TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydy wisienką na torcie jeleniogórskiego projektu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.01.2019 14:00:49 1 komentarz
Hybrydy wisienką na torcie jeleniogórskiego projektu

18 stycznia firma MZK Jelenia Góra dokonała podsumowania transportowego projektu, w ramach którego m.in. zakupiono autobusy hybrydowe marki Volvo.

MZK Jelenia Góra podsumowało realizację projektu obejmującego zakup

  • 20 nowych autobusów, w tym trzy hybrydowe marki Volvo oraz 17 autobusów marki MAN

  • stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów (od firmy Mera Systemy),

  • tablic do systemu informacji pasażerskiej (także od firmy Trapeze)

  • doposażenie autobusów w system monitoringu łącznie z instalacją monitoringu miejsc postojowych na terenie zajezdni MZK w Jeleniej Górze (Polgard).

Hybrydy od Volvo

W ramach tego projektu Volvo Polska dostarczyło do Jeleniej Góry trzy autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Pojazdy te kursują regularnie na liniach MZK od sierpnia ubiegłego roku.

– Inwestycja ma duży wymiar społeczny i w sposób fundamentalny kontynuuje rozpoczętą w latach ubiegłych zmianę jakości komunikacji publicznej. Poprawia jakość i wydajność infrastruktury transportowej i zapewnia mieszkańcom Aglomeracji Jeleniogórskiej dostępność alternatywnych rozwiązań dla transportu samochodowego, a także pozwala na obniżenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne, niższą emisję zanieczyszczeń powietrza, zmniejszenie hałasu i zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Zakupione autobusy są nowoczesne i spełniają najwyższą europejską normę określającą emisję spalin (euro 6). Wszystkie autobusy zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację. Nowoczesne dodatki, które ucieszyły młodsze pokolenie pasażerów to stanowiska USB do ładowania telefonów. Starsi pasażerowie docenili wygodę wsiadania do pojazdu, gdyż autobusy wyposażone są w system obniżania osi pojazdu, niwelujący różnicę poziomów pomiędzy krawężnikiem, a podłogą. Jest także specjalna platforma, ułatwiająca wprowadzanie wózka inwalidzkiego lub wózka z dzieckiem – powiedziała Agata Buśko, prezes MZK Jelenia Góra.

Jeleniogórski standard

Autobusy Volvo 7900 Hybrid, zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest dziś europejskim centrum kompetencyjnym autobusów. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskują energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla.

Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. Autobusy dla Jeleniej Góry mogą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Zgodnie z wymogami miasta są wyposażone w monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

– Od blisko 10 lat wspieramy rozwój elektromobilności. Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym, stawiając na autobusy zelektryfikowane: hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Jelenia Góra to jedno z tych polskich miast, które już postawiły na elektromobilność, a dzięki temu nasze nowoczesne i ekologiczne autobusy od pięciu miesięciy służą mieszkańcom miasta i bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Roczne podsumowanie Volvo

Coraz więcej zelektryfikowanych pojazdów trafia z Wrocławia do polskich miast – w 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).

Ponadto, w 2018 roku zostały zrealizowane dostawy lub wygrane przetargi na autobusy elektryczne Volvo na przykład dla Szwecji, Holandii, Norwegii, Danii, Belgii, Luksemburga, Niemiec. Do tej pory Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Jelenia Góra
Volvo
hybryda
  • Kamil Nowakowski – 18.01.2019

    Pachnie mi to Wiedeńczykami dwudrzwiowymi :v

  • Piotr Szewczyk – 18.01.2019

    Jak dla mnie piękna :)

  • Mikołaj Roszczyk – 18.01.2019

    Ładne, ale kołpaki też powinny być czerwone ;-;

  • Adam Kieryluk – 18.01.2019

    Ta czerwona klapa na końcu razi. Nie wiem, jaki gamoń wpadł na to, by element domyślnie czarny walnąć na czerwono.

  • Zdzich – 18.01.2019

    Jak dla mnie to ta platforma na bagaż zamiast dwóch siedzeń przed komorą silnika jest zbędna.Spokojnie dwa fotele tam się mieszczą.Z tego co widzę to i tak prawie nikt z tego nie korzysta a tak byłyby dwa dodatkowe miejsca siedzące.

  • Tomasz Ryszkowski – 19.01.2019

    7900 jezdzilem takim w Edynburgu w 2014r😊

  • Maciek Żółtakowski – 22.01.2019

    Hybrydy wprowadziła toyota a teraz tą technologię stosują wszyscy, zawsze to ekologiczniejsze niże tradycyjny napęd. :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....