Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Funclub wchodzi w VDL. Trzy piętra!

infobus
13.12.2018 07:00
0 Komentarzy

Tuż przed Mikołajem poznańska firma Funclub odebrałapierwszy w swojej historii autobus marki VDL i to od razu w wersji piętrowej -Futura FDD2 141-510. Jednocześnie przewoźnik poinformował o zawieszeniuregularnej linii Poznań-Warszawa.

W czwartek, 5 grudnia, poznański Funclub odebrał pierwszyfabrycznie nowy autokar marki VDL w swojej historii. Żółta Futura FDD2 141-510oznacza początek nowej polityki taborowej przewoźnika, bo na jednym egzemplarzuna pewno się nie skończy.

-„Trochę trwało zanim VDL przekonało nas do swojego produktu- mówi Bartosz Janowski, manager ds. transportu w Funclub. – Przy podjęciu decyzjio wejściu w tę markę pomógł nam test piętrowego autokaru VDL w ramach obsługinaszej imprezy katalogowej, jak i wizyta w tym roku w fabryce producenta wEindhoven, gdzie naszym przewodnikiem i opiekunem był Krzysztof Orchowski. Porozpatrzeniu wszystkich argumentów zdecydowaliśmy się na zakup trzechpiętrowych autokarów VDL Futura FDD2 141-510.”

Funclub od dawna prawie połowę swojej floty obstawiałdwupokładowymi autobusami turystycznymi, dlatego decyzja o wejściu w kolejnąmarkę – po gruntowanym przetestowaniu produktów Van Hool-a i Setry – wcale niedziwi.

Zmiana piętrowej marki

-„Zebrane doświadczenia na przestrzeni ostatnich lata zmusiłynas do zmiany marki w zakresie piętrowych autobusów turystycznych. Dwupokładoweautokary Setra z serii Top Class 400 niestety nie zapewniają nam komfortowejeksploatacji, co powodowane jest ich częstymi i drogimi awariami – i to zarównow modelu z silnikiem Euro 5, jak i z Euro 6. Nowy model tego producenta – czyliSetra S531DT jest na razie zbyt świeżym produktem, aby go ocenić . Poczekamy -zobaczymy. My na razie dziękujemy. Z kolei od VDL dostaliśmy bardzo dogodnewarunki zakupu pojazdów, długi okres gwarancyjny, co zapewnia nambezpieczeństwo użytkowania i doskonale nam znamy układ napędowy: DAF + skrzyniabiegów ZF AStronic, który zapewnia relatywnie niskie spalane w modelu FDD2 w porównaniudo gabarytów. Za tym idą oszczędności dla firmy i mniejsze obciążenie środowiska,co jest dla nas bardzo ważne. Kolejny plus to autoryzowany serwis w Poznaniu,co znacznie ułatwi nam logistykę w zakresie przeglądów czy napraw” -podsumowuje taborową decyzję Bartosz Janowski.

Dalsze zakupy

Najnowszy taborowy kontrakt Fanclubu obejmuje trzyegzemplarze FDD2. Pierwszy przyjechał do Poznania w grudniu, a kolejne dwa poznańskafirma odbierze w połowie kwietnia 2019 r. Aktualnie te pojazdy są w produkcji, aleuwaga – niespodzianka – najnowsze modele będą wyposażone już w nową wersjęsilnika Pacca-DAF MX13. Ich moc wzrośnie aż do 530 KM, a w układzie przeniesienianapędu pojawi się nowa skrzynia biegów firmy ZF – TraXon, która jeszcze dodatkowoobniży poziom zużycia paliwa.

Po wejściu najnowszych pięter VDL do floty, Funclub będziedysponował aż 9 dwupokładowymi autokarami, w tym:

  • VDL Futura FDD2 – 1 sztuka z 2018r. + 2 szt. z 2019 r.

  • Setra S431DT – 2 sztuki z2017r. + 2 sztuki z 2014r. + 2 sztuki z 2012r.

