TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: ZF wzmacnia swoją elektryczną ofertę
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.09.2016 16:54:13
Centralna elektryczna jednostka napędowa

Niemiecki ZF oferuje szerokie portfolio produktów i usług w zakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Firma koncentruje się na ciągłym rozwoju elektrycznych układów napędowych dla pojazdów miejskich i systemów hybrydowych stosowanych w transporcie dalekobieżnym.

Najnowsze produkty firmy obejmują pełną ofertę elektrycznych układów napędowych dla autobusów, autokarów i samochodów dostawczych. Bazują one na koncepcji elektrycznej osi portalowej typu AVE130 oraz kompaktowym silniku elektrycznym dla samochodów dostawczych, który jest nową elementem oferty. Został on zastosowany po raz pierwszy w koncepcji lekkiej ciężarówki e-Truck Mercedesa.

Oprócz tego ZF oferuje rozwiązania w kwestii hybryd, takie jak Hybrid Traxon dla samochodów ciężarowych. Sektor pojazdów użytkowych również może korzystać z udogodnień, jakie do tej pory wypracowano w zakresie elektromobilności. Przykładem, tego, jest zmodyfikowana przez ZF całkowicie elektryczna oś napędowa dedykowana do zastosowania w lekkich samochodach dostawczych.

Wysoki moment obrotowy i mocne silniki wysokoprężne to najbardziej wymagające komponenty, które stosuje się w pojazdach użytkowych. Niemniej, elektryfikacja samochodów dostawczych ma duży potencjał, ponieważ dla niektórych klientów i samorządów hybryda lub napęd elektryczny jest najlepszą alternatywą.

"Wiele pojazdów użytkowych z ograniczonym przebiegiem dobowym mogą już być obsługiwany za pomocą elektrycznych napędów" - mówi Fredrik Staedtler, szef Wydziału Technologii Pojazdów Użytkowych w ZF. Systemy te stają się koniecznością w wielu dużych miastach metropolitalnych w Europie i Azji, które mają już przyjęte surowe normy emisji spalin. Całe floty pojazdów są często wykorzystywane w tylko przy powrocie do macierzystej bazy, co oznacza, że ??samochody dostawcze i autobusy mogą powrócić np. do zajezdni autobusowej by tam je doładować.

Jako najnowszy dodatek do swojej szerokiej oferty rozwiązań z zakresu e-mobilności, ZF opracował centralny napęd elektryczny, który przybliża autobusy miejskie i samochody dostawcze do jazdy z zerową emisją. Jest on idealnym rozwiązaniem dla pojazdów z układem napędowym podobnym do tych, które w danej chwili są używane w konwencjonalnych pojazdach, dzięki czemu można łatwo zintegrować go z istniejącymi koncepcjami pojazdów. Fakt, że napęd może być łączony z praktycznie każdym rodzajem osi wpływa na dużą elastyczność nowego produktu ZF.

Z kolei popularna portalowa oś AVE130 jest kolejnym idealnym rozwiązaniem dla autobusów niskopodłogowych, ponieważ wynikają z niej dwie korzyści. Następuje ograniczenie masy pojazdu i dzięki temu np. można zwiększyć ilość miejsc przewidzianych dla pasażerów.

Hybrydowe napędy do samochodów ciężarowych i autobusów

ZF opracował kolejny produkt gotowy do zastosowania w ciężkich pojazdach użytkowych. System Traxon Hybrid wyposażony jest w silnik elektryczny zainstalowany między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Ta hybrydowa konstrukcja umożliwia równoległe stosowanie obu napędów w pojazdach o masie do 40 ton. Jedną z cech, szczególnie atrakcyjną dla wielu zastosowań jest to, że w trybie generatora, moduł hybrydowy może dostarczać moc do innych urządzeń, podczas jazdy, np. chłodnicy czy klimatyzacji. Poza ciężarówkami Traxon Hybrid nadaje się również dla autokarów, w których napęd hybrydowy posiada te same zalety.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZF
IAA
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....