Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: Stoisko Iveco bez silników diesla

infobus
18.07.2018 11:00
0 Komentarzy

Stoisko Iveco na targach IAA 2018, przygotowane wewspółpracy z firmą … Shell, będzie strefą niskiej emisji, w 100% wolną od pojazdówz silnikami diesla.

Włoski producent zaprezentuje pełną aktualną ofertę pojazdówz napędami alternatywnymi, elektrycznym oraz CNG i LNG, przeznaczonymi doobsługi wszelkich zadań transportowych, od komunikacji pasażerskiej dodługodystansowego przewozu towarów. Ekspozycja IVECO będzie podkreślaćdalekosiężne korzyści środowiskowe wynikające ze stosowania gazu ziemnego wtransporcie (paliwo to pozwala ograniczyć emisję NO2 o ponad 90%, cząstekstałych o 99% i CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu), a także zaletynapędu elektrycznego w specyficznych warunkach transportu miejskiego.

Na targach IAA 2018 Iveco będzie współpracować z firmąShell, która również jest przekonana, że ograniczenie emisji związków węgla wsektorze transportowym wymaga wprowadzenia alternatywnych paliw i technologii.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział:-„Rośniepresja na diesla: opinia publiczna zwraca się przeciwko olejowi napędowemu.Instytucje UE i rządy krajowe wprowadzają politykę i dotacje wspierającekonwersję parków pojazdów z technologią przyjazną dla środowiska. Na targachIAA, w „wolnej od diesla” strefie niskiej emisji, IVECO we współpracy z SHELLbędą udowadniać, że dostępna już dziś pełna oferta pojazdów z napędemelektrycznym oraz CNG i LNG, może być realną alternatywą dla silnikówzasilanych olejem napędowym. Goście stoiska znajdą na nim pełną gamę pojazdówopracowanych wspólnie z klientami i producentami zabudów nadwozi. Pojazdy tesprawdzą się we wszystkich zadaniach transportowych mimo całkowitej rezygnacjiz silników diesla!”

W segmencie miejskiego transportu publicznego firmaprezentuje dwa podejścia do realizacji idei mobilności zgodnej z zasadamizrównoważonego rozwoju przyjęte przez marki CNH Industrial.

Heuliez Bus

Czołowy dostawca pojazdów na potrzeby transportu miejskiegowe Francji oraz lider napędów hybrydowych w Europie kontynentalnej – postawiłna zaawansowaną technologię akumulatorową. Zaprezentuje on 12 metrową wersję 2drzwiowego autobusu elektrycznego z serii GX, przeznaczoną do systemów szybkiejkomunikacji autobusowej. Wysoka pojemność akumulatora zapewnia wydłużony zasięgna jednym ładowaniu. Dostępna jest również 18 metrowa wersja pojazdu, któramoże być wyposażona w akumulator o wysokiej mocy z funkcją szybkiego ładowania.

Szeroka oferta Heuliez Bus obejmuje także narzędzia i usługi ułatwiająceklientom wprowadzanie pojazdów elektrycznych: symulację systemuelektromobilności pomagającą zidentyfikować optymalne rozwiązanie dostosowanedo konkretnych potrzeb, wynajem akumulatorów, różne rodzaje modułowych iskalowalnych zestawów akumulatorowych, ładowarki dostarczane przez czołowycheuropejskich reducentów, a także zdalne zarządzanie danymi i proaktywne usługiw zakresie przeglądów i utrzymania.

Iveco Bus

Z kolei marka Iveco Bus zdecydowała się z kolei stosowaćmożliwie jak najmniejsze akumulatory, czego przykładem jest technologia InMotion Charging („ładowanie w ruchu”) w nowym trolejbusie Iveco Crealis. Pojazdczerpie energię z sieci trakcyjnej rozpiętej nad jezdnią, ale jest równieżwyposażony w mały pokładowy akumulator. Dzięki temu nowy trolejbus możeobsługiwać trasy częściowo pozbawione sieci trakcyjnej, co znacznie ograniczazłożoność i koszty takiego rozwiązania transportowego i eliminuje przestoje wcelu ładowania. Przełomowa technologia Crealis In-Motion-Charging zostałauhonorowana nagrodą za innowacyjność na wystawie Paris Salon du TransportPublic 2018.

Kolejną propozycją Iveco w segmencie miejskiego transportupasażerskiego jest bezemisyjny Daily Electric Minibus, który wraz ze swoimdostawczym odpowiednikiem Daily Electric stanowi idealne rozwiązanie w zakresieprzewozu osób i towarów w intensywnym ruchu w centrum dużego miasta. DailyElectric należy do rodziny Daily Blue Power nagrodzonej tytułem”Międzynarodowego Furgonu Roku 2018″.

Kolejna propozycja Iveco w segmencie publicznej komunikacjipodmiejskiej to napędzany gazem ziemnym Crossway Low Entry Natural Power,”Ekologiczny Autobus Roku 2018″. Pojazd wyróżnia się specyficzną konstrukcją zezbiornikami gazu ziemnego zintegrowanymi z dachem. Zasięg autobusu wynosi do600 kilometrów, a silnik Cursor 9 Natural Power zapewnia bardzo dobre osiągiprzy niskiej emisji.

Ponadto dla sektora transportu miejskiego i podmiejskiegoIVECO zaprezentuje pięć wersji Daily Hi-Matic Natural Power – pierwszego lekkiegopojazdu dostawczego zasilanego CNG wyposażonego w 8 biegową przekładnięautomatyczną – a także model Daily Electric Minibus. Dzięki szerokimmożliwościom konfiguracji, pojazdy z tej rodziny sprawdzają się w wieluzadaniach transportowych, uwalniając użytkujących je przedsiębiorców odograniczeń wynikających z coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin ihałasu.

Komentarze