Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: Mercedes z elektrykiem i kompletem nagród [FILM]

infobus
20.09.2018 16:00
0 Komentarzy

Podczas tegorocznych targów Mercedes-Benz zebrał kompletnagród. Za miejskie Citaro Hybrid dostał tytuł „Bus of the Year”, zapodmiejskie Citaro U – Sustainable Bus Award 2019, a za autokar Tourismo – TheInternational Bus & Coach Competition. W tle debiut eCitaro.

Warto dodać, że w konkursie Sustainable Bus Award – w którymbierze m.in. redakcja InfoBusa – Mercedes Citaro 2 Ü Hybrid pokonał Irizara i4Hybrid, Iveco Crossway 12m LE i TrouilletMobilités S'Cool 44. Z kolei w walce o tytuł „Bus of the Year”, marka pokonała HeuliezGX Elec, Irizar ie Tram.

Na IAA 2018 zadebiutował e-Citaro, o którym pisaliśmy wInfoBusie m.in. TUTAJ

Przy okazji zapraszamy na film ze stoiska Mercedesa na IAA 2018:

{https://www.youtube.com/watch?v=EIzG2FzIdBQ}

Elektryczna premiera

To pierwszy w pełni elektryczny autobus z trójramiennągwiazdą. Układ napędowy nowego elektryka bazuje na sprawdzonej izoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikamielektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, amoment obrotowy 2 x 485 Nm. To zapewnia odpowiednią dynamikę nawet przy pełnymzestawie pasażerów.

Silniki zasilają akumulatory litowo-jonowe od AKASOL o łącznej mocy do około243 kWh. Są one modułowe: baterie zostały podzielone na maksymalnie dziesięćmodułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Oprócz dwóch modułów na dachupojazdu, cztery zestawy znajdują się z tyłu autobusu, gdzie zajmują one miejscedzisiejszego silnika diesla i skrzyni biegów. W zależności od wymagań klienta,na dachu montowane są dwa lub cztery moduły akumulatorowe.

Minusem wszystkich elektrycznych autobusów miejskich jestdodatkowy ciężar akumulatorów. Podobnie jest w eCitaro. Nawet samoistnie lekkiCitaro nie jest w stanie całkowicie zrekompensować 2,5 tony największegozestawu akumulatorów. Inżynierom udało się zrównoważyć autobus, instalująccztery moduły akumulatorowe w tylnym zwisie i do sześciu dalszych modułówakumulatorowych na dachu, na poziomie przedniej osi. Oś ta charakteryzuje siętakże maksymalną nośnością wynoszącą osiem ton. To oznacza, że maksymalnaliczba bateryjnych modułów to 10 szt. Wówczas eCitaro w standardowejspecyfikacji waży około 13,44 tony. W połączeniu z dopuszczalną masą całkowitą19,5 tony odpowiada to ładowności ok. 6 ton czyli około 88 pasażerom.

Według SORT2, eCitaro z pełnym zestawem akumulatorów osiągaw lecie zasięg działania wynoszący około 150 kilometrów.

Pierwsze dostawy elektrobusu Mercedesa od klientów równieżrozpoczną się jeszcze w tym roku.

Komentarze