TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

FlixBus uruchamia pierwszy w pełni elektryczny autobus dalekobieżny w Niemczech
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.10.2018 17:38:19
FlixBus uruchamia pierwszy w pełni elektryczny autobus dalekobieżny w Niemczech (foto: FlixBus)

FlixBus uruchamia dziś pierwszy dalekobieżny autobus elektryczny w Niemczech. Po udanym pilotażu we Francji, kolejny w pełni elektryczny pojazd w barwach FlixBusa będzie kursował na trasie Frankfurt-Mannheim.

Autobus elektryczny BYD C9, zasilany w 100% czystą energią dostarczaną przez Greenpeace Energy, będzie obsługiwał dwa przejazdy w obie strony dziennie na trasie Frankfurt-Mannheim, z przystankami na lotnisku we Frankfurcie i Heidelbergu. W sumie trasa przejazdu w jedną stronę liczy około 115 km. Autobus będzie zasilany raz lub dwa razy dziennie, a także nocą przez stację ładującą na głównym dworcu autobusowym w Mannheim (ZOB) lub tymczasową stację ładowania we Frankfurcie. Każda stacja ma moc 80 kilowatów.

Chcemy mieć wkład w kształtowanie przyszłości mobilności. Chociaż autobusy elektryczne są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, jak i naszych klientów i środowiska – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixBus.

Współpraca z Greenpeace Energy i atmosfair

Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez Greenpeace Energy. To pozwoli oszczędzić około 82 tony emisji CO2 tylko w pierwszym roku kursowania autobusu elektrycznego FlixBusa w porównaniu do autobusu z silnikiem spalinowym, jak wynika z badania przeprowadzonego przez atmosfair.

Naszym celem jest przekonanie większej liczby osób do wyboru transportu publicznego lub roweru zamiast korzystania z samochodów osobowych. Nie wystarczy po prostu przełączyć się na samochody z silnikami elektrycznymi – mówi Sönke Tangermann, członek zarządu Greenpeace Energy. Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność – dodaje.

FlixBus informuje, że od kilku lat współpracuje także z organizacją działającą na rzecz ochrony klimatu – atmosfair. Dzięki tej współpracy pasażerowie mają możliwość indywidualnej rekompensaty za obciążenie środowiska podczas podróży. Rezerwując bilet online na stronie i w aplikacji FlixBus, można wybrać opcję przekazania składki na środowisko. Kwota składki obliczana jest na podstawie liczby kilometrów i pasażerów danego kursu (zwykle wynosi około 1-3% ceny biletu). Zebrane środki inwestowane są w projekt dotyczący ochrony klimatu, który został zatwierdzony przez ONZ. Z tej możliwości korzysta ok. 10% wszystkich pasażerów FlixBusa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Flixbus
Niemcy
BYD
autobus elektryczny
  • Kuba Brunka – 25.10.2018

    Wóz się rozładuje, zwłaszcza zimą i będzie wesoło

  • Konrad Tetrzona – 25.10.2018

    Dominik Moritz

  • Fryderyk Czempiel – 25.10.2018

    całkiem ładny ten autobus😊

  • Grzegorz Polak – 25.10.2018

    Myślę że na trasę Kraków MDA-Kraków Balice, dalej strach jechać, że prądu braknie....

  • Konrad Filip – 25.10.2018

    Wrocław - Opole.

  • Dariusz Jan – 26.10.2018

    A czy Flix ma wogóle jakiekolwiek autobusy ???? Odpowiedz : NIE i nie zatrudnia nikogo zlko kasa biletowa ! Pomyslcie o ile tańsze były by bilety, gdyby nie był personelu ! To tyło Flixa . Bilet musi finansowac Flixa i przewoznika, gdzie Flix nic nie wkłada, bo to impotent !!!

  • Marek Maslowiec – 26.10.2018

    W Polsce to by ustawowo mial nakazane zamontowanie pieca weglowego na pokladzie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....