TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gazowe lwy na ulicach Gdyni
Bartosz Milczarczyk - Opublikowano: 04.09.2007 23:09:05 10 komentarzy
Gazowe lwy na ulicach Gdyni

W dniu 3 września br. odbyło się uroczyste przekazanie 5 nowoczesnych autobusów MAN Lion`s City G zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) dla gdyńskiej spółki PKM. To pierwsze tego typy konstrukcje zakupione w Polsce.

3 września br. przybyli mieszkańcy, reporterzy i hobbyści mogli podziwiać nowoczesne gazowe autobusy –MAN Lion`s City G , które prosto z fabryki MAN w Sadach przybyły do Gdyni. Charakteryzują się one \'garbem\' na dachu gdzie ukryte są bowiem butle z gazem. Tak więc początek września zaowocował ważną premierą. To pierwsze posunięcie trójmiejskich spółek w eksploatację pojazdów o ekologicznym napędzie, jakim jest CNG. Jest to krok, w którym głównym motywem są pierwsze eksploatowane tego typu w kraju autobusy gazowe marki MAN typu Lion\'s City G. Jak sprawdzą się na gdyńskich trasach - przekonamy się już niebawem, bowiem już we wtorek 4 września wyjadą na linie obsługiwane przez spółkę PKM. Głównym zadaniem gazowców będzie przetargowa linia 171. Charakterystycznym dla przebiegu tej trasy jest ukształtowanie terenu. Jednak jak zapewniają włodarze spółki, nie ma linii obsługiwanej przez PKM, na której nowe autobusy CNG nie mogły by sprostać dziennemu zadaniu obsługi.

O szczegóły dalszego rozwoju spółki pod kątem autobusów zasilanych gazem ziemnym zapytaliśmy prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Pana Kazimierza Gałkiewicza.

-Autobusy gazowe w Gdyni to pewne wyzwanie, zwłaszcza dla prywatnej spółki i jest solidnym posunięciem w prowadzonej dotychczas działalności i technologii...

- Ich zakup to kolejny krok w kierunku przejścia komunikacji na tańsze i bardziej ekologiczne źródła zasilania. Jak wynika z testów, koszty ich eksploatacji są nawet o 40 proc. niższe od kosztów użytkowania autobusów napędzanych w sposób tradycyjny.

-Podsumowując oprócz promocji pro-ekologicznego transportu jednym z głównych motywów są również ich koszta eksploatacji. W spółce, którą Pan reprezentuje testowane były 3 inne autobusy zasilane gazem ziemnym. Był to między innymi sprawdzony już na polskich drogach Irisbus oraz czeski Tedom. Nasuwa się, więc pytanie skąd pomysł na nie eksploatowane jeszcze w Polsce autobusy gazowe marki MAN?

-Zostało to wywołane przede wszystkim wynikiem konkurencyjnego przetargu. Poza tym gdyńska komunikacja ma swoje odpowiednie warunki. Tutaj autobus powinien zabierać co najmniej 160 pasażerów, a żaden z konkurencyjnych oferentów nie potrafił spełnić tych kryteriów. Dlatego jednak MAN.

-Jaki jest maksymalny przebieg po napełnieniu do pełna butli gazowych prezentowanego dziś autobusu? -O tym dowiemy się w praktyce jutro, (we wtorek 4 IX) kiedy to te autobusy wyjadą w służbę liniową. Gdynia jak i pozostałe obszary Trójmiasta, jak już wspomniałem ma swoje odpowiednie warunki, dlatego będzie to z pewnością odbiegało od podanej normy, jakie były podane testując te pojazdy na terenach nizinnych, tak więc jak to mówią \'wszystko wyjdzie w praniu\'.

-Czy jest linia obsługiwana przez PKM, patrząc po wstępnych schematach, której ten gazowy Lion\'s nie mógłby podjąć się obsługi?

-Nie ma takiej linii, na każdej obsługiwanej przez naszą spółkę sprawdził by się perfekcyjnie. Wszak mamy tak ułożone rozkłady jazdy, by w razie jakichkolwiek komplikacji, zastępczy - drugi autobus mógł przejąć obsługę prowadzonej brygady.

-Autobusy gazowe gdzieś trzeba przecież codziennie tankować, jak to się będzie odbywać do momentu, gdy na terenie bazy spółki PKM, gdzie się znajdują - nie zostanie wybudowana i oddana do użytku stacja szybkiego tankowania sprężonego gazu ziemnego?

-Na ten czas wszystkie autobusy tankowane będą CNG przy ulicy Hutniczej, w tzw. tymczasowej stacji.

-Jaki jest czas tankowania stojącego za naszymi plecami autobusu MAN?

-Tzw. Szybkie tankowanie trwa 10-20 minut, a więc na prawdę nie wiele.

