Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gra o e-Bus 2.0: Rafako ze wsparciem ARP

infobus
27.08.2019 13:00
0 Komentarzy

Przedstawiamy najciekawszych graczy, którzy wystartowali w powtórzonymkonkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na opracowanie i dostawęinnowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego.

Jednym z nich jest konsorcjum Agencji Rozwoju Przemysłu(ARP), Rafako oraz Rafako Ebus. Dzięki niemu spółki mają większą szansę nazakwalifikowanie się do kolejnego etapu konkursu NCBR.

Większy może więcej

Współpraca zakłada udoskonalenie i rozszerzenie skaliprowadzonych prac projektowych w celu stworzenia innowacyjnego autobusuelektrycznego do transportu zbiorowego oraz dzieci i młodzieży. Rafakoopracowało w ostatnich miesiącach prototyp autobusu o długości 8,5 m, któryjest obecnie homologowany. Pozyskanie środków z NCBR pozwoli na rozszerzenieprac i stworzenie prototypów dłuższych pojazdów: 10-, 12- i 18-metrowych,podano w komunikacie.

-„W prowadzonym przez NCBR Programie E-bus udziałzadeklarowały 62 samorządy, które zamierzają zakupić prawie 800 autobusówelektrycznych do 2020 r. oraz 1 500 do 2023. Liczby pokazują, że rynekautobusów elektrycznych staje się coraz bardziej dojrzały i w najbliższychlatach będzie wyraźnie rósł. Warto ten trend wykorzystać. Między innymi dlategozaangażowaliśmy się we wspólny projekt opracowania, a następnie produkcjie-busa. Liczymy na to, że połączenie sił Rafako i ARP pozwoli na zdobycieprzewag konkurencyjnych polskiego przemysłu w dziedzinie elektromobilności iprzyczyni się do przyspieszenia upowszechnienia bezemisyjnego transportuzbiorowego” – powiedział wiceprezes ARP Dariusz Śliwowski, cytowany wkomunikacie.

Elektryczny cel

Jak informuje prasowy komunikat, spółka Rafako maudokumentowane sukcesy w dotychczasowych pracach projektowych. Posiadaspecjalistyczny zespół inżynieryjny, który będzie kontynuował prace projektowepo wykorzystaniu środków pozyskanych przez konsorcjum z NCBR, podkreślono.

-„Udział w przetargu NCBR jest dla nas zwieńczeniem prac,które prowadziliśmy nad naszym autorskim projektem autobusu elektrycznego przezostatnie trzy lata. Chcemy w nim wykorzystać ogromne doświadczenie naszychinżynierów oraz innowacyjne i odważne rozwiązania wypracowane przez naszzespół. Wierzymy w szybki rozwój elektromobilności w Polsce, szczególnie wwydaniu transportu publicznego, i cieszymy się, że nasze dalsze prace będziemymogli kontynuować z tak silnym i wspierającym polską myśl technologiczną partnerem,jakim jest ARP S.A. Współpracując razem, możemy osiągnąć znacznie więcej”- dodał wiceprezes Rafako Jarosław Dusiło.

Spółka Skarbu Państwa

-„Jednym z ważnych założeń Strategii na rzeczOdpowiedzialnego Rozwoju jest wsparcie programu elektromobilności, międzyinnymi poprzez projektowanie i produkcję polskich pojazdów elektrycznych. ARPS.A. jako spółka w bezpośrednim nadzorze prezesa Rady Ministrów włącza się wprojekt. Docelowo założeniem jest masowa produkcja polskiego autobusu elektrycznegooraz wymiana obecnie użytkowanego przez gminy i jednostki samorządowe,przestarzałego taboru wykorzystywanego do przewozu młodzieży. Istotnym aspektemprzedsięwzięcia jest również wykorzystanie w przyszłości potencjału polskichzakładów produkcyjnych oraz doświadczonej kadry pracowniczej oraz stworzenienowych miejsc pracy” – podsumowuje komunikat ARP.

Na koniec przypomnijmy, że Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.(ARP S.A.) to spółka Skarbu Państwa, działająca w ramach Grupy PolskiegoFunduszu Rozwoju. Od początku działalności (1991 r.) odpowiada na najważniejszepotrzeby polskiej gospodarki. W okresie transformacji ARP S.A. uratowałatysiące miejsc pracy, unowocześniając duże i średnie przedsiębiorstwa. Portfelspółek ARP S.A. obejmuje m.in. przedsiębiorstwa produkcyjne działające w sektorach:budowlanym, energetycznym, elektromaszynowym, a także w obszarze wzornictwaprzemysłowego czy innowacji. ARP S.A. zarządza dwiema specjalnymi strefamiekonomicznymi: SSE Euro-Park Mielec oraz TSSE Euro-Park Wisłosan. Siedzibagłówna ARP S.A. znajduje się w Warszawie. Agencja ma również oddziały wKatowicach, Mielcu oraz Tarnobrzegu, biura w Radomiu i Wrocławiu.

Komentarze