TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Europarlament nie ma czasu dla przewoźników. I bardzo dobrze
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 17.02.2019 17:13:36
Europarlament nie ma czasu dla przewoźników. I bardzo dobrze

Oddala się perspektywa uchwalenia niekorzystnych dla Polski i innych krajów regionu przepisów dotyczących przewoźników drogowych. Liderzy grup politycznych zdecydowali w czwartek, że głosowanie nad regulacjami nie odbędzie na pierwszej marcowej sesji PE.

Decyzję taką podjęła w czwartek - 14 lutego - Konferencja Przewodniczących PE. O tym, co się z stanie z propozycjami regulacji, liderzy w PE mają zdecydować na następnym spotkaniu. Zdaniem polskich europosłów istnieje jednak duża szansa, że prace nad pakietem zostaną przełożone do następnej kadencji Parlamentu Europejskiego.

Sukces Polski

-"To bardzo dobra wiadomość dla Polski" – powiedział PAP Kosma Złotowski (PiS) po czwartkowej decyzji. Jak argumentował, w tej sytuacji szanse na przyjęcie przepisów jeszcze w tej kadencji PE są niewielkie. "Nawet jeśli miałoby to być głosowane na drugiej, marcowej sesji PE, to negocjacje PE, KE i krajów członkowskich w sprawie ostatecznego kształtu przepisów raczej nie skończą się przed końcem kadencji obecnego PE" - wskazał.

Z tej decyzji zadowolona jest też europosłanka Elżbieta Łukacijewska (PO). Jak napisała w przesłanym PAP oświadczeniu, udało się odroczyć głosowanie nad przepisami, dopóki nie zostaną wypracowane dobre kompromisy i w konsekwencji zablokowane niekorzystne dla polskich przewoźników zapisy o delegowaniu kierowców.

Negatywny scenariusz

Wprowadzenie tych regulacji, które zakładają m.in objęcie przewoźników drogowych przepisami w sprawie delegowania pracowników, zaproponowała Komisja Europejska. Są one niekorzystne dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski, która ma jedną z największych flot transportowych w Unii Europejskiej. Przeciwnicy tych propozycji uważają, że są one protekcjonistyczne, bo wypychają te przedsiębiorstwa z rynków krajów Europy Zachodniej.

Sprawa w ostatnich dniach wróciła do PE, mimo że w styczniu komisja transportu PE odrzuciła najbardziej niekorzystne dla Polski propozycje przepisów dotyczące przewoźników drogowych. Jej powrót to decyzja liderów największych grup politycznych PE, którzy chcą, żeby mimo sprzeciwu w komisji transportu propozycje były jednak głosowane na sesji plenarnej. Jak dotąd w PE nie określono jednak, jak będą przebiegały te głosowania. To dlatego, że sytuację prawnie komplikuje właśnie odrzucenie projektów w komisji transportu.

W grudniu 2018 roku mandat do negocjacji nad ostatecznym kształtem nowych przepisów przyjęła Rada UE (kraje członkowskie). Polska, podobnie jak część pozostałych państw UE, uznała go jednak za niekorzystny i głosowała przeciwko. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówił wtedy po negocjacjach w Brukseli, że nowe przepisy narzucają przewoźnikom obowiązki, które są "nie do przyjęcia". Przeciwne były także: Węgry, Litwa, Łotwa, Malta, Bułgaria, Chorwacja, Irlandia i Belgia. Nie wystarczyło to jednak do zablokowania propozycji.

Propozycja Rady UE zakłada wyłączenie z przepisów o delegowaniu tzw. przewozów bilateralnych - z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa.

Najważniejsze jest jednak to, w przypadku innych rodzajów operacji, przede wszystkim transportu między krajami trzecimi (tzw. cross-trade), zasady delegowania i płacy minimalnej miałyby zastosowanie od pierwszego dnia. Ta propozycja jest szczególnie niekorzystna z punktu widzenia przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym polskich. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
delegacja
unia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....