TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gdańsk kupi cabrio autobusy - Hop-on Hop-off!
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.01.2017 14:44:04 7 komentarzy
Gdańsk kupi cabrio autobusy - Hop-on Hop-off!

Gdańsk kupi specjalne pojazdy, które w sezonie mają obsługiwać miejską linię autobusową typu "Hop-on Hop-off". Najprawdopodobniej będą to minibusy Indcar Mago2 Cabrio na podwoziach Iveco. Tak przynajmniej wynika z reklamowego plakatu. Wówczas ich podstawowe parametry techniczne byłyby następujące: długość: 8,865 mm, wysokość: 3,160 mm, szerokość: 2,490 mm, rozstaw osi: 4,455 mm i DMC 10.250 kg. Zastosowany w Mago2 silnik to IVECO Tector 7 Euro 6.

O tym czy to właśnie pojazdy hiszpańskiego producenta pojawią się w pomorskim mieście - zadecyduje aktualnie toczący się przetarg, ogłoszony przez miasto. Faktem jest, że za dużego wyboru to nie ma... Generalnie gdyńskie kabriolety mają pojawić się w Gdański w maju i od tego momentu obsługiwać miejską linię autobusową typu "Hop-on Hop-off". Pojazdy, z otwieranym dachem i systemem informacji w co najmniej siedmiu językach, mają dowozić turystów do znanych zabytków, muzeów itp.

O planach uruchomienia specjalnej miejskiej linii dedykowanej turystom przedstawiciele samorządu poinformowali 19 stycznia na konferencji prasowej.

Jak wyjaśnił prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej Łukasz Wysocki, linia ma mieć swój początek i koniec w okolicy Targu Węglowego, usytuowanego w historycznym centrum miasta. Na jej trasie ma być ponad 20 przystanków zlokalizowanych w pobliżu najistotniejszych z punktu widzenia turystów zabytków, muzeów itp. Trasa będzie wiodła przez Główne, Stare i Dolne Miasto.

W tym roku usługa ma ruszyć w maju lub czerwcu (w zależności, czy szybko uda się rozstrzygnąć przetarg na zakup pojazdów), a w kolejnych latach autobusy mają kursować od 1 maja do 31 października w godz. 9-19.

Wysocki zaznaczył, że usługa będzie świadczona w systemie "Hop-on Hop-off", czyli pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wysiadać i wsiadać do autobusu. Pojazdy pojawią się na każdym przystanku co pół godziny, a pokonanie całej zaplanowanej trasy jednym kursem ma trwać około godziny i kwadransa.

Korzystanie z linii będzie możliwe po wykupieniu 24-godzinego biletu, którego cenę oszacowano wstępnie na około 45 zł.

Jakie cabrio dla Gdańska?

Autobusy mają być czerwone i mieć otwierany dach. Turyści otrzymają zestawy słuchawkowe, które pozwolą im zapoznawać się z ważniejszymi informacjami dotyczącymi poszczególnych atrakcji rozlokowanych na trasie. Informacje te mają zostać przygotowane w co najmniej siedmiu językach, w tym angielskim, rosyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, polskim i językach skandynawskich.

Wysocki poinformował, że ? ze względu na specyfikę historycznego centrum Gdańska, w tym miejscami wąskie ulice, autobusy będą niewielkie (pomieszczą 29 pasażerów i jeden wózek inwalidzki) i nie będą to pojazdy piętrowe.

-"Brakowało nam takiej usługi turystycznej świadczonej w odpowiedniej jakości" ? zaznaczył Wysocki, przypominając, że od kilku lat po historycznym centrum miasta woziły turystów - należące do prywatnych firm - meleksy, ale samorząd nie był zadowolony z tej działalności i przed rokiem zabronił meleksom wjazdu do historycznego centrum. "Do naszej organizacji wpływało bardzo wiele skarg związanych z bezpieczeństwem i poziomem usług świadczonych przez te firmy" ? poinformował Wysocki.

Dodał, że przed podjęciem konkretnych kroków dotyczących wprowadzenia specjalnej miejskiej linii turystycznej, przedstawiciele samorządu sprawdzali, jak taka usługa wygląda w innych miastach Polski i Europy, w tym Londynie, Berlinie, Rzymie czy Barcelonie. "Tam takie usługi świadczone są komercyjnie przez podmioty zewnętrzne, my zdecydowaliśmy się na inne rozwiązanie" ? wyjaśnił Wysocki, dodał, że Gdańsk będzie pierwszym polskim miastem, które we własnym zakresie wprowadzi tego typu linię.

Nad szczegółami dotyczącymi usługi pracują wspólnie GOT, Zarząd Transportu Miejskiego i spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Niedawno ogłoszono przetarg na zakup trzech specjalnych pojazdów. Przedstawiciele samorządu nie ujawniają, jakie środki zarezerwowano na ten cel.

Jak przypomniał Wysocki, w ubiegłym roku Gdańsk odwiedziły prawie 2 miliony turystów zagranicznych, z czego ponad 1 milion stanowiły osoby, które pozostały w mieście na przynajmniej jedną noc (pozostali ograniczyli się do jednodniowego pobytu bez noclegu). (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Gdańsk
GAiT Gdańsk
linie sezonowe
  • kubex – 19.01.2017

    "pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wsiadać i wysiadać z autobusu" - czyli trochę bardziej ucywilizowana marszrutka z mocno przepłaconymi biletami dobowymi objeżdżająca wszystkie atrakcje turystyczne.

  • kubex – 19.01.2017

    "pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wsiadać i wysiadać z autobusu" - czyli trochę bardziej ucywilizowana marszrutka z mocno przepłaconymi biletami dobowymi objeżdżająca wszystkie atrakcje turystyczne.

  • kubex – 19.01.2017

    "pasażerowie będą mogli w dowolnym momencie wsiadać i wysiadać z autobusu" - czyli trochę bardziej ucywilizowana marszrutka z mocno przepłaconymi biletami dobowymi objeżdżająca wszystkie atrakcje turystyczne.

  • kubex – 19.01.2017

    Ups.... coś się zepsuło.

  • Bobi – 21.01.2017

    To bzdura, mogą wsiadać i wysiadać tylko na przystankach. Każdy bilet okresowy działa na zasadzie "hop on-hop off" - na dowolnym przystanku możesz wysiąść i wsiąść do innego autobusu. Natomiast nie rozumiem dlaczego miasto ma coś takiego uruchomić, takie autobusy kupić? Tutaj działa rynek prywatny. To nie jest zadanie miasta, żeby zapewniać taką komunikację. Chyba że chcą np. zaktywizować seniorów i dać im bezpłatne bilety? I dzieciom z domów dziecka?

  • Bobi – 21.01.2017

    Ups, coś się coś się popsuło

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....