TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gazowy MIDI-debiut SOR-a w Polsce. PKM Tychy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.11.2019 14:15:12 1 komentarz
Gazowy MIDI-debiut SOR-a w Polsce. PKM Tychy!

SOR zalicza bardzo ciekawy debiut sprzedażowy w Polsce. Producent przekazał Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Tychach osiem autobusów gazowych typu BNG10,5. To debiut autobusów klasy MIDI na CNG w Polsce.

Na ulice Tychów wyjedzie niebawem osiem gazowych autobusów SOR BNG10,5, za które tyski przewoźnik zapłaci 7 188 000 PLN netto. Daje to cenę jednostkową za autobus w wysokości 898 500 PLN netto w pakiecie z dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Serce
Autobus SOR BNG 10,5 z silnikiem FPT na CNG o pojemności 5,88 l, współpracujący z automatyczną skrzynia biegów ZF Ecolife. Ma ona 150 kW mocy i osiąga 1015 Nm momentu obrotowego. Dla magazynowania gazu wykorzystano kompozytowe zbiorniki o pojemności łącznej 1280 l (4 x 315 l). Dzięki temu możliwe jest zmagazynowanie ok. 250 m3 (190 kg) sprężonego gazu ziemnego.

Co w środku?
Autobus może pomieścić łącznie do 74 osób łącznie z kierowcą, z klimatyzacją cało-pojazdową, po 4 podwójne gniazda USB w każdym autobusie.

SOR zastosował urządzenia bydgoskiego SiMS-a. Zamontowano cztery zewnętrzne tablice diodowe (przednia 200 x 24 pkt, bok 160 x 24 pkt, tablica boczna RGB dla niedowidzących oraz tylna 24x40 pkt). W środku znajdujemy tablice LCD23" oraz panel LED 16x120.Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SIL2 z dotykowym interfejsem. Dodatkowo w pojeździe zainstalowano monitoring bydgoskiego SiMSa oraz wifi dla pasażerów.

Ponadto w dostarczonych autobusach zastosowano:

  • blokadę alkoholową Autowatch & system gaszenia pożarów FiwaGuard – których dostawcą są Systemy Autobusowe

  • układ centralnego smarowania & dopełnienia oleju w silniku – których dostawcą jest Groeneveld.

MIDI-debiut

Tym samym PKM Tychy i SOR wspólnie przecierają nowy szlak w Polsce. Żółte BNG10,5 to pierwsze w naszym kraju autobusy klasy MIDI zasilane CNG. Czekamy więc już tylko na ich oficjalną prezentację.

A poza nimi szykują się już za jakiś czas kolejne, ale w innej części Polski.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKM Tychy
SOR
CNG
  • czeslaw2 – 28.11.2019

    Porażka. Tylko SB&C!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....