Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Holandia ma najwięcej elektrycznych autobusów. 43 dla Eindhoven

infobus
09.12.2016 17:13
0 Komentarzy

Już za dwa dni region Eindhoven będzie miał jedną znajwiększych w Europie flot elektrycznych autobusów ? po londyńskim Go-Ahead (51) i amsterdamskimlotnisku Schiphol. Te dwa holenderskie zamówienia (wygrane odpowiednio przez VDLna 43 szt. i BYD na 35 szt.) dają krajowi tulipanów tytuł lideraw zakresie autobusowej e-mobilnosci. To stanie się faktem już w niedzielę, 11grudnia, kiedy firma Hermes wprowadzi do eksploatacji 43 przegubowe,niskopodłogowe autobusy Citea SLFA Electric.

Co ciekawe, holenedrska firma musiała wcześniej wygraćprzetarg ogłoszony przez prowincję Noord-Brabant w celu obsługi części miejskichi regionalnych połączeń w okresie 2016-2025. Taki zakres był zbieżny z politykąEindhoven, które chce do 2020 r. przejść całkowicie na napęd elektryczny. OstatecznieHermes zdobył koncesję Zuidoost-Brabant i teraz współpracując z lokalnymipartnerami, jak VDL, e Fontys, Eindhoven Airport, Stichting Zet czy Storeplay wnajbliższych latach będzie świadczył częściowo niskoemisyjny transport wregionie. Warto podkreślić, że wygrany przetarg to było jedno z pierwszych tegotypu postępowań w zakresie zrównoważonej komunikacji miejskiej w Europie.

Dodajmy, że do tej pory nieznana spółka Hermes jest częścią koncernuConnexxion Nederland, która z kolei należy do Grupy Transdev. To globalny graczw dziedzinie transportu pasażerskiego, aktywny w dwudziestu krajach i zatrudniającyokoło 83.000 pracowników. W Holandii do Grupy Transdev należy wielu marek, wtym Connexxion, Veolia Transport Nederland i Witte Kruis.

Nie tylko Citea SLFA Electric

Hermes na potrzeby swojego kontraktu zakupił wspomniane 43 autobusyCitea SLFA Electric, ale także 96 szt. pojazdów z silnikami diesla Euro 6, wtym 65 szt. Citea SLE, 29 szt. regionalne autobusy VDL i 2 minibusy VDL MidCity.

Oczywiście największe zainteresowanie w branży budząprzegubowe elektryki z logo VDL. Holenderskie egzemplarze Citea SLFA Electricmają długość 18,1 m i futurystyczny design,zarezerwowany do tej pory tylko dla systemów BRT (Bus Rapid Transit). Teraz tastylistyka obejmuje także elektrobusy VDL.

Zdaniem przewoźnika, e-autobusy będą na niektórych liniach operowaćtak często, że w efekcie Eindhoven uzyska podobny wynik, jak przy systemach tramwajowych.Linie o wysokiej częstotliwości prowadzą do najważniejszych miejsc w mieście,czyli jest to lotnisko Eindhoven oraz High Tech Campus. Dodatkowo na tychpołączeniach podróżujący nie będą musieli długo czekać na następny autobus. Po odjeździejednego, drugi ma właśnie podjeżdżać na przystanek.

Co dalej?

Wymiana autobusowej floty Zuidoost-Brabant na niskoemisyjny tabor ma być nadal kontynuowana w przyszłości. Będzie prowadzonaetapami, poprzez kolejne koncesje, a dotychczasowe wyniki będą miaływpływ na zapisy przetargowe. To gwarantuje wykorzystanie najnowszych technologiii zoptymalizowanie floty na każdym kroku,

Komentarze