TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2014: Międzynarodowa oferta minibusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.10.2014 15:17:32
IAA 2014: Międzynarodowa oferta minibusów
Podczas targów w Hanowerze mogliśmy zapoznać się z ofertą kilkunastu firm zabudowujących minibusy. Oprócz polskich producentów –AUTO-Cuby i CMS Auto swoja ofertę przedstawiła m.in. czeska Buzola, słowacki Rosero, litewski Atlas czy austriacki Kutsenits. Szczegółowy opis stoisk naszych krajowych producentów przedstawiliśmy już wcześniej w InfoBusie (Auto-CUBY–tutaj, a CMS Auto –tutaj). Teraz czas na inne firmy, które coraz częściej reprezentują kraje z Europy Środkowo-Wschodniej. Warto zaznaczyć, że w zakresie kategorii MINI w zasadzie tylko polska firma Auto-CUBY, austriacki Kutsenits i niemiecki Probus postarały się pokazać na IAA coś nowego swojej ofercie i przedstawiły naprawdę ciekawe rozwiązania. Natomiast pozostali wystawcy w znacznej mierze bazowały na sprawdzonym szablonie –Sprinter lub Daily w wersji Euro 6 o pojemności ok. 22 miejsc. Sprawdźmy czy tak rzeczywiście było i w telegraficznym skrócie przedstawiamy ofertę wystawców minibusów na IAA 2014:Atlas –litewski producent pokazał w Hanowerze klasyczne ekspozycję, obejmująca trzy minibusy Mercedes-Benz Sprinter w wersji Euro 6: od pojazdu międzymiastowego o pojemności 22 miejsc poprzez turystyczną, bardziej luksusową wersję o pojemności 16 miejsc po najnowszy model z niskopodłogową platformą w przedniej części, który został przystosowany do przewozu dzieci do szkół. Pojazdy Altas (oraz Omnibus Trading) są sprzedane w Niemczech przez firmę HJB Vertriebs-GmbH.Buzola z Czech pokazała dwa minibusy na bazie Mercedes-Benz Sprinter Euro 6 o pojemności 22+1 miejsc. W Niemczech firma jest reprezentowana przez firmę FTBusvertrieb GmbH, która oferuje zarówno pojazdy czeskiego producenta, jak i polskiej firmy Auto-Centrum z Wejherowa. Wszystkie występują pod handlową nazwą Tourer –od wersji Eco poprzez City po Exlusiv. WQarto tutaj dodać, że w Niemczech jest kilka firm (np. OV Steinborn GmbH –diler Ayats czy Bus-Schmidt), które oferują pojazdy rozmaitych producentów (w tym także tureckich), które są wykonywane w konkretnych zakładach na indywidulane zamówienie. Jak poinformowali nas niemieccy sprzedawcy, pokazane na IAA pojazdy Buzoli można nabyć już w cenie 94 000 EUR. Dypety –rumuńska firm zabudowująca zadebiutowała na targach IAA z modelem Dyparo na bazie IVECO Daily Euro 6 o pojemności 31+1+1 miejsc pasażerskich. To pojazd o własnej strukturze nośnej, co stawia spółkę w gronie bardziej ambitnych producentów. Autobusy Dypety Dyparro zbudowane są z konstrukcji ze stali nierdzewnej, aluminium i tworzyw sztucznych. Firma z Bacau wytwarza ok. 10 minibusów miesięcznie i 12 pojazdów dostawczych.  Kutsenits –jedna z najstarszych firm zabudowujących autobusy w Europie (od 1949 r.), po okresie turbulencji finansowych i gruntownej reorganizacji ponownie wraca do gry. Drugi oddech zapewnił firmie m.in. zakład produkcyjny wybudowany w Murskiej Sobocie na Słowenii. Na IAA mogliśmy zobaczyć prototypowy model Tourist 719 bazujący na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter 519 Euro 6 z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem o mocy 190 KM. Dzięki szkieletowi własnej konstrukcji pojazd został wysłużony oraz poszerzony do szerokości 2,33 m, co z kolei umożliwiało zastosowanie siedzeń w układzie 2+2. W efekcie jego maksymalna pojemność pasażerska to 32 miejsca. Dodatkowo producent oferuje możliwość zabudowy w środku toalety. Aby sprostać takim obciążeniom, austriaccy konstruktorzy zdecydowali się na dość odważny manewr i wymienili tylną oś z Sprintera (o DMC do 5,3 t) na tylną oś z IVECO Daily o maksymalnej dopuszczalnej masie do 7,5 t.  