TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA: MAN z hybrydą dla wszystkich autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.07.2018 13:00:38
MAN z hybrydą dla wszystkich autobusów

System hybrydowy MAN EfficientHybrid może być zastosowany we wszystkich autobusach miejskich MAN nowej generacji. Od MIDI po MEGA. Od CNG po konwencjonalny silnik diesla. 

Nowy, lżejszy silnik MAN D1556 LOH, który spełnia obowiązującą już od 1 września 2019 roku normę emisji spalin Euro 6d, może zostać opcjonalnie uzupełniony o MAN EfficientHybrid, system przyczyniający się w znacznym stopniu do redukcji zużycia paliwa i emisji. Funkcja stop-start, stosowana seryjnie w MAN EfficientHybrid, zapewnia niezwykle ciche fazy zatrzymywania się na przystankach i światłach. Centralny element systemu stanowi alternator rozrusznika wału korbowego – urządzenie elektryczne, które podczas hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną. Rekuperowana energia jest następnie gromadzona w module UltraCap na dachu pojazdu, który w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy. Zgromadzona w module UltraCap energia zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu niezależnie od napędu, co powoduje nie tylko odciążenie silnika wysokoprężnego, lecz także umożliwia wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu. Poprzez odwrócenie sposobu działania alternatora rozrusznika wału korbowego, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w kilka chwil, a podczas przyspieszania jest wspomagany przez funkcję boost.

Silnik o pojemności 9 litrów jest dostępny w wersjach o mocy 280, 330 i 360 KM, dzięki czemu pokrywa zakresy zapotrzebowania typowe dla autobusów miejskich. Jak poinformował MAN, w EfficientHybrid może być wyposażony także silnik gazowy E18.

Nowy design

W ramach targów BusDays w marcu tego roku odbyła się światowa premiera nowego MAN Lion's City. Koncentrując się na ekonomiczności, komforcie jazdy, technologii i wzornictwie, projektanci postawili sobie za cel, by wyznaczać nowe standardy dla wszystkich komponentów. Przykłady to całkowicie nowy układ przenoszenia napędu z MAN EfficientHybrid, niezależne zawieszenie kół na przedniej osi, funkcje oświetlenia LED czy też nowe, modułowe wnętrze. Ponieważ MAN Lion's City to początek nowej ery. Dlatego już teraz spełnia wszystkie normy prawne obowiązujące obecnie i wkrótce.

Już zewnętrzna sylwetka tego nowego autobusu miejskiego stanowi zapowiedź nowego języka designu MAN. Oprócz charakterystycznych reflektorów z wbudowanymi listwami LED, pełniącymi funkcję świateł dziennych, i typowej, czarnej osłony przedniej z chromowanym profilem, wzrok przykuwa pociągnięta nieco w dół linia okien z boku pojazdu. Nie tylko nadaje ona autobusowi dynamiczny wygląd, ale również stanowi przemyślany element podzielonego na segmenty poszycia pojazdu, które pozwala na poprawę kosztów cyklu życia maszyny (LCC). Również tylna część pojazdu o nowoczesnym wyglądzie przypominającym smartfona, znana wcześniej z nowego MAN Lion's Coach, stała się wyrazistym znakiem rozpoznawczym nowego MAN Lion's City. Ponadto umożliwia ona bardzo łatwy dostęp do różnych komponentów.

Lekki jak miejski lew

Zastosowane nowe materiały oraz procesy produkcji w nowym Lion`s City zapewniają jednak nie tylko świetny wygląd nowego autobusu miejskiego, lecz także sprawiają, że jest on przede wszystkim lżejszy i bardziej wytrzymały, a ponadto zwiększają komfort obsługi, na przykład klap konserwacyjnych i maski silnika. Nowy MAN Lion's City w wersji 12-metrowej i z okrojonym wyposażeniem jest na przykład o około 1130 kg lżejszy od swojego poprzednika z silnikiem D20. Zastosowana została między innymi skonstruowana na nowo maska silnika, wykonana bez ramy stalowej, a także cieńsza szyba tylna oraz zoptymalizowane pod względem wagi okładzina ścianki bocznej z polipropylenu wzmocnionego włóknem szklanym.

Niezależne zawieszenie

Po raz pierwszy nowy Lion's City w nowej generacji jest wyposażony w niezależne zawieszenie kół. Dzięki temu w przypadku przetoczenia się koła przez nierówności na drodze, ruchy są jedynie w nieznacznym stopniu przenoszone przez koło i wspornik piasty na przeciwną stronę. Ogólnie rzecz biorąc, możliwa jest bardziej miękka amortyzacja, ze względu na oddziaływanie mniejszych mas nieresorowanych.

W przypadku amortyzatorów, nowe tłumiki PCV (Premium Comfort Valve) zastępują stosowaną dotychczas technologię jako rozwiązanie seryjne. Te czysto hydrauliczne tłumiki drgań umożliwiają optymalne dostosowanie pojazdu pod względem komfortu jazdy i stabilności w typowych obszarach zastosowania, takich jak ruszanie z miejsca, przejeżdżanie przez długie nierówności lub krótkie przeszkody. Dzięki nowej koncepcji doprowadzania oleju, dostępnych jest przy tym znacznie więcej parametrów, dzięki czemu możliwe jest precyzyjne dostosowanie do każdego wariantu osi, co z kolei prowadzi do znacznie bardziej komfortowej charakterystyki jazdy.

