość 400 mm, a tkaniny pochodzą z kolekcji Mercedes-Benz do autobusów miejskich.

Cechą charakterystyczną wnętrza nowego minibusa jest sufit z kanałami powietrznymi po obu stronach, z zintegrowanymi światłami LED. Odpowiedni klimat zapewnia półautomatyczny systemu klimatyzacji Temminatic (opcjonalnie Thermotronic z w pełni automatyczną regulacją) plus pomocniczy, elektryczny podgrzewacz z gorącym powietrzem. Temperatura w kabinie pasażerskiej jest regulowana przez zamontowany na dachu układ klimatyzacji o mocy 11 kW. Ponadto przez wymiennik ciepła z dmuchawami w strefie wejściowej i na końcu, a także przez konwekcyjny system grzewczy. Dodatkowo istnieje wodny podgrzewacz z funkcją podgrzewania wstępnego.

Miejsce pracy kierowcy korzysta z przeprojektowanego i najnowocześniejszego kokpitu nowego Sprintera, który jest dostępny w szerokiej gamie wariantów.

Centrum w Dortmundzie

Premiera nowej generacji minibusów zbiega się z podwójną rocznicą: od 1998 roku minibusy wchodzą w skład asortymentu autobusów Mercedes-Benz Buses w EvoBus, a w połowie tego roku 25 000 minibus opuścił zakład w Dortmundzie.

W ogóle historia minibusowego zakładu Mercedesa jest dość ciekawa. Dwadzieścia lat temu EvoBus rozpoczął działalność w tym segmencie mając 49-procentowy udział w produkcji minibusów - w Karl Koch GmbH w Mudersbach niedaleko Siegen. Ta średniej wielkości firma wcześniej produkowała minibusy i midibusy tylko z gwiazdą trójramienną. W 2004 r. EvoBus przejął pozostałe akcje Karl Koch i założył Mercedes-Benz Minibus GmbH.

W międzyczasie produkcja minibusów była stopniowo rozbudowywana i od początku 2000 roku ulokowana w Dortmundzie, która to fabryka od 2008 r. stała się centrum produkcji minibusów Mercedes-Benz. Aktualnie około 260 pracowników. produkuje rocznie od 1200 do 1600 pojazdów na czterech liniach montażowych. Dzięki temu Mercedes-Benz jest europejskim liderem na rynku minibusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
premiera
MINI
Mercedes-Benz
Sprinter
IAA

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....