TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

FlixBus zawiesił testy elektrycznego autokaru
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.12.2019 16:00:04 1 komentarz
fot. FlixBus

FlixBus zaprzestał pierwszych w Europie testów elektrycznego autokaru. Powód? BYD C9, który udostępniony został firmie nie sprawdzał się w regularnej eksploatacji. Objawiało się to m.in. nieprzewidywalnymi lukami w obsłudze kursów. 

Pierwsza linia międzymiastowa w Niemczech, która była obsługiwana elektrobusami została uruchomiona w październiku 2018 r. FlixBus postawił na chińskiego BYD-a. Autobus, który mu udostępniono był elektrycznym autokarem typu C9. Pojazd został wdrożony do obsługi wybranych połączeń między Frankfurtem nad Menem a Mannheim.

Odległość między tymi miastami to około 120 km. 40-osobowy autobus elektryczny pojechał także na lotnisko we Frankfurcie i zatrzymywał się w Heidelbergu. BYD C9 jest w sprzedaży od 2015 roku i został wyposażony w akumulatory o pojemności 350 kWh. To w teorii miało wystarczyć na przejazd tam i z powrotem, a przerwy na ładowanie odbywały się w Mannheim i we Frankfurcie. Jednak po roku testów projekt został wstrzymany.

FlixBus twierdzi, że stoi za tym koncept baterii, na który postawił BYD. Producent stosuje akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowa. Wykazały one zbyt wiele wad, które doprowadziły do ​​wielokrotnego wyłączania pojazdu w trakcie regularnych jazd. FlixBus nie ujawnił więcej szczegółów na temat liczby pozostałych przerw w kursowaniu autokaru.

Jednocześnie padła ważna deklaracja. FlixBus chciałby używać wodoru zamiast napędu elektrycznego opartego na bateriach. Zdaniem firmy bilans środowiskowy i energetyczny jest obecnie gorszy niż jakiekolwiek inne paliwo węglowodorowe, chyba że wodór jest wytwarzany przez elektrolizę (przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł niekopalnych). Jednocześnie na świecie produkcja wodoru dla potrzeb motoryzacji jest marginalna.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
FlixBus
BYD
elektrobus
test
  • Mollymawk – 19.12.2019

    Tylko jeden ważny szczegół: FLIXBUS NIE KUPUJE AUTOKARÓW. Jest tylko platformą sprzedażową, która wynajmuje przewoźników (taki autokarowy UBER)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....