-Tymczasowa stacja jest wstanie obsłużyć jednocześnie wszystkie 5 sztuk posiadanych aktualnie przez PKM autobusów gazowych?

-Oczywiście, idealnie 5 autobusów może zostać tam tankowanych jednocześnie.

-Czy po wybudowaniu stacji gazowej na terenie przedsiębiorstwa te warunki się zmienią?

-Nie, będzie to replika tej stacji, na której są tankowane aktualnie. Jednak nie będziemy musieli już oczywiście nigdzie dojeżdżać. Punkt tego tankowania zostanie według założonych planów otwarty już w drugiej połowie przyszłego roku. Jednakże z czasem będziemy starać się dodatkowo o stację również i tzw. wolnego tankowania, bowiem autobus, i tak stoi ten pewien okres czasu w zajezdni, więc dlaczego by nie wykorzystać tego momentu. Zwłaszcza gdy koszta takiego tankowania będą również niższe, bowiem nie trzeba będzie tego gazu sprężać.

-Jakie jest nastawienie spółki na dalsze posunięcia ku nowoczesnym technologiom?

-W planach mamy jeszcze 15 autobusów zasilanych gazem ziemnym, które nabędziemy z pewnością do 2010 roku.

-Czy tzn. że do spółki Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gdyni nie zawita już nigdy żaden autobus o tradycyjnym napędzie Diesla?

-Kierunek jaki objęliśmy wskazuje na to, że nie - nigdy. Wszak jak to mówią nie warto \'nigdy mówić nigdy\'.

-Dziękujemy za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
PKM
CNG
Gdynia
  • Kroelewicz – 05.09.2007

    Od kiedy PKM jest firmą prywatną? :)

  • b.milczarczyk – 05.09.2007

    Proszę o korektę nazwiska Pana prezesa spółki PKM: Pan Kazimierz GAŁKIEWICZ, nie Małkiewicz, jak zostało to błędnie skorygowane w dalszej części. :) Pozdrowienia.

  • Trajluś – 05.09.2007

    Proszę o poprawę w wyświetlaniu fotek,,, skrajne prawe zdjęcia nie wyświetlają się w ogóle...

  • Trajluś – 10.09.2007

    No tak, najlepiej pozbyć się problemu w najlepszy z idiotycznych pomysłów, czyli usunąć fotki, a przy okazji mój komentarz zwracający uwagę na całkiem błahy problem,,, pozostaje zastanowić się, kiedy szanowny Infobus poprawi się wreszcie...?

  • nn – 15.09.2007

    man na gazie cng.zle doswiadczenie.autobus man miejski.kupiony w kraju uzywany w niemczech nie chcial palic ,czy byl cieply czy zimny.ciaganie na holu po serwsach bez skutku.serwis man olawa bezradny.5 miesiecy autobus nie zarabial tylko stal w serwisach,placony lising,oc ac ,holowanie,koszty,wstyd.zrobiony wszystko ok.koszty ooooo.nie kupowac

  • nn – 15.09.2007

    man na gazie cng.zle doswiadczenie.autobus man miejski.kupiony w kraju uzywany w niemczech nie chcial palic ,czy byl cieply czy zimny.ciaganie na holu po serwsach bez skutku.serwis man olawa bezradny.5 miesiecy autobus nie zarabial tylko stal w serwisach,placony lising,oc ac ,holowanie,koszty,wstyd.zrobiony wszystko ok.koszty ooooo.nie kupowac

  • Trajluś – 17.09.2007

    Aaa usuwajcie sobie dalej i brnijcie w g***. Jak widać na załączonym obrazku, kasacja postów niesie Wam nieopisaną radość, natomiast to co wymaga małego kroku do poprawy, to u Was Big Problemos :/

  • KW – 17.09.2007

    I tak kolego nie wygrasz, także proponuję, żebyś jednak odpuścił. I zanim napiszesz coś jeszcze w komentarzach przeczytaj uwagę, która znajduje się poniżej. Dla pewnosci zacytuje fragment: " Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane".

  • Trajluś – 18.09.2007

    Widać, że z techniką to u Was kiepsko. Wiem, że nic nie osiągnę ale na pewno Wy przegraliście a nie ja. Może to jakiś chwyt, że akurat najważniejsze zdjęcia nie wyświetlają się. W każdym bądź razie znacząco obniża to jakość artykułu.

  • AK – 18.09.2007

    witam, proponuje juz zakonczyc ta dyskusje. jutro wszystkie zdjecia zostana tutaj poprawione. mielismy z infobusem kilka powaznych problemow technicznych zwiaznych z przeprowadzka na juz wlasny serwer. Obecnie sa one juz za nami i mamy nadzieje, ze sie nie powtorza. Przepraszamy wszystkich za klopoty w czytaniu infobusa i dalej liczymy na Wasze zyczliwe uwagi w przyszlosci. pozdrawiam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....