TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdańsk wybrał: Easymille EZ10 przyjedzie we wrześniu
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.06.2019 15:00:02
Gdańsk wybrał: Autonomiczny Easymille EZ10 przyjedzie we wrześniu

Gdańsk otrzymał tylko jedną ofertę na miesięczny test autonomicznego mikrobusu. Jej cena przyprawia o szybsze bicie serca.

Rozstrzygnięto przetarg na prezentację autonomicznego mikrobusu na trasie pokazowej w Gdańsku. W przetargu, ogłoszonym w ramach realizacji projektu Sohjoa Baltic wpłynęła jedna oferta, firmy Easymille, która spełniła wymogi postępowania. Przypomnijmy, że to postępowanie ogłoszono 17 kwietnia i w związku z prośbami potencjalnych wykonawców oraz znaczną liczbą pytań do ogłoszenia dwukrotnie przesuwano termin na składanie ofert.

Jak informuje pomorskie miasto, ceny udostępniania autonomicznych busów znacząco wzrosły od 2016 roku, kiedy to partnerzy projektu przygotowywali aplikację o dofinansowanie z programu Interreg Region Morza Bałtyckiego. W Europie nadal są tylko dwie firmy produkujące tego typu pojazdy w ofercie rynkowej. Jedną z nich jest firma Easymile, która ma dostarczyć do Gdańska elektryczny pojazd EZ10.

Bez wyboru

Ostatecznie Gdańsk zdecydował się zaakceptować ofertę złożoną przez producenta zautomatyzowanych busów EZ10 firmę Easymile. Opiewa na kwotę 342 tys. zł. netto, co po doliczeniu podatku VAT daje cenę końcową w wysokości 420 660 zł. Firma ma dostarczyć na prezentację do Gdańska elektryczny pojazd EZ10 mieszczący min. 9 osób i wyposażony w system wykrywania przeszkód wokół pojazdu.

Zaplanowana na wrzesień prezentacja busa polegać będzie na nieodpłatnym wożeniu pasażerów po trasie pokazowej wyznaczonej wzdłuż ulicy Karwieńskiej, prowadzącej do Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego.

-"Dzięki udziałowi Gdańska w międzynarodowym projekcie Sohjoa Baltic będziemy mieli okazję przetestować innowacyjny pojazd, jakim jest autonomiczny bus – mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju – Wszystkie miasta obecnie stoją przed wyzwaniami dostosowywania się do nowych form transportu. Przykładem są elektryczne hulajnogi. W Gdańsku propagujemy rozwiązania komunikacyjne ograniczające emisję spalin i obniżające koszty obsługi, ale również chcemy być przygotowani do zgłoszenia propozycji zmian prawnych, jakie niesie ze sobą wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań i pojazdów.

Autonomiczny test

W Gdańsku pojazd poruszać się będzie po zaprogramowanej wcześniej trasie, jednak na jego pokładzie obecny będzie operator, który w razie potrzeby odpowie na pytania pasażerów lub zareaguje w sytuacji kryzysowej. Bus kursować będzie minimum dwa razy na godzinę od przystanku początkowego przy ulicy Spacerowej, przez przystanek pośredni przy parkingu samochodowym do przystanku końcowego przy Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym i z powrotem. Oferta firmy Easymile obejmuje prezentację trwającą 24 dni operacyjne, przy czym ma to być co najmniej 6 dni w tygodniu przez minimum 5 godzin dziennie. Ostateczny rozkład jazdy zostanie podany po akceptacji przez Zamawiającego.

W związku z marketingowym charakterem prezentacji oraz skomplikowaną logistyką przedsięwzięcia, po stronie wykonawcy, poza sprowadzeniem busa i zaprogramowaniem go do poruszania się po trasie pokazowej, będzie także uzyskanie dopuszczenia busa do ruchu, zapewnienie ubezpieczenia oraz obsługi busa przez przeszkolonych operatorów oraz dbanie o stan techniczny i sprawność operacyjną, garażowanie i ładowanie. Oferent zadeklarował też możliwość śledzenia położenia pojazdu w czasie rzeczywistym, wykorzystanie systemu automatycznego zliczania pasażerów, zapewnienie wyświetlacza zmiennej treści we wnętrzu pojazdu oraz transfer z obrazu z kamer skierowanych do wnętrza i na zewnątrz pojazdu.

Projekt Sohjoa Baltic

W ramach projektu Sohjoa Baltic (Przejście do ekologicznego i autonomicznego transportu publicznego ostatniej mili w Regionie Morza Bałtyckiego) prowadzone są badania, promocja oraz testy zautomatyzowanych, poruszających się bez kierowcy elektrycznych minibusów, jako części łańcucha transportu publicznego, a w szczególności połączeń pierwszej/ostatniej mili.

W skład konsorcjum Sohjoa Baltic wchodzą partnerzy z Finlandii, Estonii, Szwecji, Łotwy, Niemiec, Polski, Norwegii oraz Danii, posiadający wiedzę techniczną z zakresu planowania transportu publicznego, jak również wiedzę prawną, połączoną ze zrozumieniem zagadnień technicznych, umożliwiających autonomiczny transport. Liderem projektu jest Uniwersytet Nauk Stosowanych Metropolia w Helsinkach.Prezentacja autonomicznego busa na większą skalę tj. przez okres pół roku i w zróżnicowanych warunkach pogodowych odbyła się już w norweskim Kongsbergu. Busy produkowane przez francuską firmę Navya i dostarczone przez duńską firmę Autonomous Mobility wyjadą wkrótce na ulice Helsinek i Tallina. Prezentację na skalę zbliżoną do gdańskiej planuje także duńskie miasto Vejle oraz łotewski region Semigalii.

W ramach realizacji projektu w Gdańsku wybrano trasę pokazową i opracowano dla niej projekt tymczasowej organizacji ruchu oraz zlecono analizę poświęconą aspektom prawnym autonomicznej mobilności. Wyniki analizy zostały przedstawione ekspertom podczas wrześniowych ogólnopolskich warsztatów zorganizowanych w ramach gdańskich obchodów Europejskiego Tygodnia Mobilności 2018.

Więcej informacji o projekcie Sohjoa Baltic dostępnych jest na stronie http://www.sohjoabaltic.eu/pl/


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
Gdańsk
  • Piotr Łaban – 24.06.2019

    Już to widzę że będzie ktoś tym jeździł

  • Mateusz Włodarczyk – 24.06.2019

    Ważny jest rozwój A nie twoje stękanie

  • Kamil Nowakowski – 24.06.2019

    W sam raz na osiedlówki :p

  • Robert Myrcha – 24.06.2019

    To nie Mercedes? Co nie?

  • Ryszard Kownacki – 24.06.2019

    to jedyniesłuszny kierunek. musi nastąpić radykalny wzrost częstości kursowania i cen usługi zbiorkomu a pensja kierowcy będzie głowną przeszkodą

  • Robert Horanin – 25.06.2019

    Niby ma nam pomagać technologia ale ona eliminuje miejsca pracy sami sobie stwarzamy problem nową technologią... Pomyślał ktoś ze np za 5 np lat 90% kierowców straci prace na rzecz autonomicznych autobusów ? dla firm będzie liczył się zysk utrzymanie a nie pracownik .... uważam że to jest zły pomysł wprowadzanie autonomicznych autobusów

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....