TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GZM przetestuje zoptymalizowany rozkład jazdy na Zagłębiu
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.04.2019 10:00:36
GZM przetestuje zoptymalizowany rozkład jazdy na Zagłębiu

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) rozpoczyna prace nad nową siecią połączeń komunikacji miejskiej; zaproponowała też wstępnie tegoroczne składki na finansowanie tego zadania – przekazał 26 kwietnia przewodniczący zarządu Metropolii Kazimierz Karolczak.

-"Pierwsze propozycje dla tej siatki powstaną dla regionu zagłębiowskiego. Jeżeli te prace zostaną zrealizowane pozytywnie – w uzgodnieniu z gminami i mieszkańcami – będziemy je kontynuować (w innych regionach GZM – PAP)" - wyjaśnił przewodniczący zarządu GZM.

Składki zmienne

Wskazał, że prace te rozpoczną się od badania tzw. napełnień pojazdów komunikacji miejskiej, czyli ilu wożą pasażerów, wyniki będą jedną z podstaw do obliczenia składek zmiennych. Zastrzegł, że przez pierwsze cztery miesiące organizacji transportu przez Metropolię nie miała jeszcze możliwości dużych zmian. Zapewnił, że GZM będzie pracowała, aby wszelkie dane na temat podstaw wyliczania składek były wyczerpujące.

Przypomnijmy - Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej przez rząd specjalnie dla regionu - skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkanych przez blisko 2,3 mln osób. Jednym z jej ustawowych zadań jest transport publiczny. Od początku br. GZM przejęła organizację komunikacji miejskiej na swoim terenie, co wytworzyło liczne oczekiwania miast i gmin członkowskich.

Przedstawiciele GZM przyznawali w ostatnich miesiącach, że jednym z pilnych zadań jest skalkulowanie bieżącego zaangażowania finansowego samorządów w dotowanie komunikacji. W 2019 r. Metropolia weszła bowiem bez doszacowanych składek gmin w tym zakresie (w efekcie nieprzyjęcia 30 listopada 2018 r. przez zgromadzenie GZM uchwały ws. ustalenia wysokości składki zmiennej na 2019 r.).

Renegocjacja przewozowych umów?

Podczas środowego spotkania Karolczak mówił o niedawnym spotkaniu z szefami samorządowych przewoźników obsługujących komunikację na terenie GZM. Jak relacjonował, spółki te mają problemy m.in. z rekrutacją pracowników; oczekując dyskusji np. o realizacji zamówionych już usług komunikacyjnych.

Ocenił, że spółki te szukają rozwiązań, jednak "być może musiałoby to skutkować zwiększeniem kosztów, (…) co niejako miałoby odbicie w umowach – już zawartych czy przyszłych" - wskazał przewodniczący zarządu GZM. Zasygnalizował możliwe prośby o spotkania w mniejszych grupach samorządowców, dla których pracują poszczególni przewoźnicy i dalszą dyskusję. "Na razie konkretne oczekiwania (przewoźników – PAP) nie zostały przedstawione" - zaznaczył Karolczak.

Strategiczne zmiany

Uczestniczący w spotkaniu z przewoźnikami przewodniczący zgromadzenia GZM prezydent Tychów Andrzej Dziuba uznał, że "sytuacja jest bardzo poważna, grożąca wręcz paraliżem komunikacyjnym w Metropolii". Ocenił, że to problem bieżący, który trzeba rozwiązać, jednak uświadamia on, "jak ważne jest zreorganizowanie całego transportu publicznego w GZM".

"Jak najszybciej musimy zakończyć prace związane z siatką połączeń, bo nie może być zgody na ciągłe zwiększanie finansowania transportu publicznego bez jego reorganizacji. Opory były już wcześniej; teraz jest dobry moment – przejęliśmy jako Metropolia transport - aby zrewolucjonizować połączenia, aby ten transport był bardziej efektywny" - zaakcentował Dziuba.

Podczas środowych obrad zgromadzenie GZM zapewniło m.in. finansowanie pojedynczych dodatkowych kursów pociągów na głównych liniach w obrębie Metropolii. Jej przedstawiciele przekonywali, że to wstęp do realizacji założeń tzw. kolei metropolitalnej, której utworzenie jest jednym z kluczowych założeń budowy nowej sieci komunikacyjnej.

W środę zgromadzenie GZM zmieniło też wieloletnią prognozę finansową Metropolii, zapewniając m.in. środki na dotację do projektu "Harmony" - w ramach programu Horyzont 2020. Ma on dostarczyć całościowych narzędzi do planowania przestrzennego i planowania transportu.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZTM
  • Wojciech Liberda – 25.04.2019

    To oznacza cięcie kosztów dla lepszej efektywności... czyli może uda się nie dublowac tramwaju... Może być też tak, że gdzieś się zabierze, a gdzieś doda... nie mniej jednak bilans musi się zgadzać...

  • Krystian Maj – 26.04.2019

    Cos mi pachnie likwidacja 814

  • Adam Maruszczyk – 10.08.2019

    A kiedy bytom i Radzionków

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....