Gorzów nie wybierze ani MAN-a, ani Solarisa. Unieważnienie!

infobus
07.10.2020 17:00
0 Komentarzy

2 października Miejski Zakład Komunikacji w GorzowieWielkopolskim podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na zakup 6 szt. nowychautobusów z silnikiem diesla.

Gorzowskie zamówienie było realizowane z własnego portfela spółki,a tu każda złotówka się liczy. To nie unijny przetarg… Dlatego mimo, że oferta MAN-anie była znacznie wyższa od przygotowanego budżetu – o ok 127.400 PLN brutto – zakładzdecydował się na anulowanie postepowania. Czy będzie powtórka? Zobaczymy.

Historia gorzowskiego przetargu

Przypomnijmy, że MZK Gorzów Wlkp. chciał kupić – w ramachleasingu – 6 szt. fabrycznie nowe, dwuosiowe pojazdów klasy MAXI w wersjimiejskiej, o długości w przedziale 11,5–12 m, zasilanych olejem napędowym i spełniającychnormę Euro 6, najchętniej z gwarancja całopojazdową na okres 36 miesięcy. Dodatkowokażdy autobus miał posiadać m.in. pełną klimatyzację, system informacjipasażerskiej zgodne z MZK Gorzów Wlk. Nowe autobusy miały pojawić się w Gorzowie w ciągu 8 m-cy odpodpisania umowy.

30 września po otwarciu ofert okazało się , że do MZK swojeautobusy chcą dostarczyć tylko dwie firmy:

  • mLeasing z Warszawy najprawdopodobniej z autobusami markiMAN 12C w cenie 7.704.199,78 PLN brutto / 6 263 576 PLN netto, co dajejednostkową cenę pojazdu na poziomie 1.043.929 PLN netto plus gwarancjacałopojazdową na okres 36 miesięcy plus gwarancja na perforację na okres 120miesięcy;

  • z kolei Solaris Bus & Coach z Millennium Leasingzaproponował cenę 8.032.456,28 zł brutto / 6.530.452 PLN netto, co dajejednostkowy koszy nU12 na poziomie 1.088.408,60 PLN netto plus gwarancjacałopojazdową na okres 36 miesięcy plus gwarancja na perforację na okres 120miesięcy;

Z kolei jak poinformowało MZK Gorzów Wlkp., budżet na zakupsześciu autobusów wynosi 7.576.800,00 PLN brutto / 6.160.000 PLN netto, co dajejednostkowy koszt gorzowskiego autobusu na poziomie 1.0266.66,6 PLN netto.

Tooznaczało nieznaczne przekroczenie budżetu (o ok 127.400 PLN brutto), jednakdla MZK okazało się to zbyt dużym obciążeniem finansowym. Takie mamy czasy… Stawiamy na powtórkę i bardziej liberalnezapisy SIWZ-u.

Komentarze