TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Fitch o autobusowych operatorach: Nie jest źle
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.06.2020 12:00:11
Fitch o autobusowych operatorach: Nie jest źle

Amerykańska agencja ratingowa Fitch nie przewiduje zmian ratingu operatorów transportu publ. w średnim okresie

Fitch Ratings oczekuje, że działania oszczędnościowe podjęte przez spółki przewozowe oraz wsparcie uzyskane od właścicieli oraz państwa powinny ustabilizować sytuację finansową spółek przewozowych w 2020 r. oraz w średnim okresie, podała agencja.

Dlatego Fitch nie spodziewa się zmian w samodzielnych profilach kredytowych (SCP), a tym samym ratingach IDR ocenianych operatorów transportu publicznego w średnim okresie.

-"Wybuch pandemii koronawirusa w różnym stopniu wpłynął na sytuację polskich spółek przewozowych ocenianych przez Fitch, w zależności od zakresu ich działalności oraz rodzaju świadczonych usług. Spółki świadczące usługi publicznego transportu zbiorowego na obszarach miejskich są mniej dotknięte skutkami pandemii niż spółki wykonujące dalekobieżne przewozy kolejowe" - czytamy w raporcie.

Od połowy marca i w kwietniu drastycznie spadła liczba pasażerów, o 80%, oraz porównywalnie spadły wpływy ze sprzedaży biletów.

Skala pogorszenia się sytuacji finansowej poszczególnych spółek przewozowych zależy przede wszystkim od spadku pracy eksploatacyjnej oraz struktury kosztów.

Liczba pasażerów ma mniejsze znaczenie, gdyż spółki te działają głównie w oparciu o umowy powierzenia usług transportu publicznego na zasadzie koszt plus, podpisane z podmiotami publicznymi o dobrej sytuacji finansowej, wyjaśnia Fitch.

Programy oszczędnościowe

-"Spółki nie uzyskają jednak rekompensaty utraconych wpływów z działalności komercyjnej i mogą nie zrealizować w pełni planowanych przychodów w sytuacji zmniejszenia pracy eksploatacyjnej (mierzonej w pociągokilometrach). Sposób przekazywania rekompensaty (na podstawie planu oraz rozliczania jej post factum w kolejnych miesiącach) może natomiast prowadzić do przejściowego uszczuplenia dostępnych środków. W rezultacie powstało ryzyko, że część kosztów stałych nie zostanie pokryta bieżącymi wpływami oraz braku realizacji planowanych inwestycji. Wszyscy operatorzy transportu publicznego wdrożyli programy oszczędnościowe, które zakładały m.in. oszczędności z tytułu remontów i napraw, opłat za dostęp do torów oraz energii i paliwa. Spółki kolejowe zdecydowały się także na obniżenie wymiaru czasu pracy oraz wynagrodzeń pracowników o 10-20% przez okres trzech miesięcy. Przewoźnicy nie rezygnują jednak z największych planowanych inwestycji współfinansowanych z dotacji unijnych, które są kluczowe dla ich działalności w dłuższym okresie" - czytamy dalej.

Fitch spodziewa się stopniowego wzrostu popytu na usługi transportowe w związku z kolejnymi etapami otwierania gospodarki przez władze centralne.

Zanim jednak aktywność gospodarcza oraz popyt na transport powróci do poziomu sprzed pandemii, przewoźnicy kolejowi mogą skorzystać z dedykowanego im wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Na jej podstawie mogą uzyskać środki, które zrekompensują im utracone wpływy w związku z niewykonaniem usług przewozowych w trakcie oraz do trzech miesięcy po ogłoszeniu końca epidemii.

"Zdaniem Fitch, wszystkie działania podjęte przez spółki przewozowe oraz wsparcie uzyskane od właścicieli oraz państwa powinny ustabilizować sytuację finansową spółek przewozowych w 2020r. oraz w średnim okresie. Fitch nie spodziewa się zmian w samodzielnych profilach kredytowych (SCP), a tym samym ratingach IDR ocenianych operatorów transportu publicznego w średnim okresie" - zakończono w materiale.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
budżet

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....