Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższym trolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na polskie ulice. Jego Długość - Solaris Trollino 24 - od 3 czerwca będzie testowany w Gdyni.
W tym tygodniu najnowszy trolejbus Solarisa - i jednocześnie pierwszy wyprodukowany w Polsce dwuprzegubowy trolejbus - rozpocznie swoje homologacyjne testy w Gdyni, realizowane wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej. Sprawdzian odbędzie tylko w pomorskim mieście, czyli jest to podobna historia , jak z przegubowym trolejbusem Trollino 18 z extenderem wodorowym dla Rygi, który także przechodził drogowy test na ulicach pomorskiego miasta.
-"To dla nas duże wyróżnienie. Sieć trolejbusową mamy jeszcze w Tychach i Lublinie, ale to Gdynia bardzo blisko współpracuje z Solarisem, czego przykładem jest ostatni zakup 30 trolejbusów tego producenta – podsumował test Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Wakacyjny test
Gdyńskie testy homologacyjne potrwają ok. 6 tygodni - do 19 lipca. Podczas tych jazd Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów. Jesienią pojazd oficjalnie zadebiutuje na światowych targach Busworld w Belgii. Co potem? Trolejbus ma białe barwy z czerwonymi dodatkami, co wskazuje, że docelowo będzie eksploatowany w Salzburgu. Jest to o tyle ciekawe, że zeszłoroczny przetarg tego miasta za zakup trójczłonowych trolejbusów wygrał szwajcarski Hess, ale widocznie to nie w niczym nie przeszkadza, aby także pojazd z Polski pokazał swoje możliwości w tym mieście. Być może trafi on także do innych miast w Szwajcarii - Zurychu, Genewy czy Lucerny - gdzie są użytkowane najdłuższe w Europie, 24-metrowe trolejbusy.
Szwajcarski standard
Trollino 24 z układem drzwi 2-2-2-2-2 oferuje 52 miejsca siedzące, w tym 14 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Do tego przewidziano przestrzeń na wózki - przy drugich i piątych drzwiach. Z tyłu pojazdu znalazło się także miejsce na rowery, o czym informują piktogramy na podłodze.
Osprzęt elektryczny do trolejbusu dostarczył czeski Cegelec. Pojazd posiada dwie osie napędowe i wyposażony jest w dodatkową baterię umożliwiającą jazdę poza siecią trakcyjną.
Najważniejszym elementem gdyńskich testów będzie sprawdzian skomplikowanych systemów elektronicznych, które m.in. odpowiadają za to, aby tył pojazdu nie "ścinał" zakrętów podczas pokonywania rond czy skrzyżowań.
Docelowo 24-metrowe pojazdy w ofercie Solarisa mają być
także dostępne z napędem elektrycznym, a także z hybrydowym. To oznacza MEGA platformę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Gdyby nie nasze durne przepisy, to mógłby spokojnie jeździć z pasażerami.
Krzysztof Kowalczyk
ponoć za specjalnym zezwoleniem ministra transportu taki pojad mógłby być użytkowany
Wystarczy okleić reklamą odpowiedniej partii i do końca tygodnia będzie zmiana w ustawie i homologacja
dlaczego "polski"?
Sam bym go przetestował
I prosze wsiadac tylko pierwszymi drzwiami i pokazac bilet.. 🤣🤦♂️
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.