TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Goodyear radzi jak mierzyć bieżnik
GOODYEAR - Opublikowano: 12.06.2014 21:32:18
Goodyear radzi jak mierzyć bieżnik
W większości krajów Europy dopuszczalna prawnie minimalna głębokość bieżnika dla pojazdów komercyjnych to 1,6 mm. Przepis jest jasny, ale menedżerowie flot, kierowcy, a nawet sami przedstawiciele władz nie zawsze wiedzą, w którym punkcie należy mierzyć głębokość bieżnika opon do pojazdów ciężarowych i autobusów. W dodatku pomiary dokonywane w trasie, przy drodze, często bywają kwestionowane. Aby uniknąć podobnych sytuacji, Goodyear przygotował broszurę opisującą wszystkie profile bieżnika, ze wskazaniem właściwych punktów pomiaru głębokości bieżnika opon dla pojazdów ciężarowych i autobusów. Właściwa głębokość bieżnika jest bardzo ważnym elementem, który decyduje o dopuszczeniu pojazdu do ruchu. W Europie ciężarówki są często zatrzymywane do kontroli, podczas których sprawdza się nie tylko godziny przepracowane przez kierowcę, ale także stan opon. W większości krajów Europy minimalna dopuszczalna głębokość bieżnika to 1,6 mm. W przypadku opon nie spełniających tego wymagania należy liczyć się z wysokim mandatem i/lub niedopuszczeniem pojazdu do dalszego ruchu. Warto zauważyć, że do takiej sytuacji może dojść również, kiedy głębokość bieżnika zostanie zmierzona w nieprawidłowy sposób.   Pomiar głębokości bieżnika pojazdu ciężarowego powinien być jednak jednoznaczny. Bieżnik należy mierzyć w głównych rowkach opony, wskazanych przez producenta. Niestety nie wszyscy kierowcy i menedżerowie flot zawsze wiedzą, o które rowki chodzi, co powoduje nieprawidłowe pomiary. Większość produkowanych przez Goodyeara opon do pojazdów ciężarowych i autobusów posiada wskaźniki zużycia bieżnika (ang. Tread Wear Indicator - TWI), które ułatwiają zmierzenie pozostającej głębokości bieżnika. Są to niewielkie wypukłości o wysokości 1,6 mm, umieszczone w głównych rowkach bieżnika. Małe strzałki na ścianie bocznej wskazują położenie wskaźnika. Gdy występ wskaźnika zrówna się z powierzchnią opony, pozostała grubość bieżnika wynosi 1,6 mm i oponę należy wymienić. Właściwy pomiar głębokości bieżnika można pokazać na przykładzie opony Goodyear FUELMAX S na oś sterującą. Opona posiada tylko trzy wąskie rowki, w których należy mierzyć głębokość bieżnika. Dwa szerokie rowki wewnętrzne nie posiadają bieżnika pełnej wysokości i tym samym nie nadają się na punkty pomiarowe. Jest to efekt rozwiązania o nazwie Goodyear IntelliMax, zastosowanego w oponach FUELMAX S dla maksymalizacji efektywności paliwowej. Specjalna metoda produkcji powoduje, że część profilu bieżnika pojawia się dopiero w miarę zużywania się opony. Na początkowym etapie eksploatacji, opona posiada oryginalny profil z trzeba wąskimi rowkami głównymi dla optymalnej sprawności i niskiego oporu toczenia. Po zużyciu około 50% bieżnika pojawia się ukryty bieżnik z pięcioma odrębnymi rowkami. Po zużyciu około 75% pozostają jeszcze cztery żebra, zapewniające dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni.   Natomiast w przypadku nowych opon na oś napędzaną FUELMAX D oraz opon na oś sterującą KMAX S, głębokość bieżnika można mierzyć na wszystkich czterech rowkach. Jednak w przypadku opony KMAX S pomiar należy wykonywać od najniższego punktu rowków bieżnika, ponieważ posiadają one specjalny kontur. W przypadku opon na oś napędzaną KMAX D, tyko dwa zewnętrzne rowki obwodowe nadają się do pomiarów. Mierzenie głębokości w rowkach o kształcie litery V może dawać błędne wyniki. W nowej broszurze Goodyeara można znaleźć szczegółowe informacje, w których rowkach należy mierzyć głębokość bieżnika opon do pojazdów ciężarowych. Warto broszurę wozić ze sobą w pojeździe, aby zapewnić właściwe pomiary głębokości bieżnika również w trasie. Dalsze informacje tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Goodyear
opona

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....