TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdynia: Podpisanie umowy na dostawę autobusów zasilanych gazem ziemnym dla Gdyni
Karol Wach - Opublikowano: 01.04.2007 15:23:07 1 komentarz
Gdynia: Podpisanie umowy na dostawę autobusów zasilanych gazem ziemnym dla Gdyni

W czwartek 29 marca 2007 roku o godzinie 12, w sali konferencyjnej Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni-Kaczych Bukach, odbyło się uroczyste podpisanie umowy z konsorcjum firm MAN STAR TRUCKS Sp. z o.o. i NEOMAN BUS GmbH na dostawę pięciu fabrycznie nowych osiemnastometrowych, niskopodłogowych, przegubowych, zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG autobusów miejskich.

Autobusy, które pojawią się w Gdyni będą to pierwsze w Polsce autobusy MAN A23 LION`S CITY G CNG, zabierające na pokład 160 pasażerów. Pojazdy te spełniać będą najwyższą z istniejących w tej chwili norm czystości spalin - EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle, a więc będą to autobusy o zwiększonych właściwościach ekologicznych (norma ta wymagana będzie nie wcześniej niż w 2009 r.). Ponadto wyposażone zostaną w silniki o pojemności 12816 cm³i mocy 310 KM. Informację pasażerską zapewnią w nich diodowe tablice elektroniczne, sterowane komputerem pokładowym, obsługującym także kasowniki i rejestrującym parametry pracy poszczególnych podzespołów autobusu. Pojazdy wyposażone zostaną też w monitoring wnętrza i klimatyzację kabiny kierowcy.

Dlaczego warto inwestować w gaz ziemny, jako alternatywny napęd autobusu miejskiego?

Oprócz zmniejszonych kosztów zasilania, zastosowanie gazu ziemnego niesie za sobą oszczędności eksploatacyjne wynikające z podniesienia trwałości i niezawodności silników. W czasie pracy silnika następuje bowiem równomierne spalanie mieszanki paliwowej, co znacznie zmniejsza częstość wymiany oleju. W przeciwieństwie do tradycyjnych paliw, gaz ziemny prawie zupełnie nie rozpuszcza się w olejach silnikowych. Ponadto, przy jego spalaniu, na ściankach cylindrów nie osadzają się produkty stałe, co eliminuje zakłócenia w procesie smarowania i przedłuża wyraźnie okresy pomiędzy wymianą oleju i filtra olejowego. Ze względu na swoje właściwości chemiczne gaz ziemny wpływa na łatwość zapłonu zimnego silnika, nie powodując wzmożonego zużycia podzespołów jednostki napędowej w fazie rozruchu. Ma to szczególne znaczenie w eksploatacji pojazdów w okresie zimowym, co warte jest podkreślenia w sytuacji, gdy baza PKM-u zlokalizowana jest w miejscu uznawanym za gdyński biegun zimna.

Ważną korzyścią ekologiczną - oprócz większej czystości spalin - jest także uzyskiwane w autobusach z napędem CNG znaczące zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu, dochodzące nawet do 7 dB. Spadek emisji o 3 dB oznacza dwukrotne zmniejszenie hałasu odczuwanego dla ucha ludzkiego. Hałas w odległości siedmiu metrów od autobusu CNG jest o ok. 40% mniejszy niż w porównywalnym pojeździe o napędzie klasycznym.

Nowozakupione autobusy dotrą do Gdyni na przełomie lipca i sierpnia br. Z pewnością obsługiwać będą linię 171 (wymóg przetargu) oraz pozostałe linie, na których najczęściej można spotkać autobusy przegubowe niskopodłogowe z PKM-u, tj. R, 107, 147, 150, 152 i 240. Nowe autobusy PKM-u zastąpią m.in. trzy ostatnie przegubowe ikarusy, eksploatowane w sieci gdyńskiego ZKM, które na dobre znikną z ulic miasta.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
PKM
Gdynia
CNG

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....