Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2016: Volvo show w Hanowerze [FILM]

infobus
23.09.2016 14:11
0 Komentarzy

Powoli konferencje prasowe na wystawie w Hanowerze zmieniają się w prawdziwy show. Zobaczycie poniżej jak Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses przedstawił najnowsza ofertę swojej firmy na targach IAA.

Najważniejsze punkty tego wystąpienia to wprowadzenie na rynek Volvo 7900 Electric, dzięki czemu Volvo Buses oferuje teraz pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Oprócz najnowszego modelu, gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej) oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku pierwszych hybryd, Volvo sprzedało w sumie ponad 2000 zelektryfikowanych autobusów.

– Jest to dla nas kolejny bardzo ważny kamień milowy na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, a także bardziej czystej i cichej przestrzeni miejskiej. Obecnie oferujemy pełną gamę produktów, które pozwalają stworzyć systemy zelektryfikowanego transportu autobusowego umożliwiające każdemu miastu na świecie wkroczenie w przyszłość – mówi H?kan Agnevall.

{https://www.youtube.com/watch?v=jqCGvo5WGxo}

Łatwość kręcenia

Kolejny ważny autobusowy krok Volvo to wprowadzenie unikatowego aktywnego układu kierowniczego Volvo Dynamic Steering, który został zastosowany w kilku modelach autokarów Volvo. Poprawiając stabilność jazdy, komfort oraz bezpieczeństwo, układ jednocześnie znacząco zmniejsza ryzyko urazów przy pracy.

Układ Volvo Dynamic Steering (VDS) w Europie jest stosowany w modelach Volvo 9500, 9700 oraz 9900, a także w przypadku podwozi z 8 lub 11 litrowymi silnikami przystosowanymi do normy Euro 6. Oficjalna premiera rynkowa nastąpiła w październiku na międzynarodowej wystawie Busworld w Kortrijk, w Belgii.

Volvo Dynamic Steering bazuje na konwencjonalnym mechanicznym układzie kierowniczym, w którym wał kierownicy łączy się z przekładnią kierowniczą. Serwomechanizm hydrauliczny generuje energię, której kierowca potrzebuje do skręcania kołami autobusu. System Volvo wykorzystuje silnik elektryczny przyłączony do wału kierownicy. Działając razem z hydraulicznym wspomaganiem, pracę silnika elektrycznego moduluje elektryczny moduł sterujący tysiące razy na sekundę. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny generuje dodatkową moc, natomiast przy wysokich prędkościach kierowanie jest regulowane automatycznie, kompensując nieprawidłowości przenoszone na kierownicę, powodowane, na przykład, przez ubytki lub nierówności w nawierzchni.

Komentarze