Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Graffiti w autobusie? Zgłoś to przez OnTime

infobus
04.07.2016 10:43
0 Komentarzy

Bydgoska firma PIXELpoinformowała ostatnio o stworzeniu aplikacji mobilnej OnTime i oprogramowaniacentralnego, pozwalającego w kilku prostych krokach zgłosić dowolny problem wprzestrzeni miejskiej.

-?Miasto to sprawnie funkcjonujący układ. Czasem jednak, jak w każdejstrukturze, mogą zdarzać się problemy i awarie. Widząc w swoim mieście problem,np. graffiti, wybitą szybę na przystanku, brudny autobus czy też dziurę wjezdni, chcielibyśmy móc niezwłocznie zawiadomić odpowiednie służby, alezazwyczaj nie wiemy jak, gdzie, do kogo i kiedy oraz jaki jest numer telefonuczy adres email instytucji odpowiedzialnej za problem? Czy ktoś zajmie sięzgłoszeniem i ile to potrwa? Z pomocą przychodzi system zgłoszeń pasażerskichOnTime.? ? mówi Michał Cyrankowski, Dyrektor Handlowy firmy Pixel.

Jak to zgłosić?

Proces tworzenia zgłoszenia wygląda następująco: użytkownik, z uprzedniozdefiniowanej przez administratora listy, dokonuje wyboru tematu problemu, anastępnie – jego typu (np. Przystanek -> Wybita szyba). W przypadku braku tematuna liście użytkownik może wybrać opcję INNE i tekstowo opisać problem. Wkolejnym kroku należy wskazać jego lokalizację (z mapy, z GPS czy też z listy).W następnym etapie istnieje możliwość dołączenia lub zrobienia zdjęciaopisywanego problemu i podania adresu mailowego lub nr telefonu. Tak stworzonezgłoszenie rejestrowane jest w systemie centralnym i automatycznie przesyłanedo odpowiednich służb celem jego usunięcia. Aby zapewnić zweryfikowanie irozwiązanie przesłanego problemu, każde zgłoszenie otrzymuje numer spawy wraz zjej zaktualizowanym statusem.

Aplikacja OnTime dostępna jest obecnie w dwóch wersjach językowych: polskiej iangielskiej na wszystkie trzy platformy mobilne Android, iOs i WindowsPhone.

Statyczny pomocnik

Dodatkowo system oferuje statystyki dot. m.in. wykonanych zgłoszeń w podzialena ich typy, instytucje przypisane do ich obsługi, czas ich usunięcia, a takżemiejsce zgłoszeń. Na postawie statystyk możliwe będzie także definiowanienajczęstszych miejsc zdarzeń czy też najczęstszych problemów tak, aby móc tymzjawiskom przeciwdziałać.

-?Jesteśmy przekonani, ze wdrożenie aplikacji OnTime spowoduje wzrostzaangażowania obywateli w poprawę wyglądu otoczenia i jakości życia w mieście.Mieszkańcy wiedząc, że ich troska o okolicę w postaci zgłoszeń nie zostaniezignorowana, będą jeszcze aktywniej przejawiać inicjatywę i zachowaniaprospołeczne, a same instytucje miasta będą postrzegane jako liczące się zgłosem swoich obywateli, szybko reagujące na problemy oraz dbające o ład iporządek w przestrzeni publicznej.? ? opowiada Michał Cyrankowski.

Komentarze