TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowy sukces Solbusa w Częstochowie
UM CZĘSTOCHOWA InfoBus.pl - Opublikowano: 18.12.2014 11:07:03 19 komentarzy
Hybrydowy sukces Solbusa w Częstochowie


Częstochowski kontrakt to kolejne ambitne zadanie stojące przed marką Solbus. Po zamówieniu dla MZA Warszawa na dostawę 35 autobusów gazowych zasilanych LNG, teraz firma musi rozpocząć prace nadkonstrukcją hybrydową. Nie znamy jeszcze szczegółów technicznych rozwiązania jakie chce zastosować Solbus, ale na pewno konstruktorzy z Solca Kujawskiego wykorzystają tutaj doświadczenie z realizacji zamawiania dla estońskiego miasto Parnu, które do końca roku ma odebrać trzy gazowe autobusy Solcity 12 LF CNG. Warto równocześnie zauważyć, że w Częstochowie została oficjalnie już podana informacja, że to spółka Lider Trading jest producentem autobusów marki Solbus. Warszawska firma posiada zarówno prawo do terenu fabryki, jak i do marki Solbus, zatrudnia także większość załogi soleckiej fabryki. To oznacza, że dotychczasowa spółka „Fabryka Autobusów Solbus”przeznaczona jest do likwidacji. Potwierdza to sekretariat Sądu Gospodarczego w Bydgoszczy, który pod koniec listopada br. przyjął wniosek FA Solbus o likwidację spółki i tym samym zamknięcie postępowania układowego, w ramach którego firma od kilku lat spłaca swoich wierzycieli. Jeśli sąd przychyli się do tego wniosku będzie to oznaczać dla Solbusa uwolnienie się od wcześniejszych zobowiązań i rozpoczęcie realizacji kolejnych kontraktów już „z czystym kontem”. Tym samym zostanie zamknięta dualna forma organizacyjna, gdzie do tej pory spółka Lider Trading była dilerem Fabryki Autobusów Solbus, startowała we wszystkich przetargach i jednocześnie zlecała wytwarzanie pojazdów. Teraz to ona odpowiada zarówno za sprzedaż, jak i produkcję autobusów z Solca Kujawskiego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
Solbus
  • adwokat – 18.12.2014

    kolejny przekręt syfbusa-niespłacanie wierzycieli,zamknięcie fabryki i nowa firma-za rok,może dwa kolejny układ,upadłość i tak w koło

  • POlak – 18.12.2014

    ale wał!!! autobusy, których nie dostarczyli są świetną referencją i doświadczeniem, co za kraj

  • HISZPAN – 18.12.2014

    Czy SOLBUS wykopie z rynku Solarisa ??

  • – 18.12.2014

    Sukces to będzie jak wykonają zamówienia. Jarek

  • kolo – 18.12.2014

    Czyli z tego wynika że w tym dzikim kraju totalnego bezprawia wystarczy zmienić właściciela przedsiębiorstwa, by uciec od swoich zobowiązań spłat należności wobec wierzycieli. TO JEST BANGLADESZ EUROPY. TO JEST KAMBODŻA I WIETNAM EUROPY. Rzygać mi się chce jak to czytam. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się wyjechać z tego parszywego bagna.

  • Wow – 18.12.2014

    tej... KOŁO - nie wiesz o co chodzi to nie pieprz głupot. Najlepiej zacznij już się pakować i wyp..... z kraju; pomożemy ci wyjechać zgodnie z życzeniem...

  • autor – 18.12.2014

    tak sie kupuje coś co nie istnieje

  • spadający kurdupel – 19.12.2014

    Szczere kondolencje dla Częstochowian,bo ta umowa znaczy że od końca 2015r. km w waszym mieście przestaje istnieć ,bo Solbus produkuje mega awaryjne ,tandetne autobusy(w 5-letnich autobusach w Sopocie,wszystko w środku jest luzne i posklejane taśmą klejącą ),albo nie robi ich wcale(przykład Krakowa).