Dodajmy, że firma wraz z zakupem autokaru VDL sprzedała swojegolegendarnego Neoplana Starlinera, który przez długi okres woził pierwsządrużynę piłkarską KKS Lech, a następnie obsługiwał turystów. Może Neoplan kiedyśwróci do Fanclubu – podobnie jak Van Hool Astromega, którego bardzo lubiliklienci firmy. Zobaczymy. Na razie mamy „piętrowy” czas VDL.

Piętrowy imperator

Zakupione przez VDL piętrowe autokary VDL Futura FDD2141-510 mają długość 14,1 m + plecak (bagażnik na narty) o długości 70 cm. Szerokośćpojazdów to 2,55 m przy wysokości 4,0 m.W układzie napędowym mamy silnik DAF-Paccar MX13 Euro 6 o pojemności 12,9 l imocy 510 KM, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF AStronic,czyli 12 biegów + możliwość korzystania z tak zwanych biegów manewrowych doprzodu i tyłu.

Autokar VDL wyposażony jest we wszystkie możliwe systemywspomagające bezpieczeństwo jazdy, jak: ESP, ASR, ABS, radar z aktywnymtempomatem plus asystent toru jazdy. Do tego cały system oświetlenia pojazduopiera się na żarówkach LED, począwszy od świateł mijania, drogowych,dodatkowych halogenów po oświetlenie wnętrza pojazdu i indywidualne lampki doczytania.

Pojemność holenderskiego dwupokładowca to 80+2 miejsca. Funclubzamówił do wszystkich pięter fotele w standardzie Royal Class, które zapewniająwiększy komfort. Standardem w pojazdach poznańskiej firmy jest Wi-Fi, gniazdkaelektryczne 230V + porty USB, rozbudowany sprzęt audio-video, cafe bar z dwomalodówkami oraz toaleta pokładowa. Dodatkową opcją jest możliwość śledzeniaautokaru w internecie przez klientów.

Dalsze plany

-„Na przyszły rok planujemy wymianę kolejnych autokarówpiętrowych z rocznika 2012 i 2014. Prowadzimy właśnie rozmowy w tym zakresie. Jeżeliwszystko pójdzie zgodnie z planem to na przełomie maja i czerwca 2019 rokubędziemy mieli najmłodszą flotę autokarów piętrowych w Polsce, w tym 6 sztuk zrocznika 2019, 1 sztukę z 2018, 2 sztuki z 2017 – informuje Bartosz Janowski.

Przypomnijmy, że oprócz pięter firma posiada też autobusyjednopokładowe, jak: Van Hool Altano TX19 – 2 sztuki z 2016r. + 1 sztuka z 2015r.;Van Hool Astronef TX17 – 2 sztuki z 2016r.; Irizar i8 Integral o długości 14metrów– 2 sztuki z 2017r. + Irizar i8 Integral o długości 15 metrów – 2 sztuki/2017r.i Irizar i6S Integral o długości 13 metrów – 2 sztuki z 2018r. Autokarową flotęuzupełnia jeden minibus Mercedes-Benz Sprinter z zabudowa Bus Factory – 1sztuka z 2017r.

Na koniec jeszcze informacja o regularnej linii Poznań-Warszawa,która oferowała niezwykły, jak na polskie warunki komfort (w tym m.in. układfoteli 2+1 w I klasie). Niestety szara rzeczywistość zamknęła ten ciekawyprojekt i 9 listopada odbył się ostatni kurs Sfery Platinum. 12 listopada zawieszonocały projekt. Szkoda.

-„Polski rynek nie jest jeszcze gotowy na produkt z segmentuPremium. Klienci, którzy z nami podróżowali byli bardzo zadowoleni z komfortu ijakości świadczonego przez nas serwisu, niestety – przy dosyć niskim obłożeniu -nie byliśmy w stanie dalej utrzymywać linii. Ale szykujemy kolejną platynową niespodziankę”- zapewnia Bartosz Janowski.

Komentarze