TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

euroTICKET usuwa FlixBusa z systemu!
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.11.2016 12:01:02 5 komentarzy
euroTICKET usuwa FlixBusa z systemu!

10 listopada doszło do dość burzliwego spotkania agentów, przewoźników i przedstawicieli platformy sprzedażowej euroTICKET. Inicjatywa rozmowy wyszła od firm transportowych takich jak: Agat, Eurolines Polska, Becker-Reisen, Est, Adamis Tours, Sandra, Wencel Tourist, Miś i Autokar Polska.

Jak możemy przeczytać na profilu euroTICKET spotkanie było: -"(..) odpowiedzią na próbę szantażu agentów przez monopolistę na rynku międzynarodowych przewozów autokarowych i wymuszenia korzystania tylko z systemu sprzedaży będącego jego własnością." Co ważne, podczas spotkania miała miejsce też telekonferencja z firmą Sindbad-Eurobus. Czyli każdy mógł się wypowiedzieć i wysłuchać drugiej strony.

O całym konflikcie, jego podłożu, przyczynach i skutkach pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Generalnie nastroje na początku były bardzo bojowe i wiele mówiono o bojkocie monopolisty, czyli platformy Sindbad-Eurobus. Jednak w miarę dochodzenia do głosu kolejnych agentów sprzedających bilety, generalny  ton wypowiedzi się zmienił. Oczywiście, jak informuje euroTICKET, wszyscy zgodnie stwierdzili, że "propozycja obniżenia prowizji przez Sindbad-Eurobus była naganna i zagrażająca egzystencji biur podróży", ale ostatecznie zawarto kompromis:

  • Sindbad-Eurobus wycofuje się z zapowiadanej na spotkaniach w Katowicach i Toruniu obniżki prowizji dla agentów (do 6% dla firm oferujących równolegle bilety FlixBus);

  • system euroTICKET zadecydował o wyłączeniu sprzedaży biletów FlixBus.

Wydaje się, że z takiego obrotu sprawy każda ze stron może być zadowolona:

- Sindbad ostrzegł agentów ? a przede wszystkim przewoźników ? przed zagrożeniem ze strony FlixBusa, a  "biletowym" ultimatum zmusił te podmioty do refleksji. Ostatecznie też usunął konkurenta z platformy sprzedażowej. Pokazał też wszystkim, że ma już oddzielny kanał sprzedaży biletów, z którego mogą skorzystać też inne firmy.

- euroTICKET nie dopuścił do rozłamu i przejścia części agentów do systemu Sindbada, czyli Voyagera. Dla niektórych stał się też niezłomny obrońcom ich praw. Jak pisze euroTICKET: - "Dziękujemy wszystkim uczestnikom rynku za okazaną pomoc i wsparcie w ostatnich dniach. Taka wspólna, zdecydowana postawa wszystkich - agentów, przewoźników i ubezpieczycieli - pozwoliła na przeciwstawienie się bezprawnym działaniom i próbie całkowitego przejęcia rynku. Dzięki takiej reakcji udało się obronić dotychczasowy wysoki poziom prowizji dla agentów oraz zapewnić swobodny wybór systemu sprzedaży i przewoźnika, którego bilety chcecie Państwo sprzedawać w swoich biurach. Jeżeli w przyszłości ktoś z Państwa zostałby dotknięty represjami ze strony dowolnego uczestnika rynku z powodu używania systemu euroTICKET lub sprzedaży oferty konkurencyjnego przewoźnika prosimy o zgłaszanie takich sytuacji ? będziemy wspólnie reagować na każde bezprawne działanie."

- FlixBus wszedł w posiadanie kompletnych danych o polskim systemie sprzedaży biletów autokarowych i zapewne też w przyszłości otrzyma niemałe odszkodowanie za jednostronne wypowiedzenie umowy przez euroTICKET. Cały też ten konflikt pokazał niemieckiej platformie, jak słaba i podzielona jest branża autokarowa w Polsce, i z kim można rozmawiać o ewentualnej współpracy w przyszłości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sindbad
FlixBus
bilet
EuroTicket
Voyager
  • maju – 16.11.2016

    gdzie dwoch sie bije tam szwab korzysta....sieroty sindbada juz przegrali z monopolista flixbusem

  • Jolka – 17.11.2016

    Pośmiałam się czytając ten wasz "artykuł". Następnym razem jak już piszecie coś na zlecenie to sprawdźcie ze zleceniodawcą czy aby nie wysłał maila do agentów w których się kaja, przeprasza i narzeka, że być może będzie się musiał spowiadać przed prokuratorem czy innym UOKiKiem. No generalnie to wasi "dziennikarze śledczy" się nie popisali - może powinni jednak pisać o trotylu i TU-154 bo to też temat związany z transportem.

  • Jac – 17.11.2016

    Byłem na spotkaniu w Krakowie i takiej żenady dawno nie widziałem. Żal było patrzeć na przedstawicieli Euroticketu i tych biednych przewoźników. Najpierw hura bura na Sindbada, a później ogon podwinęli i musieli ugiąć się pod naciskiem agentów i usunąć Flixbusa z systemu. A ten ich komunikat o sukcesie to do kabaretu się nadaje. Może zadziała to na tych agentów, których nie było w Krakowie, ale Ci co byli wiedzą jak to wyglądało.

  • Bartek – 17.11.2016

    Właśnie. Sindbad mówił, że wycofa zmiany jak Flixbus zniknie z Euroticketu. Dopiął swego, Flixa nie ma. A Euroticket przypisuje sobie sukces. ŚMIECHU WARTE.

  • hahaj – 29.11.2016

    Sindbad nic nie zmieni, artykuł bezsensowny i tyle

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....