TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Grupa polskich firm chce kupić Autosan!
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.10.2015 16:03:05 18 komentarzy
Autosany Sancity 9 LE dla Europa Express

Konsorcjum firm: HSW, PIT-Radwar (obie z Grupy PGZ) oraz prywatna spółka SKB Drive Tech chcą kupić producenta autobusów firmę Autosan. O złożeniu przez konsorcjum oferty poinformował 20 października na konferencji w Sanoku wiceminister skarbu państwa Zdzisław Gawlik.

Gawlik dodał, że oferta zakłada również przejęcie pracowników na dotychczasowych zasadach. O konsorcjum powiedział, że to "mariaż kapitału skarbowego i prywatnego".

Inwestycja musi się zawrócić

-"Podmioty te mają pomysł na przedsiębiorstwo, mają pomysł na funkcjonowanie Autosanu. Liderem konsorcjum jest HSW - mamy do czynienia tutaj z pewną prawidłowością. Dwa i pół roku temu HSW kupiła upadłe zakłady Jelcza, które miały podobną historię, jak Autosan. Dzisiaj w Jelczu pracuje dwa razy więcej osób niż w momencie przejęcia przez HSW. Produkowany jest sprzęt na rzecz polskiej armii, m.in. ciężarówki" - zaznaczył.

Wiceminister podkreślił, że konsorcjum chce utrzymać w Autosanie dotychczasową produkcję autobusów. Spółka ma również nadal produkować na rynek kolejowy.

"Chcemy również, żeby Autosan wypełnił polską przestrzeń i potrzeby polskich sił zbrojnych, po to (w konsorcjum) jest PIT-Radwar i HSW. Liczymy, że ten konglomerat różnych pieniędzy i różnych pomysłów na działanie Autosanu, zapewni lepszą przyszłość firmie i że Autosan będzie wracał do lat minionych i będzie odzyskiwał swoją świetność" - powiedział Gawlik.

Dodał, że oferta ma charakter biznesowy i "pieniądze włożone w Sanok" muszą procentować. "Jestem przekonany, że tak będzie" - stwierdził.

Oferta z kontraktami

Gawlik zapowiedział, że złożona oferta zawiera również gotowe zamówienia na produkcję autobusów dla komunikacji miejskiej w I kwartale 2016 r. Pieniądze potrzebne na realizację zamówienia miałaby zapewnić Agencja Rozwoju Przemysłu. Dopytywany o szczegóły tego zamówienia odpowiedział, że chodzi o "wyposażenie w autobusy komunikacji miejskiej jednego z miast". "Więcej szczegółów nie mogę podać" - dodał.

Zdaniem Gawlika każdy z podmiotów konsorcjum jest przekonany o tym, że Autosan to dobre miejsce do zrobienia biznesu.

Skład konsorcjum

PIT-Radwar to warszawska firma, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, działa w sektorze radiolokacji. Wiceminister zaznaczył, że jest zainteresowana ulokowaniem produkcji w Autosanie "pewnych produktów". "Spółka oczekuje, że uzupełni to gamę produkcji, jaka jest realizowana w PIT-Radwarze i w konsekwencji wpłynie to na końcową wartość obu podmiotów" - powiedział. Natomiast SKB Drive Tech z Radomska to prywatna spółka, która specjalizuje się w budowie osi napędowych. "I tutaj liczy na współpracę" - dodał wiceminister.

W ocenie Gawlika, Autosan może liczyć również na pieniądze, które PGZ będzie pozyskiwać, jeśli chodzi o budowę silników. "Sądzę, że pod tym względem czeka Autosan rewolucja, ale z korzyścią dla każdego, kto w tym będzie uczestniczył" - zaznaczył.

Decyzja jutro

Jak powiedział w trakcie konferencji syndyk Autosanu Ludwik Noworolski, ofertę musi zaakceptować sędzia-komisarz nadzorujący upadłość. "Decyzję ma podjąć jutro" - dodał. Nie chciał powiedzieć, czy wpłynęły jeszcze jakieś inne oferty kupna firmy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
  • OPTYMISTA – 20.10.2015

    brawo AUTOSAN

  • new – 20.10.2015

    super!

  • prawda niestety – 20.10.2015

    przykro mi, ale nie kupią! :-(

  • solaris150 – 20.10.2015

    bardzo mnie cieszy ta informacja :)

  • nemo – 21.10.2015

    Gra o Tron lub inaczej o stolki ?

  • lbn – 21.10.2015

    Super !!! Czyli Autosan nasza Polska kultowa marka pozostanie :)

  • Okenko – 21.10.2015

    Brawo !!! Jest nadzieja na coś dalej polskiego. Niech po polskich miastach jeżdżą polskie autobusy.