To warto zobaczyć. Można tylko żałować, że Kutsenits nie pokazał na IAA kolejnego swojego ciekawego prototypu –tym razem z miejskiego segmentu. To niskopodłogowy model City VII H bazujący na wydłużonym do 8-metrów podwoziu IVECO Daily 65C17 z silnikiem zabudowanym …z tyłu. Łączna pojemność pasażerska tego pojazdu wynosi 45 miejsc przez masie całkowitej 7,5 t. Szczegóły tutaj Omnibus Trading –spółka z Holandii przedstawiła w Hanowerze pełen przegląd swojego programu produkcyjnego. Nowością były kompaktowe modele Sunlight na podwoziach Mercedes-Benz Atego 12220 L oraz Sunrise na bazie Iveco Daily Euro 6. Warto podkreślić, że ten ostatni model na podwoziu na Iveco 70 C 17 posiadał własną strukturę, która składa się głównie z tworzyw sztucznych. Jego długość to 8,47 m, szerokość 2,40 m, a pojemność waha się od 25 do 28 miejsc. W Hanowerze w ten model występował w specjalnej cenie 99 900 EUR. Omnibus cały czas szuka atrakcyjnych miejsc do produkcji swoich pojazdów. Po nawiązaniu współpracy z portugalską spółką Mota w zakresie większych konstrukcji, teraz blisko współpracuje z turecką firmą Ugur w zakresie mniejszych minibusów. Probus –niemiecka firma zabudowująca minibusy pokazała na IAA swoją rodzinę Rapido ze zmienioną –po wejściu normy Euro 6 –jednolitą i oryginalną stylistyką. Ten spójny design wygląda naprawdę atrakcyjnie. Najważniejszym punktem stoiska spółki w Hanowerze był debiutant –niskowejściowy model Rapido LE na podwoziu Iveco Daily o długości 8,47 m i szerokości 2,35 m , który oferuje aż dwa, dwuskrzydłowe wejścia między osiami. Pojazd zabiera na swój pokład łącznie 38 osób, w tym 19 na miejscach siedzących. Ponadto w Hanowerze mogliśmy zobaczyć modele: turystyczny Rapido L i międzymiastowy Rapido HNF (o pojemności 22 miejsc siedzących + 8 miejsc strojących) –wszystkie na bazie Iveco Daily Euro 6. Rosero –słowacka firma, którą znamy z prób podboju polskiego rynku i pierwszych elektrobusów w wersji MINI. W Hanowerze mogliśmy zobaczyć dwa sztandarowe produkty spółki –miejski First FCLEI (z obniżoną platformą w przedniej części pojazdu) i turystyczny –First FLHI, wykonanych na bazie IVECO Daily Euro 6. Tradycyjnie większość pojazdów sprzedawanych przez Rosero bazuje na podwoziach IVECO Daily. Zdaniem przedstawicieli producenta łączna produkcja w 2014 r. wyniesie ok. 170 szt. z czego 40% przypadnie w udziale miejskiemu modelowi FCLEI, a kolejne 40% - turystycznemu –FLHI. Co do struktury odbiorców to dostawy na rodzimy, słowacki rynek obejmą w tym roku partię ok. 10 szt., do Czech –ok. 40 szt., reszta zaś trafi na eksport –głównie do państw skandynawskich (głównie Szwecja i Finlandia). W tej grupie znajdą się także dwa elektrobusy przeznaczone dla szwedzkiego przewoźnika. W zakresie e-pojazdów firma zmieniła dostawcę napędów elektrycznych oraz oprogramowania i współpracuje teraz z Grupa EWC. Do Polski Rosero na razie się nie wybiera z powodu zbyt niskich cen. Sitcar –włoski producent minibusów W na IAA 2014 dwa modele: turystyczny Voyager na podwoziu Iveco DAILY 70C17 o długości 7,9 m oraz Trend XL na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter. NA targach w Hanowerze oprócz mniejszych firm zabudowujących, swoją MINI-ofertę przedstawili także potentaci w tej branży: –Iveco z nowym Daily (o którym pisaliśmy tutaj) - Mercedes-Benz z Sprinterem 77 (o którym pisaliśmy tutaj)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rosero
Auto Cuby
Mercedes
Iveco

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....