TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Funclub i pierwszy Van Hool Astronef w Polsce
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.03.2016 12:13:47 2 komentarze
Funclub i pierwszy Van Hool Astronef w Polsce

Poznański biuro podróży Funclub konsekwentnie stawia na markę Van Hool. Aktualnie przewoźnik wymienił swoje najstarsze pojazdy ? Scania-Irizar PB na cztery nowe autokary belgijskiego producenta. O tych nowościach we flocie firmy rozmawiamy z Bartoszem Pussakiem z działu Marketingu i PR Funclubu.

InfoBus.pl: Konsekwentnie stawiacie na markę Van Hool, która w Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa. Skąd ta lojalność i czy konieczny, bezpośredni kontakt z belgijskim producentem to dla Was wadą czy zaletą? Przy okazji - jak oceniacie serwis DAF w Polsce?

Bartosz Pussak, Manager działu Marketingu i PR Funclub: Brak przedstawicielstwa Van Hool-a w Polce jest na pewno utrudnieniem przy zamówieniu autokarów. Wiąże się to bowiem z koniecznością dojazdu do fabryki w Belgii, ale mamy już to opanowane. Od niedawna mamy też połączenie lotnicze z Poznania do Eindhowen, a po drugie zawsze jest się miło spotkać z osobami odpowiadającymi za produkcję naszych autokarów. Belgowie zawsze też zaprezentują nam kilka nowości, jakie będą dostępne w nowych wersjach autokarów.

Lojalność do Van Hool-a wynika z wysokiej jakości produktu który nam oferują. Mała awaryjność autokarów w porównaniu z bezpośrednią konkurencją powodują, że autokary Van Hool-a idealnie nam się sprawdzają w specyfice naszych wyjazdów.

Jeżeli chodzi o serwis DAF to korzystamy głównie z Esa Truck w Komornikach, gdzie współpraca układa się bardzo dobrze. Serwis rozumie potrzeby takie przewoźnika jak my. Natomiast jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne związane z zabudową autokaru korzystamy z serwisu w Górze Kalwarii TB TRUCK. Ogólnie sieć serwisów DAF oceniamy pozytywnie.

InfoBus.pl: Po raz kolejny postawiliście na sprawdzoną i ekonomiczną wersję Altano (66 miejsc) . Natomiast po raz pierwszy w Waszym taborze pojawił się luksusowy model Astronef (56) z amfiteatralnym układem siedzeń. Skąd ta decyzja i jakie zalety ma ten model?

Funclub: Model Altano jest ulubionym naszym i naszych klientów autokarem, gwarantuję on bardzo komfortowe podróżowanie na długich trasach, tylko 64 fotele pasażerskie na 15 metrach i to licząc od przedniej do końcowej szyby, jak wiemy w Altano kierowcy siedzą pod pokładem.

Drugą zaletą autokaru są olbrzymie bagażniki, 18,7 metra sześciennego co powoduję że ten autokar jest też idealny przy wyjazdach narciarskich, nie ma żadnego problemu z zapakowaniem sprzętu narciarskiego (biorąc na pokład nawet 62 pasażerów)

Model Astronef TX17 to nowość w naszej flocie. Potrzebowaliśmy autokaru troszkę krótszego (14 metrów) nadającego się idealnie na nasze imprezy objazdowe. Nie wszędzie możemy puścić autokar 15-metrowy (chociażby do Norwegii), a układ amfiteatralny wnętrza jest dodatkowym atutem. Pasażerowie z tylnych rzędów foteli mają równie dobrą widoczność co pasażerowie z przodu.

InfoBus.pl: Od dwóch lat jesteście użytkownikami nowej generacji TX Van Hool-a ? jak oceniacie zmiany w porównaniu do rodziny T9, którą również posiadacie w taborze? Czy ?przesiadka? na jednostki Euro 6 jest korzystna dla przewoźników?

Funclub: Porównując modele T9 do TX na pewno na duży plus jest ergonomia wnętrza. W nowszej generacji jest teraz dużo przyjemniej, zmieniło się też na plus sterowanie wszystkimi urządzeniami w autokarze (klimatyzacja, ogrzewanie autokaru, sterowanie lusterkami, nawiewami na szyby). Odbywa się to teraz bardzo intuicyjnie. Nauczeni doświadczeniem zmieniliśmy materiały tapicerskie we wnętrzu autokaru na bardziej trwałe, gdyż pierwsze tapicerki w modelach T9 okazały się nie do końca trafione.

Silniki Euro 6 to duże oszczędności dla firmy: po pierwsze dużo tańsze są opłaty drogowe i wjazdy do miast; po drugie ? niższe spalanie paliwa. Jeżeli chodzi o usterkowość nie zauważyliśmy jakiś znacznych różnic.

InfoBus.pl: W Polsce coraz modniejsze staje się wyposażanie autokarów w systemy multimedialne z ekranami w oparciach foteli. Co o tym myślicie?

Funclub: Jeżeli chodzi o multimedialne centrum rozrywki z monitorami w oparciach jest to na pewno przyszłość w autokarach. Prowadzimy rozmowy z firmami o możliwości zainstalowaniu w naszych autokarach. Niestety, na tą chwilę jest to dość droga inwestycja, ale w przyszłości na pewno się z nią zmierzymy.

InfoBus.pl: Ile aktualnie autokarów liczy flota FunClub i jakie kierunki turystyczne przede wszystkim obsługujecie?

Funclub: Aktualnie nasza flota wraz z nowymi zakupami liczy 14 autokarów: - 4 Setry S 431DT; - 2 Vanhool Astromega TD 927; - 1 Vanhool Altano T919; - 4 Vanhool Altano TX 919 w tym dwa zakupione w tym roku; - 2 Vanhool Astronef TX 917 zakupione w tym roku i 1 Neoplan Starliner C

W tym roku odebraliśmy już Altano TX 919 i Astronef TX 917. Niebawem ? 21 marca będziemy odbierać jeszcze po jednym egzemplarzu Altano i Astronef.

Wszystkie autokary napędzane są silnikami Pacar (DAF) o mocy 460 KM, połączone z 12-stopniowymi skrzyniami biegów ZF AsTronic. Każdy najnowszy autokar wyposażony jest w system niekontrolowany zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat z radarem zbliżeniowym nie pozwalający zbliżyć się do poprzedzającego pojazdu, pod każdym fotelem znajduję się gniazdko 230V i port USB do ładowania telefonów, tabletów. Dodatkowo nowe nabytki posiadają kuchnie z podgrzewaczami do wody, dwie lodówki, kuchenkę mikrofalową, a modele Astronef dodatkowo w expres do kawy Lawazza.

Obecnie nasze kierunki to Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Chorwacja, Czarnogóra, Albania, Francja, Włochy, Norwegia, Holandia, Anglia.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Funclub
Van Hool
Astronef
Altano
DAF
  • Myq – 24.03.2016

    fun club nie jest jedynym w polsce urzytkownikiem vanholla pierwszym urzytkownikiem byl przewoznik z sosnowda i on posiada najwieksza flote vanholla w polsce poza polskim busem. Moze z nim pora zrobic jakis wywiad bo ja widuje jego autokary pietrowe w calej polsce

  • Maniak autokarowy – 27.03.2016

    Daniel Turist z Sosnowca faktycznie posiada w swojej flocie autokary marki Vanhool, nie ma jednak modelu Astronef, i z tego co się orientuje jego flota nie jest najmłodsza :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....