TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2018: MAN z nowym silnikiem CNG - E18
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.07.2018 11:00:47 1 komentarz
IAA 2018: MAN z nowym silnikiem CNG. Z hybrydą

Po premierze silnika diesla D15, MAN przedstawił od nowa zaprojektowany silnik CNG - E18. Ponadto teraz gazowe lwy mogą być wyposażane w moduł hybrydowy. Nowa wersja gazowych autobusów MAN będzie dostępna od III kwartału 2019 r.

Na wystawie w Hanowerze zobaczymy miejski autobus przegubowy MAN Lion's City G CNG z zaprojektowanym całkowicie na nowo, gazowym silnikiem z serii E18, który mimo niewielkiej pojemności skokowej zapewnia wyższy moment obrotowy w porównaniu do poprzedniego modelu. Wewnątrz dla pasażerów dostępnych jest 29 miejsc siedzących i 70 miejsc stojących.

Jednostka CNG o dokładnym oznaczeniu E1856 to nowo zaprojektowany, czterozaworowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 9,5 l z regulacją lambda 1, z otworem 118 mm i skokiem 145 mm, który powstał z myślą o zastosowaniu w autobusach na całym świecie. Jest dostępny w wersjach o mocy 280 i 320 KM (206 lub 235 kW). Maksymalny moment obrotowy wynosi przy tym 1200 Nm lub w większej wersji 1400 Nm przy 900 do 1500 1/min. Silnik E18 spełnia normę emisji spalin Euro 6d dzięki nowo zaprojektowanemu układowi recyrkulacji spalin (AGR) w połączeniu z katalizatorem 3-drożnym. Wysoki stosunek sprężania w połączeniu z układem recyrkulacji spalin (AGR) umożliwia bardzo korzystne wartości zużycia paliwa przy niskiej emisji spalin.

Niewielka waga silnika w porównaniu do poprzedniego modelu E28 przekłada się bezpośrednio na liczbę miejsc dla pasażerów. Liczne nowinki techniczne zastosowane w tym modelu zostały przejęte z również zaprojektowanego całkowicie na nowo silnika wysokoprężnego D15 o pojemności 9 litrów, jak na przykład regulowana pompa chłodziwa oraz dwustopniowa sprężarka powietrza.

Paliwo znajduje się na dachu pojazdu w czterech lub pięciu zbiornikach ciśnieniowych pod ciśnieniem 200 barów. Zastosowanie mniejszej liczby większych zbiorników pozwoliło zredukować wagę i nakłady na konserwację. Do wyboru dostępne są różne pojemności zbiorników pomiędzy 1260 l a 1875 l. System zbiorników CNG jest zakryty przez spójną z wzornictwem pokrywę z dużymi klapami konserwacyjnymi z przodu i z tyłu. Tankować można wszystkie znane jakości gazu z sieci gazu ziemnego, a także uzdatniony biogaz.

Gazowa hybryda

Co ważne - nowy silnik może występować wspólnie z modułem MAN EfficientHybrid. To m.in. oznacza niższe zużycie paliwa , a także mniejszy hałas podczas zatrzymywania się na przystankach lub światłach. Wówczas zadziała funkcja stop-start - oferowana przez MAN EfficientHybrid, która umożliwia całkowite wyłączenie silnika.

Hybrydowy moduł może być stosowany we wszystkich modelach Lion`s City i to zarówno w wersjach ze skrzyniami automatycznymi Voith, jak i ZF.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
CNG
hybryda
MAN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....