Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2016: ZF wzmacnia swoją elektryczną ofertę

infobus
27.09.2016 14:54
0 Komentarzy

Niemiecki ZF oferuje szerokie portfolio produktów i usług wzakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Firma koncentruje się na ciągłym rozwojuelektrycznych układów napędowych dla pojazdów miejskich i systemów hybrydowychstosowanych w transporcie dalekobieżnym.

Najnowsze produkty firmy obejmują pełną ofertę elektrycznych układównapędowych dla autobusów, autokarów i samochodów dostawczych. Bazują one na koncepcjielektrycznej osi portalowej typu AVE130 oraz kompaktowym silniku elektrycznym dlasamochodów dostawczych, który jest nową elementem oferty. Został on zastosowanypo raz pierwszy w koncepcji lekkiej ciężarówki e-Truck Mercedesa.

Oprócz tego ZF oferuje rozwiązania w kwestii hybryd, takie jakHybrid Traxon dla samochodów ciężarowych. Sektor pojazdów użytkowych równieżmoże korzystać z udogodnień, jakie do tej pory wypracowano w zakresieelektromobilności. Przykładem, tego, jest zmodyfikowana przez ZF całkowicieelektryczna oś napędowa dedykowana do zastosowania w lekkich samochodachdostawczych.

Wysoki moment obrotowy i mocne silniki wysokoprężne tonajbardziej wymagające komponenty, które stosuje się w pojazdach użytkowych.Niemniej, elektryfikacja samochodów dostawczych ma duży potencjał, ponieważ dlaniektórych klientów i samorządów hybryda lub napęd elektryczny jest najlepsząalternatywą.

„Wiele pojazdów użytkowych z ograniczonym przebiegiem dobowymmogą już być obsługiwany za pomocą elektrycznych napędów” – mówi FredrikStaedtler, szef Wydziału Technologii Pojazdów Użytkowych w ZF. Systemy te stająsię koniecznością w wielu dużych miastach metropolitalnych w Europie i Azji,które mają już przyjęte surowe normy emisji spalin. Całe floty pojazdów sączęsto wykorzystywane w tylko przy powrocie do macierzystej bazy, co oznacza,że ??samochody dostawcze i autobusy mogą powrócić np. do zajezdni autobusowej bytam je doładować.

Jako najnowszy dodatek do swojej szerokiej oferty rozwiązań zzakresu e-mobilności, ZF opracował centralny napęd elektryczny, który przybliżaautobusy miejskie i samochody dostawcze do jazdy z zerową emisją. Jest on idealnymrozwiązaniem dla pojazdów z układem napędowym podobnym do tych, które w danejchwili są używane w konwencjonalnych pojazdach, dzięki czemu można łatwozintegrować go z istniejącymi koncepcjami pojazdów. Fakt, że napęd może byćłączony z praktycznie każdym rodzajem osi wpływa na dużą elastyczność nowegoproduktu ZF.

Z kolei popularna portalowa oś AVE130 jest kolejnym idealnymrozwiązaniem dla autobusów niskopodłogowych, ponieważ wynikają z niej dwiekorzyści. Następuje ograniczenie masy pojazdu i dzięki temu np. można zwiększyćilość miejsc przewidzianych dla pasażerów.

Hybrydowe napędy do samochodów ciężarowych i autobusów

ZF opracował kolejny produkt gotowy do zastosowania w ciężkich pojazdachużytkowych. System Traxon Hybrid wyposażony jest w silnik elektrycznyzainstalowany między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Ta hybrydowakonstrukcja umożliwia równoległe stosowanie obu napędów w pojazdach o masie do40 ton. Jedną z cech, szczególnie atrakcyjną dla wielu zastosowań jest to, że wtrybie generatora, moduł hybrydowy może dostarczać moc do innych urządzeń,podczas jazdy, np. chłodnicy czy klimatyzacji. Poza ciężarówkami Traxon Hybridnadaje się również dla autokarów, w których napęd hybrydowy posiada te samezalety.

Komentarze