TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Grupa PGZ o swojej kondycji: konieczne dofinansowanie
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.06.2019 16:00:36 4 komentarze
Grupa PGZ o swojej kondycji: konieczne dofinansowanie

PGZ zabiega o podniesienie kapitału zakładowego i rozważa emisję obligacji. Dodajmy, że Autosan - jedna ze spółek Grupy - odniosła w zeszłym roku prawie 33 milionów złotych straty.

Zdaniem Witolda Słowika - prezesa Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w skład której wchodzi sanocka fabryka, ten negatywny bilans to wynik zawierania kontraktów poniżej kosztów produkcji autobusów. Szef Polskiej Grupy Zbrojeniowej zapewnił jednak, że fabryka powoli wychodzi na prostą po tym, jak poprzedni zarząd został odwołany. To on miał się dopuszczać błędów, które nadal przyczyniają się do powstawania strat.

-"Po czterech miesiącach jest co prawda strata wynosząca ponad siedem milionów. Wynika ona w dużej mierze z dostarczenia autobusów z tych kontraktów, zawartych poniżej rentowności. Natomiast jest szansa, że Autosan wyjdzie na prostą - powiedział w rozmowie z RMF FM Witold Słowik.

Spotkanie w Sejmie

14 czerwca prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej uczestniczył w posiedzeniu sejmowej komisji obrony, która na wniosek opozycji wysłuchała informacji MON o sytuacji w państwowym przemyśle zbrojeniowym.

-"Zabiegamy o podniesienie kapitału zakładowego, by uzyskać środki na inwestycje w modernizację; szukamy innych źródeł finansowania, prowadzimy rozmowy z bankami" – powiedział Słowik, który przed kilkoma miesiącami szacował, że PGZ potrzebuje 2 mld zł dofinansowania, by stać się konkurencyjna".

Dodał, że Grupa rozważa także inne źródła rozwoju. "Najprostszym byłoby oczywiście dokapitalizowanie, ale myślimy o dofinansowaniu z europejskiego funduszu na rzecz inwestycji strategicznych, prowadzimy rozmowy z EBI, z NCBR, rozważamy emisję obligacji" – powiedział Słowik.

Efekt zaniedbań

Według niego, "sytuacja przemysłu obronnego jest wynikiem działań i zaniechań wszystkich rządów od 89 roku". "Brakowało spójnej polityki zarządzania, zmieniały się koncepcje" – powiedział Słowik, odnosząc się do wypowiedzi wnioskodawcy informacji Czesława Mroczka (PO) o złej kondycji PGZ.

Mroczek przypomniał, że prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie wysysania publicznych pieniędzy przez zawieranie pozornych umów, zawyżanie faktur i fikcyjne szkolenia. "Lawinowy przyrost zatrudnienia i wzrost wynagrodzeń oczywiście miały wpływ na przyrost kosztów" – powiedział Mroczek.

"Niewielki zysk" PGZ Mroczek łączył ze zwiększeniem dotacji w ramach planu mobilizacji gospodarki. Słowik odparł, że dotacja wzrosła z 99,8 mln do 235 mln zł – nie tylko dla PGZ, ale również prywatnych spółek, ale nie jest to wsparcie uznaniowe, lecz wynagrodzenie za utrzymanie zdolności do produkcji wojennej, a PGZ przez wiele lat otrzymywała na ten cel za mało pieniędzy.

Jako zagrożenia dla PGZ Słowik wskazał zdekapitalizowaną infrastrukturę, niską rentowność wielu spółek, mało konkurencyjne produkty oraz rosnąca średnią wieku pracowników, brak dopływu młodych po szkołach.

Zwrócił uwagę, że do PGZ włączono wiele zakładów, których branże, np. przemysł stoczniowy i nieruchomości, nie wpisują się w specjalizacje Grupy.

Wyniki PGZ

Prezes PGZ powiedział, że Grupa planuje osiągnąć w tym roku skumulowaną sumę przychodów (bez wykluczenia w ramach transakcji wewnątrz grupy) 9 mld zł, podczas gdy w 2018 r. wyniosła ona 6 mld zł.

Zaznaczył, że przez cztery miesiące bieżącego roku przychody PGZ zwiększyły się o ok. 300 mln zł z 1,1, do 1,4 mld zł. Przyznał, że przy ubiegłorocznych przychodach na poziomie 5,5 mld zł, zysk 37,4 mln zł "jest bardzo niewielki i niezadowalający".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
sejm
PGZ
Autosan
  • Sebbastian Pioro – 17.06.2019

    Zlikwidujcie pensje i nagrody dla zarządu i wszelkich maści doradców...

  • hehuh – 17.06.2019

    Niech wreszcie ten trup padnie, albo zostanie sprywatyzowany ponownie, bo nie dość że produkuje pojazdy jakości jakiej produkuje to jeszcze dopłacamy do tego wszyscy z naszej kieszeni...

  • Michał Paweł Łukasz – 18.06.2019

    Skoro takie straty to niech pokażą dlaczego autobusy oferowane przez nich w zbliżonych cenach do konkurencji jest ze stratą? Gdzie te wysokie koszta? Materiał, robocizna? Coś jest nie tak, więc co?

  • Aurelia – 18.06.2019

    Ciekawa jestem ilu Misiewiczów pracuje na stołkach w PGZ? Najpierw Autosan sprzedawał autobusy po zaniżonych cenach, a teraz narzekają, że zysków nie mają. Ekonomia made in Poland?

  • Ciril – 19.06.2019

    Nie żadne złe umowy tylko wielomiesięczne opóźnienia w realizacji umów. Często ponad półroczne. Kary umowne - mówi to coś Panu, panie prezesie? A zwalanie winy na poprzedników to zwykła spychologia.Szkoda mi to mówić ale nie widzę przyszłości dla Autosan-a. Wegetację co najwyżej. Jeśli nie robi się nic poza kolejnymi wymianami prezesów lub zarządów ...W klasie mini nie ma Autosan nic, mimo, że oprócz maszyn miejskich to najlepiej sprzedający się segment rynku. Gdyby nie autobusy miejskie to autosana by już nie było. Nie miał by sprzedaży. Ale i tu można by wiele udoskonalić. Choćby brak napędów ekologicznych, zwłaszcza elektrycznego. Bez nich ma się zamkniętą drogę w wielu przetargach.Ale w sumie po co cokolwiek robić? Nasi rządzący już dawno odtrąbili sukces. Odkupili firmę - uratowali miejsca pracy i markę. Zyskali nowe punkty w wyborach.

  • jhernet – 19.06.2019

    To wyniki szalonych różnych odpisów,A nie działalności operacyjnej Nowy prezesunio czyści przedpole aby nadal udawać legendę.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....