TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia zamawia 10 gazowych hybryd
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.09.2014 22:10:42 2 komentarze
Gdynia zamawia 10 gazowych hybryd
Gdynia w gazowym natarciu. W sierpniu br. spółka PKM Gdynia poinformowała o przyznaniu MAN Trucks &Bus kontraktu na dostawę 15 szt. standardowych autobusów MAN Lion`s City CNG, a już 23 września miasto ogłosiło kolejny przetarg –na zakup 10 hybrydowych gazowców. Przypomnijmy, że jest to drugie zamówienie na tego typu pojazdy w Polsce. Pierwsze pod koniec sierpnia br. opublikowało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie, które dzięki 100% dofinansowaniu w ramach projektu NFOŚiGW „Gazela - Niskoemisyjny transport miejski”chce zakupić aż 40 niskopodłogowych hybryd o napędzie gazowo-elektrycznym, w tym 25 szt. w wersji standardowej i 15 szt. w wersji przegubowej. Warto dodać, że Częstochowa przejęła 80% całego budżetu ekologicznego programu, natomiast pozostałe 20% przyznano Gdyni. Całkowita wartość gdyńskiego projektu to nieco ponad 15 mln zł, z czego 14 mln pochodzić będzie z programu Gazela. Projekt zakłada nie tylko zakup 10 autobusów, ale też gruntowne przeszkolenie 25 kierowców z obsługi nowego taboru. Nowe pojazdy mają pojawić się nad morzem już w pierwszym kwartale 2015 roku. Zarówno w Częstochowie, jak i w Gdyni teoretycznym faworytem w prowadzonych postępowaniach jest hiszpański producent Castrosua, który jako jedyny posiada w swojej ofercie gotowe pojazdy tego typu. Jednak zakres zamówienia i zbliżone wymagania obu miast pozwala przypuszczać, że do tego kontraktu podejdzie także polski Solaris. Producent z Bolechowa już wcześniej zadeklarował, że jeżeli tylko skala ogłoszonych przetargów będzie opłacalna jest gotowy dołączyć do swojej programu produkcyjnego także gazowe hybrydy. Dodając do tego słabą aktywność Hiszpanów w naszym kraju, a także brak wymogu „gazowo-hybrydowego”doświadczenia (w obu zamówieniach należy osobno wykazać się dostawami pojazdów gazowych i hybrydowych) otrzymujemy ciekawy polsko-hiszpański pojedynek. Przetargowe wymagania MPK Częstochowa względem doświadczenie oferentów są następujące: - dostawy fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o liczbie min. 40 sztuk (dla obu części), w tym: 25 sztuk (część I) i 15 sztuk (część II);- 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie CNG;- 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie hybrydowym. Z kolei Gdynia wymaga referencji z dostaw na minimum 5 gazowców i 5 hybryd.Zamawiane przez Gdynię miejskie autobusy mają być niskopodłogowe, o długości max. 13,5 m i szerokości max. 2,55 m. Wysokość całkowita z dachowymi zbiornikami na gaz CNG ma wynosić max. 3,45 m. Pojemność pasażerska pojazdu to co najmniej 80 miejsc, w tym minimum 27 miejsc siedzących + miejsce kierowcy + dwa flipy (fotele składane). Dodatkowo autobus będzie mógł zabrać na pokład jeden wózek dziecięcy i jeden wózek inwalidzki. W zakresie układu napędowego Gdynia wymaga zastosowania silnika CNG, 6-cylindrowy spełniającego normę Euro 6, o pojemności minimum 7,5 l i mocy minimum 270 KM. System napędu hybrydowego ma być równoległy, wyposażony w silnik elektryczny o mocy nie mniejszej niż 30 kW. Układ magazynowania energii to baterie litowo-jonowe, bezobsługowe. Ponadto system napędowy ma być wyposażony w układ automatycznego uzupełniania oleju oraz system detekcji i gaszenia pożaru. To bardzo podobne wymagania do Częstochowy, o których pisaliśmy TUTAJRóżnice pomiędzy ogłoszonymi „hybrydowymi”zamówieniami pojawią się w sposobie oceny zgłoszonych ofert. Gdynia zastosowała trzy kryteria: najniższa cena (waga 80%), ocena oferowanych pojazdów (15%) i warunki gwarancji i serwisu oferowanych autobusów (5%), natomiast Częstochowa dwa: najniższa cena (70%) i parametry techniczno-eksploatacyjne (30%). W obu przypadkach nie znajdziemy tutaj zapisów wyraźnie faworyzujących któregoś z producentów, a zastosowane wymagania są odzwierciedleniem doświadczeń eksploatacyjnych przewoźników. Zobaczmy teraz co wymaga Gdynia, a co Częstochowa w zakresie parametrów technicznych:Gdynia:- konstrukcjanośna nadwozia- w przypadku zastosowania kratownicy przyznanych zostanie 5 pkt., w przypadku zastosowania ramy nośnej –0 pkt;- materiałkonstrukcjinośnej autobusu - w przypadku zastosowania stali nierdzewnej i aluminium przyznanych zostanie 5 pkt., w przypadku innych materiałów –0 pkt;- pojemność silnika - w przypadku pojemności silnika przekraczającej 7,4 litrów przyznanych zostanie 5 pkt., w przypadku pojemności silnika do 7,4 litrów -0 pkt. Częstochowa;- szyba przednia składająca się z 2 części (część lewa i część prawa) podzielona w pionie wzdłuż osi pojazdu –max 20 pkt- liczba 10 i więcej siedzeń pasażerskich z dostępem bezpośrednim z poziomu niskiej podłogi –max 20 pkt.- wykonane z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium, tworzywa sztuczne) lub ze stali wysokiej jakości, zabezpieczonej przed korozją, zapewniająca min 10 letnią eksploatację bez konieczności wykonania napraw i okresowych czynności obsługowych –max 15 pkt- jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem –max 15 pkt- automatyczny dozownik oleju do silnika z wymuszoną dawką dolewek i z elektroniczną pamięcią zapisu danych pracy dozownika –max 10 pkt- oś przednia sztywna –max 10 pkt- możliwość czyszczenia chłodnic bez ich demontażu –max 10 pkt.Dodatkowo Gdynia dodatkowo punktuje długość gwarancji na cały pojazd –w przypadku udzielenia gwarancji na okres 36 miesięcy (bez limitu kilometrów) ¬przyznane zostanie 2 pkt., w przypadku wersji 24 miesięcznej - 0 pkt. Wszystkie gazowe hybrydy mają pojawić się w zajezdni PKM Gdynia –zgodnie z informacjami podanymi na stronie miasta –już w I kwartale 2015 r. O tym który z producentów je dostarczy, dowiemy się najwcześniej 29 października 2014 roku, o godzinie 10.00, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
  • sami – 23.10.2014

    Dawniej diesle były tylko w ciężarówkach po latach okazały się niezawodne w osobówkach...hybrydy były w łodziach podwodnych po latach toyota produkuje je na potęgę

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....