TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: MAN i Neoplan gotowi na wszystko
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 17:36:38
fot. MAN

Otwarcie rynku dla dalekobieżnych autobusów w Niemczech trzy lata temu było najlepszym czynnikiem poprawiającym wizerunek segmentu autobusów turystycznych. Wskutek tego również inne kraje postawiły na liberalizację w obszarze transportu dalekobieżnego. Gwałtownie wzrasta liczba połączeń międzynarodowych.

Od tego czasu autobus bardzo dobrze zakorzenił się w głowach wielu Europejczyków jako korzystny cenowo i przyjazny dla środowiska środek transportu. I tak w zeszłym roku z autobusu dalekobieżnego skorzystało tylko w Niemczech ponad 20 milionów pasażerów.

Ten obszar zastosowania wymaga jednak pojazdów szczególnych. Dlatego od stycznia 2016 roku w Niemczech wszystkie nowo zarejestrowane autobusy dalekobieżne posiadają przynajmniej dwa miejsca na wózek inwalidzki oraz możliwość swobodnego wejścia do pojazdu. Jak pokazują egzemplarze pokazowe zaprezentowane na tegorocznych targach IAA, firma MAN Truck & Bus spełnia to wymaganie w każdym segmencie, oferując te opcje w swoich autokarach. Wejście do pojazdów wysokopodłogowych w modelu MAN Lion's Coach (tak samo, jak w nowym modelu NEOPLAN Tourliner) jest ułatwione dzięki windzie. Do autokaru NEOPLAN Skyliner pasażerowie z ograniczeniem ruchowym dostają się za pomocą składanej rampy. Aby uzyskać potrzebne miejsce we wnętrzu pojazdu, firma MAN znalazła rozwiązanie bardzo wygodne dla przewoźników autobusowych ? poprzez zsunięcie do sześciu siedzeń podwójnych na jednym systemie szynowym. W razie potrzeby oszczędza to przedsiębiorcom autobusowym konieczności demontażu siedzeń. Siedzenia pozostają w pojeździe, więc przebudowę tę można przeprowadzić w ciągu kilku minut nie tylko w zajezdni, ale także będąc w trasie.

Oprócz tych rozwiązań modele NEOPLAN Skyliner zbierają punkty także za systemy zwiększające wydajność i systemy wspomagania, jak przewidujący tempomat MAN EfficientCruise z funkcją biegu jałowego MAN EfficientRoll, czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard. Dodatkowo nowe siedzenia pasażera w autokarze MAN Lion's Coach oferują jeszcze większą wygodę na dłuższych trasach dzięki regulowanym zagłówkom.

Konsekwentna efektywność: MAN Lion's Coach EfficientLine

Konfiguracja EfficientLine zapewnia wyjątkowo skuteczną kombinację różnych elementów wyposażenia zwiększających wydajność. Jego ważną część stanowi zoptymalizowany układ przenoszenia napędu z silnikiem D2676 LOH o mocy 460 KM (338 kW). Do akcji wkracza zautomatyzowana przekładnia 12-biegowa TipMatic ze zoptymalizowaną strategią przełączania oraz napędowa oś Eco-Hypoid z dłuższym momentem przełożenia wynoszącym i = 2,73. Mimo zoptymalizowanego układu przenoszenia napędu z większym silnikiem i zautomatyzowaną skrzynią biegów konfiguracja EfficientLine jest o 100 kg lżejsza niż najczęściej konfigurowany wariant MAN Lion's Coach.

Następną zaletą nowego autokaru są opony oszczędzające paliwo, które zamontowano na alufelgach i wyposażono w system kontroli ciśnienia w oponach MAN Tyre Pressure Monitoring (TP). Zapewnia to utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach, co opłaca się przy zużyciu paliwa i opon. Osłony wycięcia koła na osi tylnej poprawiają dodatkowo aerodynamikę pojazdu. Zmniejsza to zużycie w porównaniu do autobusów bez osłon błotnika ze zużyciem paliwa wynoszącym 0,3 l/100 km.