  • solaris150 – 19.12.2014

    @spadajacy kurdupel, bylem na targach i widzialem Solbusy, osobiscie uwazam ze jest to bardzo dobrze wykonany autobus, a kwestia potem jak firma dba o swoje wozy to juz droga sprawa, jak dbasz tak masz ;)

  • dobry – 19.12.2014

    Natomiast Warszawa za kilka tygodni otrzyma Solbusy z już 5. dostawy. A to, że Solbus wziął się za ambitny projekt (to już druga technologia, w której będzie pionierem w Polsce i w naszej części Europy) bardzo dobrze o nim świadczy, Teraz czekam na seryjne euro 6!

  • kierman – 19.12.2014

    I znów problem i spisek bo nie wygrał SOLARIS żenada

  • sollllll – 20.12.2014

    a ja uważam, że skoro lider jest właścicielem terenu, pracowników jak i marki to powinien odpowiadać że długi solbusa bo nabył przedsiębiorstwo więc i przejął jego długi. nie dajcie się oszukać i walczcie o swoje

  • dobryyy – 20.12.2014

    Zgadzam sie z poprzednikiem, spytajcie sie swoich prawnikow.to co zrobil solbus to jest ucieczka od splaty zobowiazan ktore de facto sam zaproponowal. A sad sie nie przychyli do wniosku solbusa bo nie spelnia tego co mowi artykul w kodeksie. Oby tylko sllacil wierzycieli a sami wierzyciele niech teraz wystapia przeciwko liderowi zeby ich splacil skoro przejal solbusa.

  • jarek – 21.12.2014

    Lider nie przejął Solbusa. Zasoby zostaly sprzedane wczesniej. SĄD oceni dzialalnosc zarządu Solbusa. Moze byc prokuratorskie śledztwo.

  • ja – 21.12.2014

    Jarek jak to zasoby zostaly sprzedane wczesniej. Solbus mial zabezpieczenia na majatku przez wierzycieli np banki.jest o tym mowa w ksiegach wieczystych budynkow wiec skoro lider nabyl te budynki to zdawal sobie sprawe z tego ze kupuje, przejmuje rowniez dlugi. Tu musi wejsc prokurator.nie ma innej opcji a i sad oddali wniosek solbusa bo nie spelnia wymagan ustawy

  • spadający kurdupel. – 21.12.2014

    @kierman jeśli pijesz do mnie,to jestem fanem MAN-a,zresztą jeżdze nimi już kilka lat.

  • andreV – 22.12.2014

    Takich co KOCHAJĄ NIEMIECKIE jest w tym kraju pełno. Może być stary trzydziestoletni zardzewiały śmierdziuch, ale z charakterystyczną gwiazdą, albo jaki MAN, SETRA..Dla Ćwoka jest SUPER...bo Niemiecki....Ale dzięki tej BEZDENNEJ krajowej DURNOCIE, Niemcy co rok mają ekstra nowe autka, a przemysł KWITNIE !!!

  • MKM – 23.12.2014

    W przetargu an nasze autobusy widnieje zapis, że w razie niewywiązania się z umowy i jeszcze jeden, który mówi, że w momencie unieruchomienia danego pojazdu na dłużej niż 5 dni roboczych producent musi dostarczyć autobus zastępczy!!! W przypadku nie dotrzymania umowy dostarczenia mają to być autobusy nowe (diesel). Więc my jesteśmy zabezpieczeni, tak czy siak coś nowego na pewno przyjedzie. Brakuje autobusów bo te stare się bardzo sypią. Druga sprawa poruszona to Solaris, który nie stanął do przetargu. A to dlatego, że Solaris nie sprzeda czegoś co jest nie przetestowane, a w tym przypadku potrzebuje 2 lat, dodatkowo wycofał się producent silników do hybryd co spotęgowało problemy. I takim sposobem Solbus znalazł sobie pole do popisu, mam nadzieję, że nikt nie będzie tego żałował :) Ikarusom w Częstochowie pozostał rok... a jeżdżą jeszcze 280, 415 i 435 :) Do kasacji pójdą również MAN NL202 i NL222. Oczywiście nie wszystkie ale na pewno większość.

  • dobry – 23.12.2014

    @MKM:a wiesz czy w przypadku niewywiązania się z umowy i dostarczeniu zwykłych diesli są przewidziane jakieś kary umowne?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....