TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Finlandia i Francja w projekcie ZeEUS [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.03.2017 13:17:33 3 komentarze
Linkker w Finlandii

Odwiedzamy kolejne miejsca w Europie, które użytkują elektryczne autobusy. Po Czechach, Belgii i Estonii, teraz nadszedł czas na Finlandię i Francję, gdzie naprawdę sporo się dzieje.

Turku

Finlandia do przeprowadzenia testów w ramach projektu ZeEus wyznaczyła miasto Turku. Decyzją Rady Miasta podjęto działania na rzecz elektryfikacji wszystkich linii lokalnego transportu miejskiego. Testy to program pilotażowy obejmujący sześć autobusów i mają dać odpowiedź czy ten autobus będzie najlepiej spełniał wymagania operatora. Testowane autobusy to Linker, 13 LE-D, są eksploatowane na jednej linii nr 11.

Warto podkreślić, że Turku należy do grupy miast, które podjęły działania zmierzające do całkowitego wyeliminowania do 2040 roku emisji zanieczyszczeń pochodzących z transportu miejskiego.

Więcej o firmie Linkker TUTAJ

Gaillac

I czas na Francję. Gaillac jest trzecim co do wielkości miastem departamentu Tarn i wciąż się rozwija. Ma to związek przede wszystkim z rolnictwem regionu. Wzrastająca produkcja wina i wielu innych płodów rolnych, zdaniem władz miasta wymaga dobrego, czystego powietrza. Mimo, że miasto liczy nieco ponad 17 tys. ludności, to jednak transport publiczny jest ważnym czynnikiem wpływającym na czystość powietrza. Te przesłanki zdecydowały, że w eksploatacji komercyjnej firmy Bushigh Level Serwices (BHLS), testowano autobus elektryczny SAFRA, Bussinova MIDIBUS

W kwietniu 2017 roku planuje się aby testowany autobus został włączony do floty transportu publicznego.

Więcej o marce Safra TUTAJ

Marsylia

W Marsylii decyzją Rady Miasta do roku 2040 zostanie całkowicie zelektryfikowany publiczny transport miejski. Ten pilotażowy program obejmie testowanie sześciu autobusów. Aby testowanie mogło odbywać się w pełnym zakresie zaistniała konieczność wybudowania linii energetycznej i odpowiedniej mocy transformatora dla zasilania zajezdni autobusowej. Wynikiem tych działań była pełna elektryfikacja linii autobusowych, dzięki czemu skutecznie przeprowadzono testy sześciu elektrycznych autobusów marki IRIZAR, model i2e.

Nicea

W Nicei testowano jeden autobusu elektryczny marki Heuliez Bus GX 337 ELEC równolegle do konwencjonalnie użytkowanych autobusów w sieci linii Nicea Aiport. Test miał na celu zweryfikowanie skuteczności działania bardzo szybkiego systemu ładowania autobusów. Poniżej film, jak ten pojazd jest produkowany:

Paryż

Ambicją regionu LLe-de-France jest aby do 2025 roku doprowadzić do użytkowania wyłącznie ekologicznego taboru autobusowego. Chodzi tu o autobusy elektryczne i zasilane biogazem. W tym celu Operator komunikacji zbiorowej w regionie firma RATP opracowała program "BUS-2025". W związku z tym do roku 2025 firma dostosuje swoje zajezdnie autobusowe do obsługi autobusów elektrycznych, które zostały zakupione również w ramach tego programu. Już od roku, 23. dwunastometrowe autobusy Bolloré Bluebus 12, kursują w zachodniej części Paryża, przewożąc ok. 8800 pasażerów dziennie.

Więcej o firmie Bolloré TUTAJ

Dane techniczno-eksploatacyjne testowanych autobusów w miastach Finlandii I Francji:

Dane techniczne

Finlandia

Francja

Turku

Gaillac

Nicea

Marsylia

Paryż

Marka pojazdu

6 x Linkker

1 x Safra

1 x Heuliez

6 x Irizar

23 x Bolloré

Model pojazdu

Model 13 LE-D

Businova Midibus

Gx 337 ELEC

I 2e

Bluebus 12m

Długość pojazdu

12.8m

10.5m

12 m

12 m

12 m

Maksymalna liczba osób

68 pasażerów

53 pasażerów

107 pasażerów

64 pasażerów

90 pasażerów

Klimatyzacja

Tak

Tak

Tak

Tak

Nie

Ogrzewanie

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

Możliwości innego ładowania

Za pomocą pantografu w terminalu (3min)

Za pomocą pantografu na przystankach (20 sekund)

Nocne ładowanie

Za pomocą wtyczki w zajezdni (3h)

Za pomocą wtyczki w zajezdni (5?6h)

Na końcowych przystankach za pomocą urządzenia do ładowania akumulatorów (ok.2h)

Za pomocą wtyczki w zajezdni (5?7h)

Za pomocą wtyczki w zajezdni 5 h

System magazynowania energii:

55kWh

135kWh

Superkondesator 1,2kWh

339kWh

240 kWh

Dane linii

Typ

Miejska i podmiejska

Miejska i podmiejska

Podmiejska

Miejska i podmiejska

Podmiejska

Topografia

płaski

płaski

płaski

płaski

zróżnicowany

Długość linii autobusowej

12,6 km

10 km

3.9km

5,5 km

10 km

Średnia prędkość techniczna

19 km/h

12 km/h

18km/h

10 km

10 km/h

Codzienna liczba godzin

18 h

8,5 h

9h

14-16 h

14 h

Codzienna liczba godzin pracy tylko elektrycznie

18 h

6 h

9h

14-16 h

14 h

Liczba km przejechanych dziennie przez jeden autobus

350 km

100 km

200km

141 km

180 km



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZeEUS
elektrobus
UITP
Francja
Finlandia
  • Locutus – 06.03.2017

    Gruau Microbus opisany jako Bluebus Bolloré, pomylenie producenta (Bolloré) z modelem (Bluebus)... Poprawki do naniesienia (a jak juz zostana naniesione, to komentarz oczywiscie do usuniecia).

  • AK – 07.03.2017

    dokładnie poprawione dzięki

  • Locutus – 07.03.2017

    W galerii zdjęć ciągle fotki Gruau Microbus figurują jako Bluebus... ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....