Maksymalne możliwości w zakresie oszczędzania uzupełnia profesjonalne szkolenie kierowców przeprowadzane przez zespół MAN ProfiDrive. Przez dwa dni kierowca zdobywa najpierw wiedzę dotyczącą pojazdu jako bazę umożliwiającą właściwą obsługę, a następnie uczestniczy w szkoleniu z ekonomicznej jazdy.

Autokar NEOPLAN Skyliner: Historia sukcesu pisze się dalej

Od czerwca 2015 roku autokar NEOPLAN Skyliner jest dostępny w wersji Euro 6. Ten autobus dwupiętrowy klasy Premium jest atrakcyjny ze względu na optymalne połączenie ekonomiczności, zmniejszenia zanieczyszczeń i ekskluzywnego komfortu. Nagrodzony projekt "Sharp Cut" o jasnym, spójnym profilu zapewnia najlepsze parametry aerodynamiczne. Pociągają one za sobą oszczędności paliwa do pięciu procent w porównaniu z autobusami dwupiętrowymi bez aerodynamicznie zoptymalizowanej budowy. Model NEOPLAN Skyliner ustala nowe standardy dotyczące również bagażnika: 11 m3 to wystarczająco dużo miejsca na bagaż.

Przestronne wnętrze oferuje maksymalną swobodę ruchów w autobusie dwupiętrowym. 83 miejsca siedzące sprawiają, że autobus jest optymalnym rozwiązaniem do zastosowania w transporcie dalekobieżnym. Wyposażenie do transportu dalekobieżnego z wyświetlaczem celu podróży i gniazdkami wtykowymi o napięciu 230 V lub/i portami USB przy wszystkich miejscach siedzących oraz nowy fotel kierowcy ze zoptymalizowaną pozycją zapewniają zwiększony komfort pasażerów i kierowcy. O rozrywkę podczas długich podróży dba również system Onboard Entertainment. Oprócz możliwości korzystania z sieci bezprzewodowej WLAN na pokładzie autokaru dostępne jest także centrum multimedialne Multi Media Coach Advanced z dwoma 19-calowymi i jednym 15-calowym monitorem TFT na górze oraz 15-calowym płaskim ekranem na dole pojazdu. Dla specjalnych potrzeb MAN Bus Modification Center w Plauen oferuje szeroką paletę możliwości doposażenia.

Na specjalne żądanie: Wyjątkowe adaptacje z Plauen

W MAN Bus Modification Center autobusy stają się jednostkami unikatowymi. Dzięki temu pracownicy o różnych profilach zawodowych przeobrażają na przykład autokar MAN Lion's Coach w VIP-owski autobus wahadłowy dla prezydenta Uzbekistanu albo model NEOPLAN Cityliner w salę koncertową na kółkach o mocy audio wynoszącej 1000 W. W tym wyjątkowym autobusie oprócz salonu z tyłu pojazdu zamontowano także zestaw głośników Plug & Play z obudową Bass Reflex, który w połączeniu ze wzmacniaczem zapewnia głębokie, niskie tony także przy ekstremalnie kompaktowych pomiarach. Osiem oddzielnych i osobno skonfigurowanych kanałów wzmacniacza pozwalają na konfiguracje systemowe z pojedynczym wzmacniaczem. Aby osiągnąć wyjątkowy komfort pasażera w tym niezwykłym autobusie, specjaliści BMC zamontowali szklany dach, spersonalizowaną kuchnię oraz system rozrywki, który zapewnia dostęp nie tylko do sieci bezprzewodowej WLAN, lecz także do muzyki, filmów i e-booków. Na targach IAA 2016 po raz pierwszy zaprezentowane zostaną opcje indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych. Dzięki efektom świetlnym LED i innym elementom oświetleniowym autobus może prezentować indywidualną świetlaną aurę. A możliwości doposażenia są nieograniczone.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
Neoplan
IAA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....