TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GZM planuje zakup do 300 autobusów elektrycznych
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 19.12.2017 16:51:41 5 komentarzy
GZM planuje zakup 300 autobusów elektrycznych

20 grudnia Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) ma podpisać z NCBR porozumienie, na mocy którego – w razie uzyskania dofinansowania na poziomie 85 proc. lub więcej – może zakupić 300 autobusów elektrycznych.

Jak poinformował we wtorek przewodniczący GZM Kazimierz Karolczak, zapis taki znajdzie się w porozumieniu z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, na mocy którego metropolia przejmie od Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego rolę partnera NCBR w programie "Bezemisyjny Transport Publiczny".

We wtorek zgromadzenie metropolii przyjęło m.in. wieloletnią prognozę finansową z uwzględniającą przystąpienie do programu NCBR poprawką. Wkład własny metropolii w to planowane do 2023 r. przedsięwzięcie na poziomie 15 proc. miałby kosztować łącznie 116,4 mln zł.

Jak wyjaśniał podczas budżetowej sesji zgromadzenia Karolczak, to efekt rozmów z NCBR nt. przejęcia roli regionalnego partnera w programie "Bezemisyjny Transport Publiczny" od KZK GOP. KZK GOP w swojej umowie z Centrum zgodził się na obowiązek kupna wypracowanych w programie 68 pojazdów – pod szeregiem warunków, w tym uzyskania dotacji do zakupu na poziomie 60 proc.

Według Karolczaka w nowym porozumieniu z NCBR, które zostanie podpisane w środę w Warszawie, GZM zobowiąże się do zakupu jednego powstałego w programie autobusu elektrycznego w razie braku dotacji, zakupu 60 pojazdów w razie dofinansowania na poziomie 60 proc. lub zakupu 300 pojazdów – w razie uzyskania dotacji na poziomie 85 proc. lub więcej.

-"W pewnym momencie staniemy przed koniecznością posiadania w taborze odpowiedniego wskaźnika pojazdów niskoemisyjnych i jeżeli w sytuacji, kiedy mamy być może i gwarancję pokrycia 100 proc., a przynajmniej w 85 proc. zakupu tych pojazdów, chyba warto skorzystać z tej szansy i nie martwić się, co w przyszłości robić, jeżeli te możliwe dofinansowania pogorszą się" - mówił podczas wtorkowej sesji zgromadzenia GZM szef jej zarządu.

"Myślę, że wpisujemy się (w ten sposób – PAP) w całą dyskusję o funkcjonowaniu metropolii, o wsparciu niskoemisyjnego transportu, o walce ze smogiem i o wsparciu innowacyjnej polskiej gospodarki" - dodał Karolczak.

Nabór na partnera publicznego do współpracy przy realizacji programu badawczego "Bezemisyjny Transport Publiczny" NCBR ogłosiło w grudniu 2016 r. Udział udział w programie zadeklarowało wiele polskich miast; współpracujące samorządy centralnej części woj. śląskiego reprezentował początkowo KZK GOP.

Zgodnie z założeniami programu NCBR jego wynikiem ma być produkcja innowacyjnego, niedostępnego obecnie na rynku, dostępnego kosztowo bezemisyjnego pojazdu zbiorowego transportu miejskiego, który zostanie dostosowany do potrzeb jego użytkowników. Działania podzielono na dwie kluczowe fazy.

Finansowane ze środków NCBR prace badawcze, w następstwie których powstać mają: projekt nowego pojazdu, jego prototyp oraz - po zaakceptowaniu przez NCBR – seria pojazdów testowych, przewidziano do końca 2019 r. Na kolejne dwa lata zaplanowano etap wdrożenia pojazdu na rynek - poprzez dostarczenie partnerom publicznym pojazdów do użytkowania.

Program NCBR "Bezemisyjny transport publiczny" jest jednym z elementów działań w ramach rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie pojazdów zero – i niskoemisyjnych. NCBR stosuje w nim formułę partnerstwa innowacyjnego, w której chce "zamawiać" określone, nieistniejące jeszcze produkty.

Drugim wdrażanym przedsięwzięciem jest program "Bloki 200+", którego celem ma być wypracowanie innowacyjnych rozwiązań i technologii, pozwalających dostosować znaczną część polskich bloków energetycznych do zmieniających się warunków eksploatacji i wyzwań związanych z pracą krajowego systemu elektroenergetycznego.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBR
ZTM
  • www – 19.12.2017

    GZM zamiast pozyskiwania autobusów może by się zajął unowocześnieniem rozkładów jazdy, a przede wszystkim częstotliwości kursowania. No tak, ale łatwiej wywalić masę pieniędzy na droższe autobusy niż w końcu coś unowocześnić i ułatwić ludziom życie.

  • DS – 19.12.2017

    @www Po co się wypowiadasz skoro nie masz pojęcia? Przecież w 2019 roku wejdzie w życie nowa siatka połączeń z nowymi rozkładami... ale lepiej pisać głupoty.

  • dhgdgsh – 20.12.2017

    a czemu nie KZK GOP?

  • zzz – 20.12.2017

    Bo KZK GOP idzie do likwidacji!?

  • LU – 21.12.2017

    TYLKO URSUS!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....