TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

FlixBus Polska ma dwa lata. Dzieje się! [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.11.2019 18:00:19
2 lata Flixbusa w Polsce [FILM]

27 listopada miała miejsce w Warszawie konferencji prasowej FlixBusa podsumowująca dwuletnią działalność platformy w Polsce.

Wyniki FlixBus Polska w 2019 oraz raport FlixBus Impact Report zaprezentował Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie. Potem nastąpiła przedstawienie wyników badania "Wyzwanie: eko-podróżowanie" oraz debata pod tym samym hasłem. Wzięli w niej udział:

  • Maria Andrzejewska: dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa, koordynator projektu Climate Leadership.

  • Marta Wójcicka: członkini Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

  • Michał Beim: ekspert w dziedzinie transportu oraz ekspert Instytutu Sobieskiego w Warszawie.

  • Michał Leman: dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.

Potem była sesja pytań i odpowiedzi, a na samym końcu odbyła się gala wręczenia nagród partnerom FlixBusa.

Poniżej nasz zapis konferencji prasowej:


Dwa lata

FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Tym samym, zielone autobusy dojeżdżają już do 80 miast w kraju o liczbie ludności poniżej 40 tysięcy mieszkańców. Wśród najciekawszych, nowo dodanych kierunków podróży znalazły się takie miasta jak Białystok, Piła, Wałcz, Kołobrzeg, Olsztyn, Słupsk, Oświęcim czy Medyka. W ofercie nie zabrakło również atrakcyjnych destynacji europejskich, jak Bonn, Dortmund, Kopenhaga, Mediolan, Paryż, Salzburg czy Wenecja. Autobusy kursujące na zezwoleniach FlixBus Polska dojeżdżają już do 11 europejskich państw.

W mijającym roku FlixBus wprowadzał również kolejne udogodnienia technologiczne dla pasażerów, m.in. system rozrywki pokładowej FLIXtainment, możliwość rezerwacji miejsc w aplikacji mobilnej, a także możliwość głosowego zakupu biletu przez Asystenta Google, będąc tym samym pierwszą firmą w Polsce, która uruchomiła pełną usługę voice-commerce. Ponadto, FlixBus prowadził liczne działania mające na celu zwiększanie standardu obsługi oraz poziomu bezpieczeństwa, m.in. organizując cykl szkoleń "Akademia Kierowcy".

-"Intensywny rozwój oferty oraz działania mające na celu podnoszenie jakości i zapewnienie pasażerom możliwie najlepszego doświadczenia podróży mają swoje odzwierciedlenie w rosnących wskaźnikach zadowolenia naszych klientów" – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie – "Blisko 80% pasażerów FlixBusa w 2019 roku oceniło podróż pozytywnie, najwyżej punktując poziom obsługi kierowców."

Współpraca z przewoźnikami

FlixBus Polska współpracuje obecnie z 34 polskimi firmami autobusowymi, dysponującymi flotą ponad 200 autobusów w zielonych barwach i zatrudniającymi ponad 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019. Jest to m.in. zasługa intensywnego procesu rozbudowy i wymiany floty, który odbywał się w 2019 roku.

Łącznie, w ramach wszystkich tras, zielone autobusy zrealizują w 2019 roku 46,5 miliona kilometrów, zużywając około 11,2 mln litrów paliwa. Działalność FlixBusa w Polsce przynosi wymierne korzyści finansowe budżetom lokalnym i budżetowi centralnemu. Łączne wpływy z tytułu podatków, akcyzy, składek ZUS i US oraz opłat za dostęp do infrastruktury przekroczą w 2019 roku 67 mln zł.

Odmładzanie floty idzie również w parze z ogłoszonym w tym roku planem klimatycznym zakładającym, że do 2030 roku FlixBus będzie firmą w 100% neutralną dla środowiska.

Plany na 2020

W 2020 roku FlixBus Polska zapowiada zwiększenie oferty o kolejne 50%. 

-"Nasza uwaga skupiona będzie przede wszystkim na rozwijaniu zupełnie nowych korytarzy i dołączaniu kolejnych mniejszych miejscowości, a także zwiększaniu częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w naszych centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku" – wyjaśnia Michał Leman.

Wśród globalnych planów spółki jest także ekspansja na nowych rynkach, rozwijanie technologii oraz usług idących w parze z troską o środowisko. Kontynuowane będą testy autobusów elektrycznych w kolejnych krajach oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Spółka zapowiada start w Ameryce Południowej oraz w Indiach, a także dalszy rozwój platformy mobilności poprzez wprowadzenie do portfolio usługi carpoolingu pod marką FlixCar. Wkrótce ogłoszone zostaną również nowe plany przewoźnika na rynku ukraińskim.

Wyzwanie: eko-podróżowanie


Wdrożenie kolejnych proekologicznych inicjatyw, polska spółka poprzedziła przeprowadzeniem badania na temat świadomości Polaków w związku ze zmianami klimatycznymi oraz gotowości do zmiany nawyków, w tym również transportowych. Jak wynika z badania "Wyzwanie: eko-podróżowanie" przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie FlixBus Polska. 

Polacy są świadomi zmian klimatycznych, a za najpoważniejsze z nich uważają słabą jakość powietrza (74%), anomalie pogodowe (72%) oraz zanieczyszczenie odpadami (65%). W parze z rosnącą świadomością Polaków w tym obszarze idzie chęć do podejmowania działań proekologicznych. Aż 80% badanych segreguje lub w najbliższym czasie zamierza zacząć segregować śmieci, 72% deklaruje ograniczenie zużycia plastiku, a 61% – zmniejszenie zużycia wody w gospodarstwie domowym. Co trzeci badany zmniejszył lub zamierza zmniejszyć korzystanie z prywatnego samochodu na rzecz transportu publicznego. Na drodze do wprowadzenia tego postanowienia w życie stoi jednak wiele przeszkód. Co zatem zmotywowałoby nas do częstszego korzystania z transportu publicznego w podróżach międzymiastowych? Najwięcej osób (59%) przyznało, że do rezygnacji z auta przekonałby je szybszy czas podróży. Istotnymi czynnikami byłyby również: niższe ceny (58%), bezpośrednie połączenie do miejsca docelowego (57%) oraz lepsza oferta (52%).

-"Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika jasno, że Polacy są chętni przesiąść się z samochodu do autobusu czy pociągu, natomiast potrzebują lepszej oferty, w ramach której mogliby bezpośrednio podróżować z punktu A do punktu B. Należy jednak pamiętać, że poza samym uruchamianiem połączeń, istotna jest także ich częstotliwość oraz skomunikowanie z resztą oferty transportu publicznego. Tylko w ten sposób będziemy w stanie przekonywać kolejne grupy pasażerów do zamiany samochodu prywatnego na rzecz transportu publicznego" – komentuje Michał Leman – "Cieszy mnie fakt, że aż 45% badanych w ciągu ostatnich 6 miesięcy w podróżach międzymiastowych skorzystało z autobusu. Jestem przekonany, że jest to również zasługa rosnącej oferty FlixBusa i mam nadzieję, że odsetek ten będzie systematycznie wzrastał."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
FlixBus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....