TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdańskie zmiany wymuszone ? tramwajem
ZTM GDAŃSK InfoBus.pl - Opublikowano: 24.08.2015 19:48:55
Gdańsk rozpoczyna autobusową rewolcję

24 sierpnia zmienił się rozkład jazdy na aż 8 gdańskich trasach. Ma to związek z uruchomieniem w najbliższym czasie nowej linii tramwajowej na Piecki-Migowo. Zmiany dotyczą linii autobusowych: 124, 127, 129, 158, 162, 188, 213 i 262. Dla wielu pasażerów jadących do śródmieścia oznaczają one konieczność podróżowania z przesiadką. ? ?Nikt nie lubi zmian, zdajemy sobie z tego sprawę, ale zachęcam do cierpliwości i przeanalizowania ich pod kątem wyboru najlepszego wariantu podróży - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. ? Spodziewaliśmy się, że niektórzy pasażerowie mogą być niezadowoleni, bo nie będą mogli korzystać z bezpośrednich połączeń do śródmieścia, będą musieli się przesiąść na tramwaj. Po to jednak wybudowana została nowa linia tramwajowa i węzeł przesiadkowy na Siedlcach. Już wcześniej wielokrotnie podkreślaliśmy, że autobusy w sieci ZTM w Gdańsku częściej będą pełnić funkcję dowozową do pętli tramwajowej czy do Pomorskiej Kolei Metropolitarnej, która też wkrótce zacznie kursować.?

Zygmunt Gołąb podkreśla, że właśnie tak się dzieje już od wielu lat w przypadku Dworca Głównego i innych dworców kolejowych w Gdańsku. W 2012 r. w związku z uruchomieniem linii tramwajowej na Łostowice Świętokrzyską wielu mieszkańców również miało obawy związane z przesiadką z autobusu na tramwaj.

- ?Dziś wszyscy korzystają z zastosowanych wtedy rozwiązań, a rosnąca liczba pasażerów dowodzi, że przyjęte rozwiązania komunikacyjne sprawdziły się i zdają egzamin - uważa rzecznik gdańskiego ZTM. - Żyjemy we wspaniałym mieście, które się dynamicznie rozwija, a to wiąże się ze zmianami. Jest więc oczywiste, że zupełnie nowe połączenia tramwajowe na Piecki Migowo muszą spowodować korektę funkcjonowania komunikacji autobusowej w mieście.?

Według Zygmunta Gołąba zmiany opracowano na podstawie regularnie przeprowadzanych badań marketingowych i precyzyjnych analiz. Uwzględniono trzy czynniki:

1. Dostosowanie potrzeb komunikacyjnych do uruchomienia tramwajów do Piecek Migowa, ale także bliskiego otwarcia PKM,

2. Wzrost liczby pasażerów w związku z rozpoczęciem ruchu szkolnego - szczególnie dotyczy to przystanków z których korzystają uczniowie.

3. Dostosowanie oferty do rzeczywistych potrzeb. Zależnie od konkretnych przypadków zastosowano korektę liczby kursów lub zamianę pojazdu na mniejszy/większy.

- ?Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku przywrócił zaufanie do komunikacji miejskiej, udowadniając, że to jest atrakcyjny i coraz częściej szybszy oraz tańszy sposób podróżowania po mieście - dodaje Gołąb. ? Wszystko, co robimy i zmieniamy, dzieje się z myślą o pasażerach, o ich wygodzie i komforcie podróży. Nasi pracownicy nie układają rozkładów zza biurek ? oni codziennie poruszają się komunikacją miejską.?

Rzecznik podkreśla, że ZTM liczy się z sugestiami pasażerów, którzy mają dobry pomysł na polepszenie funkcjonowania komunikacji miejskiej. Najlepszym przykładem jest choćby to, że jedna z poniedziałkowych zmian wejdzie w życie właśnie na wniosek mieszkańców. Jest to przypadek linii 213 z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska w kierunku Olimpijskiej. Zastosowana tam zmiana ostatniego kursu - z godz. 22:39 na godz. 22:53 - jest efektem współpracy z pasażerami. Dzięki tej korekcie umożliwiona zostanie sprawna przesiadka z tramwaju linii 2, który dojeżdża do pętli o godz. 22:49.

Tramwaj na Piecki-Migowo

Nowa linia tramwajowa, łącząca Śródmieście Gdańska z dzielnicą Piecki - Migowo, to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etapu ? III B. Linia przebiega od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie po raz pierwszy w Polsce zastosowano rozwiązanie umożliwiające przesiadkę z tramwaju do pociągu na tym samym peronie. Obejmuje także odgałęzienia od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej. W statycznym skrócie to 4, 5 kilometrów podwójnych torów, 8 przystanków ? w tym pierwszy w Gdańsku PAT ? wspólny peron autobusowo tramwajowy , a do tego m.in. przebudowa pętli Siedlce, skrzyżowania ulic Piekarniczej i Rakoczego i budowa estakady łączącej linię tramwajową z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - to efekt trwającej 21 miesięcy i kosztującej 226 milionów złotych inwestycji realizowanej przez spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne. Planowany termin zakończenia budowy to 30 września.

Przypomnijmy: budowa kolejnej już nowej linii tramwajowej w Gdańsku trwała od jesieni 2013 roku (umowę z wykonawcą - konsorcjum firm MTM Gdynia oraz Rajbud Tczew podpisano 12 listopada). Inwestycję podzielono na dwa zadania - budowę odcinka od Pętli Siedlce do przystanku PKM Brętowo, oraz budowę odnogi w ulicy Bulońskiej. Całkowity koszt tej inwestycji to prawie 226 mln zł, z czego 122 mln zł to dofinansowanie z UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie robót planowano na 30 września. Ostatni miesiąc realizacji inwestycji to przede wszystkim prace wykończeniowe i porządkowe. Nową linię tramwajową obsługiwać będzie pięć najnowocześniejszych i najładniejszych w Polsce tramwajów PESA Jazz Duo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Gdańsk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....