Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixBus uruchamia pierwszy w pełni elektryczny autobus dalekobieżny w Niemczech

infobus
25.10.2018 15:38
0 Komentarzy

FlixBus uruchamiadziś pierwszy dalekobieżny autobus elektryczny w Niemczech. Po udanym pilotażuwe Francji, kolejny w pełni elektryczny pojazd w barwach FlixBusa będziekursował na trasie Frankfurt-Mannheim.

Autobus elektryczny BYD C9, zasilany w 100% czystą energiądostarczaną przez Greenpeace Energy, będzie obsługiwał dwa przejazdy w obie stronydziennie na trasie Frankfurt-Mannheim, z przystankami na lotnisku weFrankfurcie i Heidelbergu. W sumie trasa przejazdu w jedną stronę liczy około115 km. Autobus będzie zasilany raz lub dwa razy dziennie, a także nocą przezstację ładującą na głównym dworcu autobusowym w Mannheim (ZOB) lub tymczasowąstację ładowania we Frankfurcie. Każda stacja ma moc 80 kilowatów.

Chcemy mieć wkład wkształtowanie przyszłości mobilności. Chociaż autobusy elektryczne są obecnieznacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalnainwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, jak i naszych klientów iśrodowiska – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalnyFlixBus.

Współpraca zGreenpeace Energy i atmosfair

Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilanyenergią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez GreenpeaceEnergy. To pozwoli oszczędzić około 82 tony emisji CO2 tylko w pierwszym rokukursowania autobusu elektrycznego FlixBusa w porównaniu do autobusu z silnikiemspalinowym, jak wynika z badania przeprowadzonego przez atmosfair.

Naszym celem jestprzekonanie większej liczby osób do wyboru transportu publicznego lub roweruzamiast korzystania z samochodów osobowych. Nie wystarczy po prostu przełączyćsię na samochody z silnikami elektrycznymi – mówi Sönke Tangermann, członekzarządu Greenpeace Energy. Aby pojazdybyły przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Dotego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, wjaki ludzie postrzegają mobilność – dodaje.

FlixBus informuje, że od kilku lat współpracuje także zorganizacją działającą na rzecz ochrony klimatu – atmosfair. Dzięki tejwspółpracy pasażerowie mają możliwość indywidualnej rekompensaty za obciążenieśrodowiska podczas podróży. Rezerwując bilet online na stronie i w aplikacjiFlixBus, można wybrać opcję przekazania składki na środowisko. Kwota składkiobliczana jest na podstawie liczby kilometrów i pasażerów danego kursu (zwyklewynosi około 1-3% ceny biletu). Zebrane środki inwestowane są w projektdotyczący ochrony klimatu, który został zatwierdzony przez ONZ. Z tej możliwościkorzysta ok. 10% wszystkich pasażerów FlixBusa.


Komentarze