  • nemo – 21.10.2015

    Jak na to wszystko z boku patrze to sie zastanawiam nad przyszloscia fabryki gdyz ogolnie po sprzedazy zostaje ten sam wlasciciel a do tego bedzie jeszcze musial sam sobie dac kredyt na zakup i pierwsza produkcje - z wypowiedzi juz wiemy ze dal sobie pierwsze zamowienie - jeszcze tylko niwiemy na ile autobusow - a wszystko jest finansowane z kieszeni - obywatela inaczej podatnika

  • Polak z Polski – 21.10.2015

    Ale my nie potrzebujemy Autosana.Mamy do dyspozycji autobusy Mercedes Conecto, wykonane z najlepszych materiałów, przez renomowanego producenta. Po co nam taka fabryka jak Autosan?

  • xD – 21.10.2015

    Polak z Polski: Po raz tysięczny pisze nikt w Polsce gówna jak Conecto LF nie chce.

  • tantus – 21.10.2015

    @nemo: właściciel nie będzie ten sam, bo Zasada S.A. to prywatna spółka, należąca w większości do niesławnego pana antyinwestora. HSW i PIT-Radwar to spółki w 100% należące do Skarbu Państwa, a SKB DriveTech (dawny FON) to prywatna spółka z Radomska, która ma zupełnie innych właścicieli. " do tego bedzie jeszcze musial sam sobie dac kredyt na zakup i pierwsza produkcje - z wypowiedzi juz wiemy ze dal sobie pierwsze zamowienie - jeszcze tylko niwiemy na ile autobusow - a wszystko jest finansowane z kieszeni - obywatela inaczej podatnika"A ja uważam, że to bardzo dobre działanie. W końcu nasze władze zaczęły się budzić z neoliberalnego snu i angażować się w ratowanie zakładów przemysłowych, tak jak robi to większość gospodarek zachodnich, nawet jeśli miałoby się to odbywać przez renacjonalizację. Jeżeli zakład stanie na nogi, będzie można go ponownie sprywatyzować - np. odsprzedać resztę udziałów SKB.Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/grupa-polskich-firm-kupi-autosan-_more_78511.html#

  • tantus – 21.10.2015

    @xD: ja myślę, że wypowiedź "Polaka z Polski" jest czystą ironią ;)

  • nemo – 21.10.2015

    Tantus masz w 100% racje ale nie robi sie tego 3 dni przed wyborami !!!!!!Trzeba ratowac krajowy przemysl ale dzialania pod publiczke to jest dla mnie przekret, bo jezeli SW byla tak bardzo zainteresowana Autosanem dlaczego nie kupila go wczesniej ?

  • Campino – 21.10.2015

    Brawo pesa oby tak dalej.

  • tantus – 21.10.2015

    @nemo: owszem, ogłoszenie złożenia propozycji przejęcia Autosanu na kilka dni przed wyborami z pewnością jest związane z kampanią wyborczą, ale też nie ma w tym nic złego - takie są po prostu prawa polityki.Z drugiej strony to nie jest to przecież pierwsza fabryka "uratowana" w ten sposób. Agencja Rozwoju Przemysłu i Bank Gospodarstwa Krajowego pomogły już kilku firmom podnieść się z upadku, m.in. właśnie HSW.

  • doradca – 27.10.2015

    Proponuję kupującym kontakt z Panem z Poznania posiada super, powtarzam super opracowany projekt autobusu o dł. 8m, 10m, 12m z zespołami w pełni produkowane w kraju. Ja miałem możliwość poznania projekt autobusu elektrycznego z bateriami produkcji chińskiej lub amerykańskiej. Według projektu ten autobus o napędzie elektrycznym ma przejechać ok. 500 do 600 km. w ruchu miejskim. Poznałem tego Pana na targach, jego rozwiązania co mnie poruszyło były staranie przemyślane. Byłem pod wrażeniem. Myślę że byłby doskonałym projektem dla Autosana.

  • nemo – 27.10.2015

    Czy oferta jest nadal aktualna jezeli Pan minister przestal nim byc ?Czy obiecane zamowienie bedzie dalej realizowane ?Czy obiecane pieniadze beda przekazane ?Co dalej z Autosanem?A moze Pan minister zostanie Prezesem ?

  • nemo – 29.10.2015

    I jest odpowiedz:http://esanok.pl/2015/polska-grupa-zbrojeniowa-odstapila-od-negocjacji-ws-zakupu-autosanu-mp002.html

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....