TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Volvo promuje lekkie prowadzenie [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 13:08:25
IAA 2016: Volvo promuje lekkie prowadzenie [FILM]

Kierowcy spędzają za kółkiem wiele godzin, przez co często cierpią na bóle ramion, karku i barków. Aby zmniejszyć ryzyko urazów związanych z pracą, w zeszłym roku Volvo Buses wprowadziło układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering (VDS), który znacznie ułatwia prowadzenie autobusu. Niedawno opublikowane wyniki badań wykazują, że system pozytywnie wpływa na jakość pracy.

Badanie przeprowadzone przez VTI, Szwedzki Zarząd Dróg i Transportu, analizowało napięcie mięśniowe podczas prowadzenia pojazdu z i bez układu VDS i wykazało korzyści płynące dla kierowców. Podczas testów badano aktywność różnych grup mięśni podczas skręcania w prawo i lewo, wjeżdżania na rondo i jazdy prosto.

Napięcie mięśniowe

Wyniki pokazują, że VDS zmniejsza napięcie mięśniowe średnio o 20-30 procent, a przy niektórych manewrach nawet o 70%.

- Nie ma wątpliwości, że ten typ układu kierowniczego bez wątpienia poprawia jakość pracy kierowcy. Wielu kierowców odczuwa ból stawów oraz mięśni, dlatego też taki system przynosi im wiele korzyści - mówi dr Anna Anund, profesor nadzwyczajny i kierownik badań w VTI.

Badanie wykazało również, że kobiety, które zazwyczaj bardziej napinają mięśnie podczas prowadzenia autobusów, odczuwają takie same korzyści z VDS jak mężczyźni.

Badanie kierowców

Po przeprowadzonych testach wszyscy kierowcy (w badaniu brało udział 20 osób) wskazali, że układ VDS przyniósłby wiele korzyści w ich codziennej pracy, zmniejszając ból mięśni, szczególnie w okolicach ramion.

- Im dłużej trwały testy, tym bardziej kierowcy byli pozytywnie nastawieni do systemu. Właśnie takiego wsparcia potrzebują w pracy - mówi dr Anund.

Zapotrzebowanie klientów na VDS pokazują również wyniki sprzedażowe. Po roku od wprowadzenia, ponad połowa długodystansowych autobusów Volvo sprzedanych w Europie jest wyposażona w układ VDS. Od jesieni 2017 roku system będzie dostępny również w miejskich i podmiejskich autobusach Volvo.

- Badania VTI potwierdzają pozytywny wpływ Volvo Dynamic Steering na pracę kierowców jeżdżących w długie trasy oraz tych pracujących w mieście. Dzięki wprowadzeniu układu VDS również do autobusów miejskich, wielu kierowców będzie mogło wjeżdżać w ciasne zakręty, pokonywać ronda i wykonywać inne trudne manewry w bezpieczniejszy i bardziej zrelaksowany sposób - mówi Maria Gink Lövgren, ekspert ds. ergonomii Volvo Buses.

Volvo Dynamic Steering

To automatyczny system wybierając nierówności nawierzchni, VDS eliminuje wibracje oraz szarpnięcia kierownicy. Przy niskich prędkościach kierowanie pojazdem jest łatwiejsze o około 75 procent. Kierowanie jest sprawniejsze także dzięki temu, że kierownica powraca do środkowego położenia, gdy kierowca poluzuje nieco chwyt. Przy wysokich prędkościach autobus zachowuje stały kierunek, nawet na nierównej nawierzchni. W 2015 roku Volvo Dynamic Steering otrzymało pierwszą nagrodę w kategorii "Bezpieczeństwo" w konkursie European Coach & Bus Week (ECW).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
Volvo
targi
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....