Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2016: Konwencjonalne nowości MAN

infobus
18.07.2016 03:19
0 Komentarzy

Trochę w cieniu zapowiadanej elektrycznej premiery MAN, niemiecki koncern na targach IAA 2016 pokaże również kilka innowacyjnych rozwiązań w swoich standardowych produktach. Pojawi się tez zupełnie nowy pojazd-niespodzianka.

Generalnie cel jest jeden ? zwiększyć efektywność autobusów MAN i Neoplan. Poniżej prezentujemy listę najważniejszych nowości i udoskonaleń, jakie od tego roku można spotkać w autobusach z logo MAN i Neoplan:

  • Od wiosny 2016 r. seria MAN Lion`s City oferuje również automatyczną skrzynię biegów Voith DIWA6;

  • Dzięki nowej klimatyzacji Spheros obniżono wagę autobusów serii Lion`s City (około 200 kg mniej w przypadku autobusu 12-metrowego). Zamontowane tutaj także nowe, lekkie fotele. Efekt? Zużycie paliwa zostało zmniejszone o około do 10 procent w porównaniu do generacji EEV.

  • Zmodernizowano system dachowych zbiorników CNG w autobusach miejskich Lion`s City, co również zmniejszyło wagę pojazdów na gaz ziemny.

  • Pojawiła się szersza oferta drzwi wejściowych w autobusach miejskich. Teraz Lion`s City oferowany jest z drzwiami w wersji pojedynczej i podwójnej / otwierającymi się na zewnątrz lub wewnątrz / z napędem elektrycznym lub pneumatycznym.

  • Zmianie uległa także rodzina pojazdów turystycznych MAN i Neoplan. Dwupokładowego Skyliner-a przystosowano pod kątem międzymiastowych połączeń ekspresowych. Teraz jego bagażnik ma pojemność do 11 m3 przy 83 osobach na pokładzie. Wszystkie autokary można jeszcze dodatkowo dopasować do konkretnych potrzeb poprzez Centrum Modyfikacyjne MAN Bus w Plauen

  • Dzięki wymianie silników w autokarach (większy D26 zamiast mniejszego D20), pojazdy MAN i Neoplan już spełniają standard emisji Euro 6c. Jednostka D2676 LOH Euro 6c o mocy 420 KM zastąpi silnik D2066 LOH o mocy 400 KM. Dodatkowo przejście na jednostki o większej pojemności (z 10,8 l na 12 l) przyniosło poprawę zużycia paliwa.

  • Wkrótce autokary i autobusy międzymiastowe MAN / Neoplan wyposażone zostaną w mocniejszy hamulec silnikowy EVBec. Do tego dojdzie nowy retarder zapewniający optymalne hamowanie przy osiach z przełożeniem i=2,73. –

  • Autokary zyskają także zmodernizowaną skrzynię biegów MAN TipMatic, teraz optymalnie dopasowaną do silników D26. Dodano do niej kilka nowych funkcji jak SmartShifting czy Idle, która umożliwia komfortową jazdę na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu. W ramach optymalizacji układu napędowego, nowa generacja autokarów MAN i Neoplan posiada także tempomat EfficientCruise z funkcją EfficientRoll.

  • i na koniec nowość w zakresie systemów bezpieczeństwa ? w tym roku autokary MAN i Neoplan wyposażone zostaną w układ AttentionGuard, który po wykryciu przez kamerę nieskoordynowanych ruchów kierowcy włączy alarmujące powiadomienie na desce rozdzielczej.

Komentarze