TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowa siódemka Solarisa dla Swarzędza
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.08.2019 17:00:21
fot. Swarzędzka Komunikacja Autobusowa, facebook.com

Kolejne hybrydowe Solarisy na dobre zadomowiły się już w Swarzędzu. Siedem spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino 12 już kursuje na liniach obsługiwanych przez Swarzędzkie Przedsiębiorstwo Komunalne. Pora im bliżej się przyjrzeć, choć w porównaniu z poprzednią dostawą różnice są niewielkie.

Przypomnijmy, że umowa na dostawę siedmiu nowych autobusów hybrydowych została podpisana przez Swarzędz z firmą Solaris Bus& Coach S.A. w czerwcu 2018 roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego, a jej łączna wartość netto to 10,6 mln PLN (dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 7,5 mln PLN). Koszt pozyskania jednego spalinowo-elektrycznego “jamnika" wyniósł 1 514 280 PLN netto.

Spalinowo-elektryczny Solaris w lubońskiej wersji umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom. 29 osób może skorzystać z dedykowanych dla producenta z Bolechowa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi jest dostępnych 12 foteli, a więc wynik standardowy w nU12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Rawag (co jest ostatnio rozwiązaniem coraz częściej wybieranym przez krajowych klientów Solarisa), a ich napęd to urządzenia od BODE.

Pora na napęd. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5E6C 210H. To stojąca jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, mocy 155 kW oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Swarzędzki standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią najprawdopodobniej agregat Konvekta KL47T o mocy chłodniczej 25 kW. Jest także monitoring oraz biletomat typu APM, które dostarczył Pixel.

System informacji pasażerskiej to rónież dzieło bydgoskiego producenta elektroniki autobusowej. Swarzędzkie hybrydy są wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze W środku znajdujemy dwa typy tablic, które zlokalizowano za kabiną kierowcy. Na prawo od niej, pod sufitem zamontowano monitor LCD typu XID 230 do prezentacji w formie graficznej informacji liniowej. Natomiast na ścianie po lewej, która oddziela kabinę od przedziału pasażerskiego pojawiła się diodowa tablica XTL 120x16. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer Asterix.

Kompaktowe wyposażenie dodatkowe, kontrastujące ze sobą kolory, które tworzą bardzo przyjemny dla oka schemat malowania - po prostu ładny i z głową skonfigurowany autobus. Solaris dostarczył więc do Swarzędza kolejne pojazdy, które w pełni odzwierciedlają oczekiwania klienta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Swarzędz
UM
SPK Swarzędz
Solaris
Pixel
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....