TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia ujawnia swoje plany taborowe
GAZETA WYBORCZA InfoBus.pl - Opublikowano: 06.07.2016 17:00:54 6 komentarzy
fot. zkmgdynia.pl

Szykuje się duża wymiana taboru gdyńskich spółek przewozowych . Jeśli miasto pozyska dofinansowanie z POIŚ, na ulice wyjadą dziesiątki nowych autobusów i trolejbusów. Te drugie miałyby umożliwić uruchomienie nowych połączeń. Mowa o kursach do gdyńskiego Demptowa, a nawet gdańskiego Jelitkowa w Gdańsku. I to co najciekawsze bez konieczności budowy trakcji trolejbusowej.

Gdynia będzie walczyć o dofinansowanie zakupu aż 55 nowych autobusów zasilanych olejem napędowym i 30 trolejbusów, które dodatkowo będą wyposażone w bardzo pojemne baterie. Jednak to nie koniec plan zakłada też zakup 21 kompletów akumulatorów do trolejbusów. Dzięki takiej modernizacji starsze "szelkowce" będą mogły pokonywać jeszcze dłuższe dystanse bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej. To oznacza, że pilotażowy projekt modernizacji Solarisów Trollino 12M spełnił oczekiwania PKT.

- "Mający miejsce rozwój technologii napędów elektrycznych pozwala na założenie, że bateryjny napęd elektryczny już niedługo stanie się drugim napędem - nadając trolejbusom cechy elektrobusu i tym samym zwiększając ich elastyczność w ruchu drogowym" - powiedział Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej dziennikarzom Gazety Wyborczej.

Wstępnie szacowany koszt zakupu pojazdów to około 143,5 mln zł. Dofinansowanie z POIŚ, o które będzie ubiegać się miasto, może wynieść około 87,5 mln zł, czyli do 65% wydatków kwalifikowanych.

Złożenie wniosku o pozyskanie grantu unijnego zaplanowano na grudzień 2016 roku. Do tego jeśli założyć, że umowy z wybranymi dostawcami pojazdów zostaną podpisane w czwartym kwartale 2017 roku to jest szansa, że jeszcze w 2018 roku mieszkańcy Gdyni poczują wyraźne odmłodzenie floty. 

Wraca temat trolejbusów do Gdańska

Nowe autobusy zastąpią wyeksploatowany tabor, natomiast trolejbusy i baterie niosą nowe możliwości . Dzięki temu pojazdy z drugiej grupy mogłyby pojawić się na osiedlach, na których nie istnieje trakcja.. Trolejbusy już jeżdżą bez sieci trakcyjnej na Skwer Kościuszki i aleję Jana Pawła II (linia 21). 

O trolejbusy do gdańskiej Ergo Areny próbował walczyć Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. Na temat tego połączenia trwają jeszcze rozmowy magistratów gdańskiego i gdyńskiego. Jednak mimo wcześniejszego zainteresowania tym pomysłem, gdańscy urzędnicy nie wykazują dziś wielkiego entuzjazmu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
Gdańsk
ZKM Gdynia
PKT Gdynia
POIŚ 2014-2020
  • Gosciu – 06.07.2016

    Zkm i plany? Zkm planowal w 2015 roku 40 autobusow cng a mamy 2016 i jest 31 wozow ,niech zkm zrobi pzadek z prywatnymi przewoznikami bo przetarg na obsluge lini 15 letnimi wozami to troche smieszne jest

  • rafal – 07.07.2016

    Dlatego gdańscy urzedniicy nie wykazuja zainteresowania bo moga byc zadzrosni ze beda dojezdzac do ErgoAreny

  • kierowca – 07.07.2016

    ciekawe czy kupią i dadzą jakieś nowe autobusy na linie W

  • Kierowca z W – 08.07.2016

    Na W jeżdżą całkiem niezłe auta nie wliczając tych co robią dodatki. Szczególnie polecam 5066 i 5067, przy ruszania lepiej się trzymać bo mają fajne przyspieszenie:))

  • kierowca – 08.07.2016

    Kierowco z W. Nie ukrywając podane przez Ciebie auta są fajne i fajnie sią nimi jeździ, ostatnimi czasy na tej lini dostaje auta typu 5078, 5073 a wiesz kolego jakie one są fajne

  • Kierowca z W – 09.07.2016

    Wiem wiem jakie są także nie zazdroszczę jeśli mam nimi jeździć całą zmianę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....