Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hiszpański kierunek Solarisa: elektryczne testy w Saragossie

infobus
15.03.2019 12:00
0 Komentarzy

Solaris Urbino 12 electric został wypożyczony na kilkutygodniowe testy w stolicy Aragonii, Saragossie. Testy liniowe na bezemisyjnym pojeździe z Polski przeprowadzi miejscowy przewoźnik – Avanza Zaragoza.

Dostarczony do Hiszpanii bezemisyjny Solaris Urbino 12 electric to model, który zdobył uznanie członków jury z 20 państw w konkursie Bus of the Year 2017. Polski producent wyposażył go w baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. Źródłem napędu w pojeździe będzie elektryczna oś z dwoma silnikami o mocy 115 kW każdy.

Hiszpański standard

Nowoczesny autobus elektryczny produkcji Solarisa wyróżnia się wysoką jakością wykonania oraz doskonałymi osiągami. Przewoźnik Avanza Zaragoza wprowadzi go do obsługi linii pasażerskiej w najbliższych tygodniach, dzięki czemu o zaletach pojazdu przekonają się także mieszkańcy miasta. Dla ich komfortu na pokładzie znalazła się wydajna klimatyzacja, zaawansowany system informacji pasażerskiej oraz monitoringu. Z pewnością z dużym zainteresowaniem spotka się również dotykowy panel kierowcy, składający się z 3 niezależnych monitorów.

Zielony kierunek

Testy Solarisa w Saragossienie są przypadkowe. Hiszpańskie miasto od 2016 r. mocno stawia na zielone autobusyi pod sam koniec 2018 r. odebrało partię 32 nowych autobusów hybrydowych Volvo7900 Hybrid, wyprodukowanych we Wrocławiu. Kursują one na liniach 38, 39 i Ci2.

W sumie Avanza Zaragoza ma już 42 hybryd marki Volvo (10szt. jeździ od stycznia 2017 r.)

Rada Miasta i Avanza Zaragoza chce, aby w przyszłości wszystkiepojazdy, które dołączają do miejskiej floty transportu publicznego miały czystetechnologie – albo hybrydowe albo elektryczne. W planie jest zakup od 191 do253 autobusów, dzięki czemu całkowita flota przewoźnika znacznie się odmłodzi(dzisiaj to 315 pojazdów). Ostatnie autobusy z silnikiem wysokoprężnym zostałyzakupione w 2016 roku.

Komentarze