TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA: EcoLife czy TipMatic? MAN daje wybór w autokarach
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.07.2018 17:00:11
ZF EcoLife czy TipMatic? MAN daje wybór

Aby zaoferować optymalny komfort jazdy nawet w tych szczególnie wymagających warunkach, firma MAN Truck & Bus rozszerzyła portfolio skrzyń biegów do autokarów marek MAN i NEOPLAN.

Już od maja ubiegłego roku dostępna jest automatyczna skrzynia biegów ZF EcoLife Coach w połączeniu z silnikiem o mocy 420 i 460 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 2100 Nm i 2300 Nm do modeli MAN Lion's Coach oraz NEOPLAN Cityliner i Tourliner. Jest to możliwe dzięki połączeniu automatyki zmian biegów z układem przenoszenia napędu zoptymalizowanym do Euro 6 z silnikiem D26.

Kręte górskie drogi ani ruch miejski przy niskich prędkościach nie wpływają negatywnie na komfort kierowcy i pasażerów dzięki zastosowaniu całkowicie automatycznej, sześciobiegowej skrzyni biegów ze sprzęgłem bocznikowym oraz dołączonymi przekładniami planetarnymi. Przekładnia hydrodynamiczna zwiększa moment obrotowy silnika i umożliwia płynne ruszanie i przyspieszanie bez szarpania oraz bez zużycia sprzęgła. Przebieg napędu nie jest przerywany przy zmianie biegu, co zwiększa komfort i osiągi pojazdu, a także pozwala zaoszczędzić paliwo w obszarach, w których przerywanie siły pociągowej ma szczególne znaczenie. Duży kąt pochylenia sworznia zwrotnicy w połączeniu z przewyższeniem przetwornika momentu obrotowego na pierwszym biegu gwarantuje przy tym wysoką siłę pociągową w całym zakresie prędkości jazdy. Stworzone specjalnie do skrzyni biegów EcoLife oprogramowanie sterujące TopoDyn Life dynamicznie dostosowuje punkty przełączania do profilu trasy, na bieżąco dokonując obliczeń przy uwzględnieniu topografii, aktualnych wartości obciążenia i przyspieszenia oraz zmiennych oporów ruchu. Dwa nadbiegi (overdrive) umożliwiają niskie prędkości obrotowe silnika i zredukowany poziom hałasu przy większych prędkościach.

Do komfortu i bezpieczeństwa przyczynia się również opóźniacz pierwotny, zastosowany w automatycznej skrzyni biegów EcoLife Coach. Opóźniacz pierwotny zapewnia wysoką moc hamowania szczególnie przy niskich i średnich prędkościach, zapewniając optymalne odciążenie hamulców eksploatacyjnych. Dwa niezależne układy chłodzenia sprawiają, że retarder pracuje niezawodnie również na dłuższych trasach o znacznym spadku.

MAN TipMatic Coach

MAN wprowadza innowacje również w przypadku swojej automatycznej skrzyni biegów. Od końca roku autokary od 460 KM będą seryjnie wyposażone w nowy model skrzyni biegów TipMatic Coach. Innowacje obejmują usprawnienia pod względem charakterystyki ruszania również dzięki nowemu systemowi wykrywania nachylenia oraz ulepszone urządzenie sterujące skrzynią biegów ze strategią zmiany biegów opracowaną przez MAN. W zależności od rzeczywistej wagi autobusu i aktualnej topografii, strategia zmiany biegów MAN zawsze dobiera optymalny do ruszenia bieg oraz prędkość obrotową, co z jednej strony chroni sprzęgło i układ przenoszenia napędu, a z drugiej stanowi element zwiększający komfort i dynamikę przy ruszaniu. Udoskonalony system SmartShifting gwarantuje szybką zmianę biegów na każdym biegu. Przy wykorzystaniu danych z położenia pedału gazu, masy pojazdu i wyliczonego oporu ruchu, oprogramowanie wylicza optymalny kompromis pomiędzy prędkością zmiany biegów, komfortem i trwałością. W przypadku kick-down możliwa jest przyspieszona redukcja biegów, ręczna zmiana biegów jest możliwa w każdej chwili. Do wysokiej prędkości średniej bez zwiększenia zużycia paliwa przyczynia się ponadto przewidująca zmiana biegów: poprzez celowe zwiększanie prędkości obrotowej, na przykład podczas podjeżdżania na wzniesienie, MAN Efficient Cruise umożliwia wczesne wykorzystanie dużej rezerwy mocy. Z kolei po zakończeniu wzniesienia następuje obniżenie prędkości obrotowej przez przełączenie na wyższy bieg.

Lepszą dynamikę zmiany biegów zapewnia również tak zwane wspomaganie zmiany biegów (HSU), dzięki zastosowaniu sterowanego elektrycznie hamulca silnikowego EVBec (Exhaust Valve Brake electronically controlled). W przypadku przeskoku z biegu na bieg do trzech stopni jednocześnie, krótkie zamknięcie przepustnicy spalin powoduje szybkie obniżanie prędkości obrotowej w fazie przy otwartym sprzęgle. W celu zwiększenia wydajności hamulców o działaniu ciągłym, hamulec silnikowy jest seryjnie montowany w połączeniu z retarderem wtórnym, zapewniającym maksymalny moment hamowania 500 kW i 4000 Nm. Dzięki zwiększonemu przełożeniu, odczuwalne hamowanie retarderem jest możliwe również w dolnym zakresie prędkości i dostępne są wystarczające rezerwy do tego, by również podczas hamowania ciągłego następowała dalsza redukcja prędkości – przy maksymalnej ochronie hamulca eksploatacyjnego.

Współczynnik sprawności w nowej generacji zwiększył się do 99,7% na bezpośrednim biegu 11, należy więc do najlepszych. Z maksymalnym wejściowym momentem obrotowym 2800 Nm, nowy model MAN TipMatic Coach jest przygotowany także na wysokie moce silnika.

Oprócz licznych innowacji, nowa generacja skrzyni biegów jest wyposażona również w sprawdzone funkcje, takie jak przewidujący tempomat MAN Efficient Cruise z funkcją "żeglowania" Efficient Roll, zoptymalizowany tryb manewrowania oraz Idle Speed Driving. Ta ostatnia funkcja umożliwia komfortową jazdę przy prędkości obrotowej biegu jałowego bez wciskania pedału gazu na biegach od 1 do 6, dzięki czemu kierowca może wygodnie i w sposób łagodny dla sprzęgła uczestniczyć w płynnym ruchu.

W przypadku wersji autokarów poniżej Euro 6, wraz ze skrzynią biegów TipMatic niektóre funkcje zostały wprowadzone po raz pierwszy, między innymi funkcja biegu wolnego Efficient Roll, Speed Shifting oraz długie przełożenie osi i=2,73 w połączeniu ze sprawdzonym silnikiem D26.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
MAN
Neoplan
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....