TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdańsk z kolejnymi Citaro. GAiT podpisał umowę wynajmu z EvoBusem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.02.2019 16:00:21
fot. gdansk.pl

Kolejne Mercedesy Citaro za rok trafią do Gdańska. Dziś, 27 lutego Gdańskie Autobusy i Tramwaje podpisały z EvoBus Polska oraz jego partnerem finansowym umowę na sześcioletni wynajem wraz z serwisowaniem 48 nowych autobusów.

"Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania. Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas" – tłumaczył wybór takiego modelu pozyskania taboru w chwili startu przetargu Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Początkowo spółka chciała wynająć autobusy na osiem lat. Jednak w międzyczasie skrócono ten okres do sześciu lat. Taką zmianę- mimo negatywnej uwagi jednego banków lub firm leasingowych- tłumaczono faktem, że wraz z końcem 2026 r. wygasa obecna umowa przewozowa miasta z GAiT. W związku z tym spółka jako opcję zastrzegła sobie możliwość wydłużenia okresu użytkowania autobusów do ośmiu lat. Ale pora powiedzieć o głównych bohaterach.

Na bogato i z dobrym wsparciem

GAiT interesowało 48 całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 i z bardzo przyzwoitym wyposażeniem. Najwięcej, bo 29 będą stanowiły solówki. Kolejnych 13 autobusów to już większy metraż- będą to przegubowce. Najmniej, bo 6 będzie pojazdów klasy MIDI. Szczegółowo wymagania przewoźnika wobec nich opisaliśmy tutaj. Mają się one zjawić w Gdańsku w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Jednak prócz dostawy pojazdów zwycięzca przetargu będzie związany z GAiT także kontraktem serwisowym. Dzięki temu zostanie zapewnione kompleksowe utrzymanie autobusów przez cały okres wynajmu. Usługa utrzymania obejmie on m.in. procesy obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz dokonywanie wszystkich napraw, które są niezbędne dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji.

31 stycznia upłynął termin składania ofert. GAiT oszacował, że sfinansowanie zamówienia go pochłonie maksymalnie 120 165 292,80 PLN brutto. Mimo pewnych obaw jedyna otwarta tego dnia oferta zmieściła się tym budżecie.

Przedstawiło ją konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing. Propozycja partnerów opiewała na łączną kwotę 117 396 731,36 PLN brutto. Składała się ona z dwóch elementów. Koszt ośmioletniego wynajmu Mercedesów Citaro C2 w trzech typach to 90 680 908,09 PLN brutto, czyli średnio 1 535 923,24 PLN netto za autobus. Z kolei cena kontraktu serwisowego została skalkulowana na 26 715 823,26 PLN brutto. A to oznacza średni koszt ośmioletniej "utrzymaniówki" w wysokości nieco ponad 452 500 PLN netto za autobus.

Finał

Rozstrzygnięcie było więc formalnością i 14 lutego GAiT oficjalnie przystał na ofertę konsorcjum. Dziś natomiast podpisano umowę. O tym, czego możemy się spodziewać w kolejnych Citaro C2 dla Gdańska możecie przeczytać w artykule, w którym pochyliliśmy się nad "gwiazdami", które w tym roku trafią do przewoźnika.

"Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut i idea dzierżawy, jako bardzo popularnego dziś rozwiązania – zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst, dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania" – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

"Z modelu dzierżawy taboru korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu. Sprawdzimy go także u nas, podążając za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania" – komentuje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

Priorytet: pasażerowie

"Dzierżawa to dobry sposób na odnowienie taboru. Do Gdańska przyjadą pojazdy nowoczesne, klimatyzowane, wyposażone w monitoring i system informacji pasażerskiej, a także niskopodłogowe – dostosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, będą także spełniać najwyższe europejskie normy emisji spalin (Euro 6). Pojazdy będą wyposażone w ładowarki USB oraz w defibrylatory. Mercedesy Citaro to obecnie najnowocześniejsze autobusy miejskie. Spełniają wszystkie restrykcyjne normy i posiadają wszelkie udogodnienia. Zarówno kierowcy, jak i pasażerowie są z tych autobusów bardzo zadowoleni. W naszej flocie mamy już 23 pojazdy tego typu" – dodaje Maciej Lisicki.

Prezes spółki GAiT podkreśla, że Gdańsk jest obecnie w trakcie największej w ostatnich latach wymiany taboru.

"Już za kilka tygodni do Gdańska przyjedzie 46 Mercedesów Citaro, które kupiliśmy w zeszłym roku, wśród nich będzie 18 pojazdów standardowych, 26 przegubowych i 2 midibusy, a także 15 nowych dwukierunkowych tramwajów Pesa Jazz Duo. Na tym nie kończymy, bo w planach są kolejne przetargi na nowe autobusy, ale także i tramwaje. Celem GAiT jest to, aby dysponować autobusami nie starszymi niż 8 lat" – dodaje prezes Lisicki.

Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, 8 typu midi i 6 typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln wzkm.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
GAiT Gdańsk
Mercedes
EvoBus
Pekao Leasing
wynajem
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....