Autobus miejski nowej generacji wyróżnia się również unowocześnionymi drzwiami. Pochodzą one wciąż z portfolio produktów MAN, są jednak o 10 cm szersze i wyróżniają się harmonijnym, szybkim i bezpośrednim działaniem. Do wyboru dostępne są pneumatyczne drzwi obrotowe otwierane do środka i do zewnątrz, a także drzwi obrotowe otwierane do środka i drzwi przesuwne obrotowe z napędem elektrohydraulicznym. Zastosowanie znalazły sprawdzone komponenty, a podczas eksploatacji nie jest wymagane smarowanie ani dokonywanie jakichkolwiek regulacji. To wszystko sprawia, że drzwi są jak zwykle niezawodne. Dzięki zastosowaniu elementów modułowych gwarantowane jest niskobudżetowe zaopatrywanie w części zamienne i wysoka dostępność, co z kolei wpływa pozytywnie na koszty cyklu życia maszyny.

Oświetlenia w wersji LED

Przykładem dążenia do wyznaczania nowych standardów w przypadku nowego MAN Lion's City są przednie i tylne reflektory. Diody LED zostały wykorzystane nie tylko w funkcji świateł do jazdy dziennej. Reflektory główne po raz pierwszy dostępne są jako pełne światła LED i stanowią element wyposażenia seryjnego w połączeniu z tylnymi lampami LED. Oświetlenie LED we wszystkich funkcjach nie tylko podkreśla wyjątkowy efekt charakterystycznego wzornictwa nowego MAN Lion's City, lecz przyczynia się także do zwiększenia bezpieczeństwa i obniżenia kosztów eksploatacji. Element świetlny zachwyca nie tylko wysoką energooszczędnością i długą trwałością osiągającą do 10 000 godzin pracy, lecz także wysoką solidnością, dzięki czemu droga wymiana żarówek nie jest konieczna. Jednocześnie poprawia się widoczność: światła mijania i światła drogowe świecą z zastosowaniem diod LED o około 50% jaśniej niż lampy halogenowe. Ponadto oświetlenie LED pozwala osiągnąć szerszy rozsył, a jednocześnie wyraźnie większy zasięg światła.

Nowoczesna technologia świetlna została zastosowana również we wnętrzu. Pośrednie, a na życzenie również ciągłe oświetlenie LED w kolorze ciepłej bieli, a także opcjonalne, kolorowe światło nastrojowe zapewniają spójne, nowoczesne i dynamiczne wzornictwo. Inżynierowie poświęcili przy tym szczególną uwagę ograniczeniu odbijania światła, by zredukować do minimum możliwość oślepiania kierowcy w miejscu pracy.

Nowa koncepcja foteli

W ten sposób podkreślone zostało jasne, przyjazne i wizualnie uporządkowane wrażenie nowej kolorystyki i wykończenia wnętrza. Jasne i ciemne barwy zostały dobrane w taki sposób, aby odpowiednio funkcjonalnie rozgraniczać strefy o różnym przeznaczeniu. Jednocześnie nowa koncepcja foteli ze zoptymalizowanymi odstępami oraz mocowaniem foteli na szynach bocznych nie tylko zapewnia więcej miejsca, lecz także ułatwia czyszczenie. Standardowa podstawa siedzenia jest przy tym mocowana do ścianki bocznej dwoma szynami. Za pomocą adapterów można łatwo i elastycznie zamontować dowolne fotele. Także stojący pasażerowie nie muszą rezygnować z komfortu i bezpieczeństwa: nowe poręcze sufitowe o owalnym profilu to gwarancja ergonomicznego uchwytu.

Coś dla kierowcy

Również kierowca znajdzie w nowym MAN Lion's City zmienione, a przy tym zoptymalizowane miejsce, które z elegancko wygiętymi drzwiami do kabiny doskonale wpisuje się w koncepcję wzornictwa. Główne cele optymalizacji stanowiły ergonomia, komfort i bezpieczeństwo: na przykład dzięki nowemu rozmieszczeniu przycisków i instrumentów zwiększono wygodę obsługiwania pojazdu. Elementy sterujące są rozmieszczone w trzech strefach według częstotliwości użytkowania, a opcjonalna dodatkowa tablica rozdzielcza z prawej strony umożliwia zastosowanie dodatkowych elementów DIN lub monitorów. Uchwyt na napoje oraz przyłącze USB znajdują się na bocznej jednostce sterowania, a dodatkowe miejsca do przechowywania to na przykład zamykany schowek kierowcy lub siatkowa kieszeń.

W celu zapewnienia lepszej ergonomii przez optymalne dostosowanie pozycji, siedzenie kierowcy można regulować w poziomie. Tablica rozdzielcza porusza się synchronicznie wraz z ruchem kierownicy. Najlepszą widoczność zapewniają ponadto cztery montowane seryjnie, 4-calowe kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Kolejnym elementem zwiększającym bezpieczeństwo jest podwyższona pozycja fotela kierowcy oraz drzwi kabiny kierowcy otwierające się do przodu. Modułowa szyba na drzwiach kierowcy, która może zostać przedłużona do przedniej szyby, może zapewnić dodatkowe zabezpieczenie w razie napaści.

Autobus miejski nowej generacji będzie produkowany od pierwszej połowy 2019 roku w zakładach MAN w Starachowicach/Polska. Równolegle - i to prze okres 4 lat do wygaśnięcia kontraktu z DB Regio - będzie produkowana aktualna seria miejskich lwów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
MAN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....