TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gminy spod Rzeszowa z nowym i starym operatorem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.11.2019 14:00:16
fot. PKS Leżajsk

Mamy umowę na roczną obsługę linii autobusowych Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. Kontrakt powędrował do PKS Leżajsk. A w zadaniu tym wspomoże go jak podwykonawca... PKS Rzeszów.

Przetarg jakiego nigdy w Polsce nie było
Liniowy przetarg podkarpackiego związku zakładał wybór operatora tylko na rok. Jednak kontrakt jaki byłby z nim podpisany został skonstruowany w niespotykany dotychczas w Polsce sposób. Pozornie wydaje się, że będzie to klasyczna umowa netto. Pozostawienie tak sprawy jest jednak dużym uproszczeniem. Umowa zawiera bowiem elementy bardzo popularnych np. we Francji kontraktów na zarządzanie. 

I tak też było w przypadku przetargu ZG PKS. Operator ma bowiem ramowe wytyczne w zakresie konstrukcji oferty przewozowej, jednak ma w tym zakresie spore pole do manewru w zakresie możliwości optymalizacji zadań przewozowych. Nie ustrzeżono się jednak od pewnych błędów. Pisaliśmy o tym tutaj. 

Związkowe zlecenie zakłada, że wybrany przez urzędników operator wykona w ciągu roku pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 4,8 mln wzkm na łącznie 39 liniach autobusowych. ZG PKS przekaże mu w formie dzierżawy łącznie 54 nowe autobusy- 39 dostarczonych, ale stojących od miesięcy Iveco Crossway'ów 10,8LE oraz 15 Autosanów SanCity 12LF.

Dodatkowo operator będzie musiał zapewnić we własnym zakresie jeszcze 30 autobusów. Połowa z nich ma spełniać min. normę Euro 3, a reszta co najmniej Euro 4. Każdy z nich ma umożliwiać podroż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 32 na miejscach siedzących. Wśród nich przynajmniej pięć musi posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a nie mniej jak 10 być przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych. Co ciekawe związek zapewni operatorowi zajezdnię, w której będzie garażował i serwisował autobusy. 

Nowy operator?
20 września poznaliśmy jedynego oferta w przetargu. I co ciekawe nie był nim należący do związku PKS Rzeszów. Jednak to cały czas gracz z lokalnego rynku. Mowa o PKS Leżajsk. Propozycja przewoźnika za roczne przewozy opiewała na 30 960 000 zł brutto, czyli 5,97 zł/wzkm netto dopłaty. I wcale się nie dziwimy cenie zaproponowanej przez leżajski PKS. 

Jednak propozycja ta ponad dwukrotnie przewyższała budżet ZG PKS. Bardzo niski dodajmy. To 13 440 000 zł brutto, czyli 2,60 zł/wzkm netto. 

Dodatkowe pieniądze udało się zabezpieczyć i związkowe Iveco oraz Autosany będą wreszcie przewozić pasażerów. 10 października ZG PKS zaakceptował ofertę PKS Leżajsk. Z kolei cztery dni później podpisano umowę ze zwycięzcą przetargu. 

Czy to oznacza, że na rok związkowe linie będzie obsługiwał nowy operator? W międzyczasie pojawiła się bowiem plotka, że PKS Leżajsk wskazał jako podwykonawcę PKS Rzeszów. Dziś już wiemy, że to prawda. Pozostaje więc czkać w jakim zakresie rzeszowski przewoźnik wesprze tego z Leżajska.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
ZG PKS
PKS Leżajsk
PKS Rzeszów
Iveco
Autosan
  • Kazimierz Jasinski – 04.11.2019

    Moim zdaniem wasza ocena jest w stu procentach trafna👍

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....