Heuliez-Bus świętuje swoje 40-lecie!

infobus
10.08.2020 07:00
0 Komentarzy

W tym roku HEULIEZBUS obchodzi 40-lecie swojego zakładu w Rorthais. Fabryka została otwarta 4czerwca 1980 r., a z kolei od 2013 r. jest częścią grupy przemysłowej CNHIndustrial.

Dzięki wartościom „Kreatywność, determinacja, perfekcja” wciągu ostatnich 40 lat wykazał swoją zdolność do innowacji, opracowującpierwszy autobus piętrowy, pierwszy autobus niskopodłogowy, ale takżewprowadzając alternatywne rozwiązania w postaci minibusów elektrycznych,silników CNG, LPG i silników hybrydowych oraz produkcji trolejbusów. Te zdobytew przeszłości, specyficzne umiejętności związane z transportem pasażerskimpozwalają marce ugruntować pozycję jednego z liderów na rynku francuskim ieksportować swoje know-how.

Na początku 1980 roku zakład o powierzchni 8 000 m2 produkował300 sztuk rocznie. 40 lat później obszar ten powiększył się ponad trzykrotnie,fabryka posiada tor testowy i oferuje wszystkie sposoby ładowania pojazdówelektrycznych. Marka od dawna angażuje się w ochronę środowiska i opracowałaszeroką gamę pojazdów w Rorthais. Obejmuje trzy segmenty rynku: autobusy typumidibus, autobusy standardowe i przegubowe. Dostępne są w czterech długościach,dwóch szerokościach (2,33m i 2,55m) i czterech rodzajach energii (hybrydowa,elektryczna, CNG i termiczna).

Modele GX stały się liderami wśród midibusów i autobusówhybrydowych we Francji i są obecne na rynkach europejskich: Niemczech, Austrii,Belgii, Hiszpanii, Holandii, Norwegii i Luksemburgu. Jedna czwarta 2020 rokubędzie przeznaczona na eksport. Dziś firma zatrudnia 440 osób i jest bardziejniż kiedykolwiek rozpoznawalną marką w dziedzinie zrównoważonej i 100%miejskiej energii elektrycznej, dedykowanej tym, którzy chcą podążać w kierunkubezemisyjnej przyszłości.

Słów kilka oproducencie

Przedsiębiorstwo założone zostało w 1980 roku jako spółkazależna firmy Heuliez, która produkowała autobusy od 1932 roku. W 1991 rokuHeuliez Bus stał się własnością Renault i Volvo, w 1998 roku Renault stało sięjedynym udziałowcem. W roku następnym Heuliez-Bus został włączony do nowopowołanej spółki Irisbus, której udziałowcami było Renault i Iveco. Od 2003roku Iveco posiadało 100% udziałów w spółkach Irisbus i Heuliez Bus. W 2011roku Iveco, wraz ze spółką Heuliez-Bus, stało się częścią grupy FiatIndustrial. Od 2013 roku obie spółki należą do CNH Industrial. W latach1976-2013 wyprodukowanych zostało 16 690 autobusów marki Heuliez. Głównymidostawcami podwozi były Iveco (6623 podwozia) oraz Renault (6535). Pozostałeautobusy powstały na podwoziach Mercedes-Benz (1477), Peugeot (1167), Volvo(864) oraz DAF (24).

Komentarze